•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Pornografija

Pornografski film se obično smatra nekom vrstom prisile na socijalno ponašanje, po kojem je on oblik komericijalne eksploatacije "seksualne bede". U pornografskom filmu, kao posebnoj vrsti umetničkog filma, prikazivanje seksualnih odnosa i raznih oblika perverzija prihvataju se kao takvi. Voajerizam je jedna od značajnijih dimenzija seksualnosti, inkarnacija neutrošene, infantilne seksualne radoznalosti. I upravo je on glavni pokretač pornografskog filma.

Najveća razlika između pornografskog i erotskog filma je u tome što pornografski film funkcioniše uslovno. Erotizam, za razliku od pornografije, pokušava da se distancira od samog seksualnog čina i sve se svodi na želju kod gledaoca. Pornografija funkcioniše po načelu potreba, ona briše imaginarnu dimenziju erotike, fantazmu i baš zato i deluje uslovno. Pornografija ničemu ne uči, ni želji, ni ljubavi, niti seksualnosti. Stavljanje muškog polnog organa u ženski ili neki drugi otvor ne proizvodi nikakav efekat saznanja.

Pornografija nije ni ružna, ni prljava, ona se ne može procenjivati sa moralne tačke gledišta jer je ona upravo ono što jeste. Izvesno je da je nedostatak pornografije u nepostojanju ljubavi, što je još jedna velika razlika od erotskog filma. Ona ne govori o ljubavi, njen diskurs je diskurs zadovoljstva i sve se svodi na brzo trošenje. Zato se i žena ne smatra pravim partnerom već predmetom potrošnje i igra iskorišćenu ulogu koja nestaje čim se i sama scena seksualnog čina okonča.

U suštini, pornografski film je hipnotičko udvaranje. Prepun je normalnih, estetskih, religijskih i političkih konotacija utopljenih u vođenje seksa i njegovog prikazivanja. U nekim svojim primerima, on je dostigao vrhunac kao na primer u filmovima "Poslednji tango u Parizu" B. Bertolučija i "Salo ili 120 dana Sodome" Paola Pazolinija, ali njegova produkcija uglavnom protiče u znaku minornih ostvarenja koja onemogućuju da se o njemu kao žanru izreknu pozitivne ocene.

Pornografski film je sav u indentifikaciji. Seksualni organ muškog parnera slobodno ulazi u ženski. Trajanje plana ume da bude frustrirajuće i agresivno i iz godine u godinu sve produženije. Zasićenost voajerizmom stvara distancijaciju, koja nema efekta jer ide u prazno. To je pre uporna i nepodnošljiva dosada koja, međutim, nikako nije neutralna. Zato novi pornografski filmovi teže da zamene krupni plan pokretnom kamerom. Jedna kratka panorama kamerom omogućuje vezu između polova i modifikuje igru glumca i glumice.

Da se vratimo suštini pornografskog filma: prikazivati ono što je nekada zabranjivano i načiniti od seksa spektakl. Prvi komercijalni porno filmovi su se zaklanjali alibijem dokumentarne edukacije. Oni su bili niz pozicija snimljenih u srednjem planu nepokretnom kamerom. Seks je bio tu ispred gledaoca ali neprikazan. Kamera se uspešno držala granice između erotike i pornografije, kao na primer u ''Carstvu čula". Ono što je razdvojilo kasnije filmove tog tipa, erotizovanog porno filma, i načinilo od njega samo pornografski film je upravo krupni plan. Seks u krupnom planu nije ni lep ni ružan; on jeste takav kakav je.

Šta postiže pornografski film prikazivanjem seksualnog čina, brzom montažom i odsustvom narativne strukture? Teorijski ništa ne sprečava režisera da pokaže seksualni čin i razne perverznosti. I tu baš nailazimo na jedan apsurd. Pornografija, za razliku od svih ostalih žanrova, oslobođena je svakog oblika cenzure. I u tome leži njena sloboda. Suština pornografije je posebno u vaginalnoj penetraciji i efektima felacija. Sve to mora da ispuni zakone tržišta: film se mora svima dopasti, i posebno, ne dopasti nekima. Poslednjih godina, kako bi se privukli novi gledaoci, pornografija je otišla ka fetišizmu, egzibicionalizmu, homoseksualizmu, bi-seksualizmu, sado-mazohizmu i onaniji.

Sve češće pojavljuju se filmovi koji pozivaju gledaoca na učešće u seksualnim radnjama. Obično gledalac postaje glavni lik, novinar, auto-mehaničar, vodoinstalater, vlasnik velike firme, kome se tokom filma ostvarjuju sve fantazije. Ali i dalje ostaje glavni problem - seks bez vođenja ljubavi. Poruka filma je uvek jasna i neskrivena. Izazivati i nadraživati seksualnu glad. Ipak, glavni problem je teži jer se ovim filmom ne može pomoći gledaocu koji nije imao seksualne odnose i teško da će preko pornografskog filma uspeti da i sam shvati pravi seksualni čin.

Muško-ženski odnosi u filmu su maltene mitski i izvan svake realnosti, tako da izazivaju i pojačavaju kod gledaoca fantazije u muško-ženskom odnosu u stvarnom životu. Dovoljno je samo da se muškarac pojavi, pa da se žena svuče i pripremi za seks. U životu inicijativu obično ima muškarac. Komplikovana igra predlaganja, osvajanja i obećanja nije tako uprošćena. U pornografiji se žena smatra plenom koji muškarci moraju uloviti, pobediti njenu kratkotrajnu stidljivost i ne dozvoliti joj da se brani. Jasno je da ova vrsta filma preobraćuje uloge žene, privlači gledaoca da savlada svoju stidljivost i pokuša da i sam iskuša draži seksualnog odnosa.

Za kraj još samo treba reći da je pornografska industrija iz godine u godinu sve bogatija, a tržište sve prezasićenije. Gotovo je jednako i u pornografiji kao i u ostalim filmskim žanrovima. Sve je već odavno viđeno.

Podeli:



Preporucujemo

Porodični dan uz animiranu avanturu 'Automobili 3' u...
Courteney Cox: Rešila sam se filera i napokon ličim na...
Creepozoids (1987) (1987)
Perfetti sconosciuti (2016) - uskoro
Trostruki oskarovac Daniel Day-Lewis se povlači iz glume
Preminuo Bogoljub Mitić Đoša
Premijera filma Transformersi Poslednji vitez 3D u bioskopu...
La fille de Brest (2016) - uskoro
The Duel (2017) - uskoro
Ludilo devojačke večeri - Ladies Night u bioskopu Vilin...
Pančevo Film Festival - Konkurs za mladi žiri
Johnny Depp se izvinio zbog šale o ubistvu Trumpa: Samo...
Preminuo režiser 'Rockyja' John Avildsen
Danas počinje Ravno Selo Film Festival
Angelina Jolie u Keniji o borbi protiv seksualnog nasilja
The Brain from Planet Arous (1957) (1957)
Najbrža animirana avantura 'Automobili 3' u naše bioskope...
Komedija 'Alibi.com' od 15. juna u našim bioskopima
Ravno Selo Film Festival od 24. do 26. juna
Magnus (2016) - uskoro
El Lobo (2004) (2004)
Film Zaveštanje danas na Moskovskom filmskom festivalu
The Hitman’s Bodyguard (2017) - uskoro
Omiljeni animirani film 'Grozan ja 3' stiže u naše...
Ladies night u bioskopima Cineplexx
The LEGO Ninjago Movie (2017) - uskoro
The Wizard of Gore (1970) (1970)
Personal shopper (2016) - uskoro
Dokumentarac 'Can I be me' otkriva tamnu stranu slave pop...
Nocturama (2016) - uskoro