•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Povezivanje statičnog kađra i kadra sa vožnjom

Kada kamera u vožnji snima ljude koji koračaju iii trče, nije lako da se sama zaustavi kada i oni stanu. Kadriranje na kraju takvog kadra je kritično, potrebni su savršena uvežbanost i dobar kamerman da bi se pokreti dobro uskladili. Lakše je da se ovo postigne jednostavnim rezom na statičan položaj kamere.

Slučaj 1

Ako se akter kreće prema nama i kamera ga prati u vožnji unazad, za završni deo njegovog kretanja možemo rezom preći na statični položaj kamere na istoj optičkoj osi, ali u srednjem planu, kada se akter nalazi u sredini površine kadra.

Slučaj 2

Kod vožnje unazad ispred aktera koji manja pravac kretanja, bolje je đa se promena prikaže u drugom statičnom kadru .

Prvi kadar slaže se sa prvim kadrovima iz prethodnog primera. Akter se kreće u krupnom planu, a mi ga snimamo vožnjom kamere unazad. Tada režemo na sledeći kadar u srednjem planu, u sredini. On napravi nekoliko koraka prema nama i onda se okrene i izadje iz kadra, možda praćen kamerom u švenku.

Slučaj 3

Vožnja kamere koja je paralelna sa kretanjem aktera može se upotrebiti kao drugo rešenje. Prvo, krupni plan, u vožnji kamera snima aktera u profilu ili poluprofilu. Povežemo na statičini srednji plan. Akter ulazi sa suprotne strane u odnosu na svoj pravac kretanja i zaustavlja se u sredini.

Slučaj 4

Kadar u vožnji može se upotrebiti kao drugi kadar. Na ovaj način se usporava akter kada prestaje da korača ili trči.

U prvom kadru akter se kreće sa kamerom u vožnji. Režemo na srednji plan.

Kao što je naglašeno u prethodnim slučajevima, iste ili slične veličine figure u oba kadra i položaj u istom delu površine kadra, su kritični za uspeh montaže na pokret. Naročito gde akterova figura počinje brzo da se smanjuje dok odlazi u drugom kadru.



Podeli:



Preporucujemo

Akcija u Story caffe-u povodom koncerta YU grupe: Uz...
YU grupa najavljuje rock spektakl 20. aprila u Nišu