•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Intervju sa režiserom filma T Is For Toilet, Lee Hardcastleom

Nova horor antologija The ABC's of Death bazirana je na prilično jednostavnoj ideji: odaberite određeni broj vrhunskih režisera da svaki od njih napravi kratki film baziran na jednom slovu alfabeta, od Nacho Vigalondovog filma A Is For Apocalypse, do Yoshihiro Nishimurinog filma Z is for Zetsumetsu. Ali nakon što je pronađeno 25 autora, jedno slovo je ostalo neurađeno, slovo T. Umesto da samo pronađu još jednog stvaraoca, organizovano je takmičenje na kome su autori u usponu prezentovali svoje ideje, a pobednik je bio Lee Hardcastle i njegov kratki film T Is For Toilet, rađen tehnikom Claymation.

ABC's of Death je trenutno dostupna na različitim platformama, uključujući kablovski video na zahtev, iTunes, Amazon, Xbox Zune, Playstation Market, VUDU i Google Play. U ovom razgovoru Lee Hardcastle govori o svom velkom uspehu, predivnoj kratkoj horor priči, o napornom radu tokom stvaranja stop-motion filma, kako ga je strah od gubitka roditelja naveo da napravi ovakvu krvavu priču, i o svojoj budućnosti režisera.

Kako si čuo za ovo takmičenje? Da li si odmah odlučio da se prijaviš, ili ti je bilo potrebno neko vreme da te ta ideja pronađe?

Čudno je, jer sam čitao o projektu ABC's of Death pre nego što je takmičenje najavljeno u martu 2011.-te godine, i u to vreme, ja sam bio rešen da radim kratke claymation horor filmove i tek sam započinjao sa tim. Bio sam veoma uzbuđen zbog tog projekta i odmah sam počeo da tražim po internetu detalje i kontakt adresu kako bih mogao da se ponudim kao režiser nekom od producenata, ili tako nešto, jer sam stvarno želeo da budem deo filma, i u tom trenutku sam naleteo na njihov plan da organizuju takmičenje za manje poznate režisere. Mislim da je to bila najbolja ideja za takmičenje koju sam ikada video, pa umesto da kontaktiram nekoga, samo sam sačekao da se najavi početak takmičenja za dvadeset šestog režisera, što se desilo par meseci kasnije i dao sam sve od sebe čim sam pročitao pravila i sve ostalo.

Kako si se opredelio za to da Toalet bude tema za slovo T?

Kada je objavljeno da traže nekog za slovo T, ja sam sastavio listu reči koje počinju tim slovom. Razmišljao sam o par njih, i najbliže izboru pre nego što sam odabrao Toilet, bila je reč Toad ( žaba krastača ); pomislio sam da bi na tu temu mogao da se napravi zabavan i strašan film o džinovskoj žabi krastači koja jede ljude. Ipak sam se odlučio za Toilet, jer sam mislio da je ova reč jednostavna, hrabra i lepa i odlično mesto za odvijanje claymotion filma.

Da li je ovo možda tvoja lična priča? Da li je ovo tvoj strah iz detinjstva?

Ha, nije bio strah od WC-a, već strah od gubitka roditelja, o tome sam jednom sanjao. I razgovarao sam sa drugim ljudima o snovima koje su imali i koji su vezani za gubitak roditelja, i jednom smo o tome razgovarali i na času u srednjoj školi na kome je profesor objasnio da je to podsvestan strah od odrastanja i sticanja nezavisnosti, tako da je priča o odvikavanju od noše i odlazak u WC i sve slično tome odjednom dobila smisao i savršeno se sve uklopilo i stvorilo mi podlogu za prikazivanje ovog mog claymotion horora.

Izgleda da postoji interesantna veza između stop-motion filmova i horora, sa elementima kao iz filmova The Nightmare Before Christmas, Coraline, ParaNorman, Corpse Bride i Frankenweenie. Šta misliš, kakva je to veza?

Mislim da stop-motion pripada staroj školi i ima taj neobični šarm koji doprinosi celokupnoj atmosferi. Sećam se kada sam gledao Wallace and Gromit filmove kao dete, zapamtio sam kako je sve bilo nekako jezivo, i atmosfera, raspoloženje, svetlo. Oduvek sam smatrao da su stop-motion animacije savršene za prikazivanje nekih uznemirujućih priča.

Proces stvaranja stop-motion animacija je veoma težak. Koliko vremena ti je bilo potrebno da napraviš ovaj kratki film? Da li su ti pomagali prijatelji?

Sam sam radio 'Toilet', ako izuzmem tonca Tima Atkinsa, koji je radio zvuk od samog starta. Trebalo mi je oko dvadesetak dana da ga snimim. Potrebno je mnogo pripreme pre nego što se pripremi set i započne snimanje. Sve u svemu, verovatno je sve trajalo oko mesec dana.

Koliko dugo radiš stop-motion animacije?

Celog života se bavim stop-motion animacijama, one su mi plan B u svakoj situaciji, kada treba da uradim neki spot, jer one mi omogućavaju da napravim taj spot bez trošenja puno novca, i sa njima ne zavisim od glumačke ekipe i ostalih članova. Dovoljno je da se ja sam skoncentrišem i uradim sam to što treba bez obaveze da radim sa bilo kim drugim. To mi je postala glavna delatnost oktobra 2010.godine i od tada se samo time bavim.

Kako si reagovao kada si saznao da si pobedio?

Bilo je kao u snu, nisam mogao da poverujem. Počeo sam da radim nešto i davao sam sve od sebe za nešto što sam stvarno želeo i kada mi se to isplatilo, to je kao ostvarenje sna. Rečima se ne može opisati moja radost i ponos. I dalje ne mogu da poverujem, mislim da ću se probuditi iz kome svakog trenutka i shvatiti da je sve to bilo samo san. Neobično je to što je meni to stvarno značilo sve jer tada nisam radio ništa drugo.

Da li ćeš i dalje da se baviš snimanjem filmova? Da li su te neki posebni režiseri inspirisali?

Praviću filmove dok sam živ, oduvek to radim, i nastaviću sa tim, to sam ja, i imam stvarno dosta sreće pošto sada to mogu da nazovem svojim svakodnevnim poslom. Mnogi režiseri su me inspirisali, teško ih je i nabrojati, ali za ono čime se ja sada bavim, najvše su odgovorni Adam Buxton i Joe Cornish i njihov ' Adam and Joe Show '. U ovom trenutku većina ABCs of Death režisera spada u režisere koji me inspirišu i kada sam na početku projekta video njihova imena, to je ono što me je pokrenulo i izazvalo u meni veliku želju da budem deo tog projekta.

Da li sada postoji neki projekat kojim bi stvarno voleo da se baviš?

Pa sada bih voleo da uradim jedan pravi, dugi igrani film. To mi je životna želja i to je nešto što moram da uradim pre nego što umrem, ali ako ne uspem sa tim i umrem u toaletu nekom užasnom smrću, onda bih bio stvarno razočaran.

Šta je bilo najčudnije u ovom celokupnom iskustvu?

Sve! Odlazak u Toronto je bio veoma uzbudljiv, jer nikada ranije nisam bio u Severnoj Americi, i pojaviti se tamo i biti prihvaćen od strane ABCs od Death porodice kao jedan od njih je meni bilo veoma neobično. To je realna situacija, koja se stvarno dešava jednom zaluđenom, mladom filmskom stvaraocu. Bio sam na svetskoj premijeri svog filma, zajedno sa najpoznatijim filmskim stvaraocima na svetu i sve vreme sam bio u stanju šoka, tako da nisam mogao ni usta da otvorim, ili sam puno pio samo da bih mogao da stupim u normalan razgovor sa bilo kim.

Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...