Da li je život komična ili tragična pojava? Četvoro prijatelja razglaba o tome u bistrou u New Yorku ubacujući klicu svoje priče u različite okvire, izgradivši tako više mogućih zapleta. U jednoj liniji priče, nežna i usamljena Melinda (Radha Mitchell) razvija strast za samouništenjem. U drugoj "varijanti" priče ona pokreće komičnu sagu o nevernosti...
Woody Allen je daleko prilagodljiviji filmadžija nego što ljudi obično misle. Njegov "stari katalog" sadrži tako različite filmove, samo pogledajte njegove zabavne filmove (Bananas, Manhattan Murder Mystery) zatim moderne psihodrame (Interiors, September). Međutim upravo filmovi "izmedu" zabavnih i psihodrama su "važan" deo njegovog opusa, filmovi kao: Annie Hall, Manhattan, Hana i njene sestre. Woody je uvek bio najbolji u mešanju slatkog i gorkog, zabavnog i setnog.
Melinda i Melinda dokazuje tvrdnju da su Allenovi filmovi uvek karakteristični upravo po mešanju žanrova i osećanja: komedija i tragedija su dve strane istog novčića (dakle, jedna celina), melanholičnost jednog čoveka je možda radost drugog. Tako i dobijamo dve verzije istog scenarija, dok bračni parovi (prvo Chloe Sevigny i Jonny Lee Miller a zatim Amanda Peet i Will Ferrell) izigravaju kupidone usamljenoj tridesetogodišnjoj Melindi ("dvostruko" sjajnam Radha Mitchell). U prvoj verziji, naša krhka heroina je tabletoman, alkos i osoba na rubu nervnog sloma, koju privlači "opasni" pijanista (Chiwetel Ejiofor) kao što leptira privlači plamen sveće. U drugoj verziji, ona je manje rastrzana, voljena ženica koja zapada za oko Ferrellu. Upravo ta druga verzija predstavlja Allenov povratak u dobru formu. Sve gegove ubacuje u besprekoran ritam, sa svrhom i veoma precizno. Naravno pomaže i to što je Will Ferrell "potrefio" Woodyjev alter ego (onaj sa filmskog platna) u čemu su mnogi glumci omanuli ranije. Šta je Willov trik? Umesto da se bavi slepim imitiranjem, Ferrell se "uneo u ritam" Allenovog New Yorka, tačnije duha i stila jevrejskih starosedelaca Velike Jabuke.
Tragična priča manje pogada od komične, "opasne" verzije Melinde. Ostaće zagonetka zbog čega tačno. Drama je korektno odigrana, ima uredan zaplet i prilično je "umereno" postavljena ako se zna da Allen obožava Bergmana i Čehova. Ovog puta njegov film mogu da razumeju i "obični smrtnici". Dok se komični deo filma zasniva na predivno uklopljenim i uobičajenim Woodyjevim dosetkama, tragičniji deo, ili "paralelna tragična realnost" vas neće ostaviti u suzama. Vredi li tako odlučno mešati žanrove, makar naizgled bili odvojeni okvirom nazvanim "verzija". To je pomalo slična situacija kao sa onim "šarenim", višebojnim koktelima, osećanja ili ukus dolaze u zavisnosti u koji deo ste gurnuli slamčicu. Istina film gledate, hronološki, od početka, ali ostaje vam čudno osećanje posle "ispijanja Woodyjevog koktela".
Dobro je videti velikog autora u tako dobroj formi, revitalizovanog, posle serije slabijih dela. Odavno nije prikazao toliko strasti i prema filmu i prema životu.
Žanr: | komedija, drama |
Godina: | 2004 |
Reziser: | Woody Allen |
Producent: | Letty Aronson |
Scenario: | Woody Allen |
Uloge: | Will Ferrell, Vinessa Shaw, Chiwetel Ejiofor |
Uzrast: | PG-13 |
Studio: | Fox Searchlight Pictures, Gravier Productions, LF Hungary Film |
Zemlja: | United States |
Website: | www2.foxsearchlight.com/melindaandmelinda |
Jezik: | Engleski |
Trajanje: | 99 minuta |