Pokazujući znake inteligentnog života u univerzumu bolesnih, digitalnih gluposti, „Assassin’s Creed“ stoji iznad ogromnog broja filmova koji se obično snimaju na osnovu igara. S obzirom na nizak status žanra, ovo nam i ne govori baš puno – setite se filma „Warcraft“, u kojem je nadareni reditelj Duncan Jones pokušao i neslavno propao da usadi dušu u beživotnu franšizu u kojoj igrači zapravo biraju i igraju uloge? To je trebalo da bude lekcija i reditelju Justinu Kurzelu i njegovom producentu/glavnom glumcu Michaelu Fassbenderu... Ipak, ovi filmski pobunjenici misle da mogu da promene neke stvari. Naravno, na kraju su ipak udarili glavom u zid, a gledaocima su priuštili žestoku zabavu jurišajući na taj zid ludačkom energijom i bezobzirnošću.
Besmisleno je da pokušamo da vam objasnimo „Assassin’s Creed“ – sumnjamo da bi to mogli da urade i najstrastveniji igrači. Međutim, suština je u sledećem: još u 15. veku, tokom španske inkvizicije, Aguilar de Nerha (Fassbender, koji govori španski, a titlovi su na engleskom jeziku) vodi tajno drštvo ubica kako bi preoteli „Apple of Eden“ („rajsku jabuku“) od vitezova templara i zaštitili pravo na slobodnu volju. (!!!) U sadašnjosti, osuđenik na smrt Cllum Lynch (Fassbender, koji govori engleski) biva pogubljen zbog ubistva svodnika - osim što ne umire. Prebacuju ga u istraživačku instituciju u Madridu, koju poseduje kompanija Abstergo Industries, današnja reinkarnacija mračnih templara, u kojoj ga drogiraju, povezuju na određenu mašinu po imenu Animus i virtuelno reinkarniraju kao njegovog pretka Aguilara.
Zašto, pitate se? Alan Rikkin (Jeremy Irons), šef u kompaniji Abstergo, misli da Callum može da koristi genetičku memoriju kako bi se povezao sa Aguilarom i rekao CEO-u (izvršnom direktoru) gde da locira još uvek izgubljenu „Apple of Eden“ („rajsku jabuku“), i tako ostvari san svakog belca o dominaciji svetom. Oduzmite slobodnu volju i svaki čovek postaje vaš rob. Ovaj poduhvat podrazumeva da Callum prođe kroz mučenja prokletih. Rikkin zadužuje svoju ćerku Sophiau (Marion Cotillard) da čuva zatvorenika kako bi osigurala da ga neko ne ubije u toku procesa ili da ga ne izlude. Međutim, kada se Callum vrati sa jednog od putovanja unutar svog uma pevajući „Crazy“ od Patsy Cline svom snagom, vidimo da to nije dobar znak. Čekajte, zar nisu Cotilland i Fassbender baš prošle godine glumili u Kurzelovom filmu „Macbeth“? Jesu. Međutim, „Assassin’s Creed“ nije Šekspir. A do sada Bard nije bio dobra inspiracija za video igre.
Evo u čemu je stvar: Fassbender i Kurzel stvarno igraju ove uloge, kao da to označava nešto važno. Njihov entuzijazam je zarazan... donekle. Ovo je kvalitetna glumačka postavka za ovako loš film. A čak i da postoji nešto slično đavolskoj napasti, Irons to ima. U Kurzelovim brzim pokretima kamere tokom jedne od najupečatljivijih scena u kojima Aguilar i koleginica ubica Maria (Ariane Labed) preskaču preko krovova, sečući sve što se nađe na njihovom putu, „Assassin’s Creed“ hvata vrtoglavu privlačnost koju vi kao gledaoci želite u igri i na filmu. Pa šta ako se filozofske dubine nalaze van domašaja ovog filma, zajedno sa jasnoćom i narativnom koherentnošću. Postoji zrno ambicije u ovome koje sugeriše da transferi video igara na bioskopska platna ne moraju uvek da predstavljaju samoubilačku misiju. Niko ne misli da je „Assassin’s Creed“ savršen film, ali predstavlja napredak u odnosu na prethodne naslove, a i to je već nešto.
Žanr: | akcija, avantura, fantazija |
Godina: | 2016 |
Reziser: | Justin Kurzel |
Scenario: | Michael Lesslie, Adam Cooper |
Uloge: | Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons |
Uzrast: | PG-13 |
Box office: | 49.5M USD |
Studio: | Regency Enterprises, Ubisoft, New Regency Pictures |
Zemlja: | United States |
Website: | www.foxmovies.com/movies/assassins-creed |
Jezik: | engleski |
Trajanje: | 115 minuta |