Brzina vožnje kamere je skoro uvek odredjena brzinom kretanja osobe koja se prati. Ako se kamera kreće prema ili se udaljava od neke statične grupe, brzina zavisi od karaktera same scene.
Tipična promena ođ srednjeg na krupni plan aktera može se upotrebiti za naglašavanje bilo kakvog izraza na licu ili pokreta tela aktera u završnom delu vožnje kamere. Lagani pokret unazad može se upotrebiti za otkrivanje novog podatka u srednjem planu koji je izazvao reakciju aktera u krupnom planu.
Lagana vožnja kamere koja tiho priiazi akteru laganoj vožnji, stvara intimno raspoloženje. Lagana i mirna vožnja prema akteru koji govori ili ćuti, omogućava giedaocima da se sa njim mnogo potpunije identifikuju. Njegovi problemi postaju naši i razvijaju se simpatije prema njemu.
Lagana vožnja unazad može da naglasi osećanje tuge i usamljenosti. Ona razdvaja statičnu ličnost od gledalaca. Kada se koriste vožnje bilo sa strane, preko različitih pejzaža, bilo preko različltih osoba snimljenih u pojedinačnim kadrovima, potrebno je da se brzine kretanja kamere podudaraju. Takodje, ako se ponove vožnje unapred prema različitim ličnostima, brzina kretanja treba da bude ista. Vožnja unazad montira se sa vožnjom unapred pomoću statičnih kadrova ličnosti ili objekata koji se postavljaju izmedju. Različite brzine susednih kadrova pokvariće efekat.