•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Komblnovanje zuma i švenka

Zum može da se kombinuje sa horizontalnim i vertikalnim švenkom. Na primer, u švenku se pratl akter koji korača prema drugom akteru, u amerikenu, a zumom se završava kadar u krupnom planu oba aktera.

U primeru na slici rastojanje koje prelazio akter, bilo je veoma kratko, i zum je upotrebio samo jedan deo svog raspona žižnih daljina.

Akter kreće po dubini kadra.

Zum se pokreće u trenutku kada se objekat pokrene, može se uvećati ili smanjiti veličina plana. Okret glave u krupnom planu može da motiviše otkrivajući švenk kome je pridodato zumiranje.

Zumiranje može đa se izvede za vreme švenka. Pritom se postiže vrlo gladak montažni spoj.

U situaciji na siici akter A je sakriven iza stabla u jeđnom mračnom orijentalnom vrtu, u krupnom planu. On posmatra na levo.

Akter koji se'okreće ili korača, motiviše švenk i zumiranje kamere kojim se napušta prvi akter a dolazi do drugog.

Iznenada akter A reaouje na šum i okreće glavu na desno.

Kamera počinje švenk sa okretom giave i nastavlja svoje kretanje preko vrta. U toku švenka lagano se zumira napred i zaustavlja u amerikenu aktera B koji je sakriven iza jedne statue, sa oružjem u rukama.

Lagani, ispitujući švenk kombinovan sa zumom dao je iluziju meke vožnje kroz vrt izmedju dva centra pažnje, dok se kamera okretala oko svoje horizontalne ose. Polukružni švenk kombinovan sa zumom napred ili nazad, može postići lučni ispitujući pokret koji opisuje pejzaž, zgradu ili unutrašnjost kuće. Kretanje usamijene ličnosti koja korača iz jednog prostora u drugi, može da se kadrira sa ovom švenk-zum tehnikom.

Mikelandjelo Antonioni u svom filmu "Uvećanje"(Blow Up), upotrebio je ovaj efekat kao subjektivni pogled glavnog junaka koji ispituje dve fotografije. Kamera kadrira jednu od fotografija, zatim švenkuje na drugu stranu i na drugu fotografiju, zumirajući napred. Na kraju ovog kadra kamera se umiruje. Onda švenkuje nazad na prethodnu sliku i zumira unapred takodje, zaustavlja se u mnogo krupnijem planu. Kada se kamera još jednom pokrene u švenku prema drugog slici, zum se ponovo pokreće unapred i kadar se završava u ekstremno krupnom planu. Mario Kami (Mario Camus), u filmu koji je snimio u Argentini, (Digan Lo Que Digan), u giavnoj ulozi je španski pevač Raphael, upotrebio je isti efekat u sceni jedne pevačke numere (Cierro rois Ojos), zumirajući naizmenično od aktera na njegove likove u pet ogledala iza njega.

Podeli:



Preporucujemo

Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...