Šta je to što čini da filmska adaptacija knjige uspe? Kvalitet izvornog materijala je svakako važan, ali teško da možemo reći da je on jedina garancija; mnogo velikih romana je uslovno rečeno umrlo na velikom platnu, a neki koji zaslužuju da budu zaboravljeni ili neki koji su zaista loši uspeli su da se provuku.
Filmska prava na „The Girl on the Train“ Paule Hawkins otkupljena su mesecima pre objavljivanja knjige, što je potez za koji sada možemo reći da je bio lako predvidljiv: ova upijajuća i mračna filmska priča postala je instant književni fenomen nakon svog objavljivanja početkom 2015. godine, a prodala se u više od zapanjujućih 11 miliona primeraka i mesecima je bila na vrhu međunarodnih listi najprodavanijih knjiga. Međutim, ovo je takođe i prilično kruto i često gadno delo, varljiva slagalica koja skoro da i nema likove koji se kaju, a ima naratora koji je toliko nepouzdan da „Memento“ deluje kao kratka reportaža.
Počevši od svoje oštre uvodne scene, ova dugoočekivana filmska verzija odlučuje da prihvati tu ružnoću, omogućujući Rachel, liku koji glumi Emily Blunt, da bude u toj meri opijena votkm i emotivno uništena kao „jalova, razvedena, pijandura koja će se uskoro naći na ulici“ kakvu je stvorila Hawkins u knjizi. (Iako više nema ozbiljan, pa čak ni oskudan, višak kilograma; holivudska mašta ima svoje granice.) Ukleta Rachel praznog pogleda održava dnevni ritual putovanja do grada od svoje bedne sobe u predgrađu Njujorka, iako je bilo kakav privid posla za nju odavno nestao. Umesto toga, ona svoje vreme troši baveći se malim brojem hobija na koje se izuzetno fokusirala: pronalaženje zaborava na dnu boce, crtanje u svojoj beležnici, kao i špijuniranje svog starog života – naročito svog bivšeg muža (Justin Theroux) koji živi u njenom bivšem domu (koji se dobro vidi iz voza) sa svojom bivšom ljubavnicom (Rebecca Ferguson), a koja je sada i majka njegovog deteta.
Na kraju, Rachelelina opsesija je vodi prema njihovim komšijama koji žive dve kuće naniže: zlatni par čiji bezbrižan sjaj pretvara pustoš u Rejčel i u snažno olakšanje. Ali, kada slučajno vidi mladu ženu, lepoticu praznog pogleda po imenu Megan (Haley Bennett), kako ljubi drugog čoveka, osećaj izdaje je pogađa kao da se to njoj dešava. Zaslepljena besom koji martini samo povećava, Rachel odlučuje da se suoči sa njom – samo da bi se sutradan probudila, sva u modricama i krvi, i saznala da je Megan nestala. Da li je to bila slobodna volja ili prljava igra? Da li je Rachel svedok a da to ne zna, ili čak i gore, da li je ona počinilac nekog zločina?
Režiser Tate Taylor (The Help) nam ne prikazuje onu vrstu sjaja kojom je David Fincher obasuo filmove „Girl with Dragon Tattoo“ i „Gone Girl“. On, međutim, vešto prevodi sumorne, surove neprilike i nezgodna vremenska preplitanja zapleta u ovom filmu, pa uspeva da od svoje glumačke ekipe izvuče izvanredno živopisne nastupe, i to naročito od svoje dve glavne junakinje. Blunt i Bennett uopšte nisu devojčice; one su žene na ivici sopstvenih zaborava, ranjene, besne i jezivo realne.
Žanr: | misterija, triler |
Godina: | 2016 |
Reziser: | Tate Taylor |
Scenario: | Erin Cressida Wilson, Paula Hawkins |
Uloge: | Emily Blunt, Haley Bennett, Rebecca Ferguson |
Uzrast: | R |
Award: | 1 nagrada |
Box office: | 60.3M USD |
Studio: | Amblin Entertainment, DreamWorks SKG, Marc Platt Productions |
Zemlja: | United States |
Website: | www.thegirlonthetrainmovie.com |
Jezik: | engleski |
Trajanje: | 112 minuta |