•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Razbljanje klimaksa akcije na nekoliko kadrova

Ako nema iznenadjenja u akciji klimaksa, jer je gledaoci očekuju kao logičnu posledicu, sabiranje detalja katastrofe može da se prikaže od početka do kraja, kadrovima reakcije aktera koji podstiču dogadjaj, ili onima koji trpe posledice. Najuzbudljiviji kadrovi, u kojima se nalazi žestoka akcija, podeljeni su na najmanje dva dela. Ako je uništavanje sporo i velikih razmera, akcija se može podeliti na nekoliko kadrova. Sledeći primer je iz filma "Operacija Amsterdam" (Operation Amsterdam), reditelja Majkl MekKertija (Michael McCarthy).

Kadar 1 Srednji plan ulice, Piter Finč (Peter Finch) baca paket dinamita. Pored njega stoji Eva Bartok.

Kadar 2 Krupni plan. Paket dinamita se kotrlja pod kamion.

Kadar 1 Eva Bartok i Piter Finč se okreću i ulaze u

jednu prodavnicu. Srednji plan.

Kadar 2 Krupni plan, ispod kamiona. Jedan vojnik se

zavlači i pruža ruku da bi dohvatio dinamit.

Kadar 3 Ameriken. Piter i Eva ulaze u kadar s desna.

Nalaze se u prodavnici.

Kadar 4 Srednji plan. Kamion eksplodira.

Kadar 5 Opšti plan. Ista optička osa kao u prethodnom

kadru. Oblak gustog dima nenje se u vis.

Kadar 3 Čovek i žena u zagrljaju.

Kadar 5 Parčad kamiona počinje da pada okolo.

Kadar 3 Kamera se u vožnji približava paru do krupnog plana.

Reditelj nije oklevao da uzbudljiv dogadjaj podeli na tri posebna kadra (eksploziju kamiona), postižući dinamičan rezultat paralelnom montažom akcije para koji se nalazi u prodavnici. Takodje je uočljiva nijansa neizvesnosti: vojnik je uveden uoči eksplozije, pokušavajući da dohvati dinamit, kada je par već krenuo prema prodavnici, udaljavajući se od kamiona.

Amater će možda oklevati da seče kadar koji smatra dragocenim. Pokazujući dogadjaj u svojoj celosti bez prekidanja, on će umanjiti njegovu dinamičnost i ograničiti zadovoljstvo gledalaca. Akcija je presečena na dva fragmenta (dela), tako da je vizuelno zadovoljstvo gledalaca, očevidaca spektakularne akcije, udvostručeno. Ovde je primer iz filma "Most na reci Kvaj", Dejvida Linča - finalna scena kada most leti u vazduh, dok voz prolazi preko njega.

Kadar 133 Gornji rakurs. U daljini lokomotiva ulazi u kadar s desna i kreće se prema mostu (2 sekunde, 11 sličica),

Kadar 134 Krunni plan Mikolsona (Alec Guinnes), iz donjeg rakursa. On napravi nekoliko koraka prema nama. Smrtno je ranjen. Podiže glavu prema nebu i pada van kadra (3 sekunde 6, sličica).

Kadar 135 Ameriken. Nikolson ulazi u kadar s leva i pada preko ručice detonatora, pritiskujući ga (26 sličica).

Kadar 136 Opšti plan. U prednjem planu leže mrtva tela Širsa, Saita, Džojsa i Nikolsona. Iza njih je most. Vidi se voz koji prolazi preko desne strane mosta. Prvi stub mosta spektakularno eksnlodira i središni deo mosta se lomi. Voz nastavlja kretanje dok ne stigne do ivicw ambisa (4 sekunde, 4 sličice). Ameriken Vordena i grupe tajlandskih devojaka.

Kadar 137 Neke od njih stoje. Svi glodaju dole na desno. Neke devojke počinju đa ustaju (2 sekunde, 9 sličica).

Kadar 138 Opšti plan mosta sa strane reke gde su ranije stajali Jej i Širs. Lokomotiva i nekoliko vagona strovaljuju se u reku (5 sekundi, 11 sličica).

Kadar 139 Ameriken Vordena i njegovih devojaka. Kao u kadru 137. Švenk naviše sa Vordenom koji ustaje i naslanja se na svoju štaku. Svi gledaju dole, desno (1 sekunda, 11 sličica).

Kađar 140 Opšti plan. Iz stajne tačke posmatranja prethodne grupe. Nekoliko vagona se survava u reku {3 sekunde, 5 sličica) .

Kadar 141 Iz donjeg rakursa, kao u kadru 138. Kola poslednjeg vagona padaju u reku. Eksplodira drugi stub dovršavajuči uništenje mosta (3 sekunde, 10 sličica).

Kadar 142 Ameriken Nikolsona koji leži pored detonatora. Kompozicija je kao u kadru 135 (4 sekunde, 7 sličica).

Kadar 143 Iz istog položaja kao u kadru 136. Poslednji delovi mosta padaju u reku (7 sekundi, 20 sličica).

Kadar 144 Ameriken Kliptona, gleda van kadra, levo.

Polazi na levo, a kamera ga u švenku prati dok se spušta prema reci. Zaustavlja se i kaže: "Ludost!" (4 sekunde, 7 sličica).

Kadar 145 Gornji rakurs. Srednji plan četiri mrtva tela na peščanom sprudu pored vode: Nikolson, Saito, Džojs i Širs (3 sekunde, 1 sličica) .

Kadar 146 Ameriken. Vorden stoji. Gleda van kadra, desno, onda se okrene prema tajlandskim devojkama u pozadini i kaže: "Trebalo je da ja to uradim! Trebalo je... Oni bi ostall živi!" Ponovo se okreće prema nama i gleda van kadra, desno (16 sekundi, 18 sličica).

Kadar 147 Iz istog položaja kamere kao u kadru 140. Iz gornjeg rakursa vidi se posledica eksplozije, sa mesta na kome se nalazi Vorden (3 sekunde, 14 sličica). Dizanje mosta u vazduh bilo je pokazano iz tri stajne tačke posmatranja. Svaki od ovih kadrova se koristio samo dvaput u celoj sceni, da bi se kadrirala katastrofa od početka do kraja. Rušenje mosta traje 28 sekundi (dužina šest fragmenata), dok scena od kadrova 136 do 147 traje 60 sekundi i 6 sličica. Dužina trajanja događaja bila je produžena i uključivanjem kadrova sa reakcijama Vordena i njegove grupe tajlandskih devojaka, i usamljenog doktora Kliptona iznad reke sa suprotne strane obale. Prikazujući dogadjaj na ovaj način, postignuto je veće bogatstvo doživljaja.

Podeli:



Preporucujemo

Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...