U periodu nemog filma bilo je pronadjeno da se smanjenjem broja okreta ručice na kameri postiže dinamični efekat koji se koristio za poteru ili akcione scene. Ovo otkriće se još uvek upotrebljava. Normalna brzina kretanja trake je 24 sličice u sekundi, a ličnost u pokretu, snimljena sa 16 sličica u sekundi, pri normalnoj brzini projekcije (24 sl/sek), imaće vidljivo povećanu brzinu kretanja. Motorni čamci, automobili, jahači na konjima, masa sveta koja trči, izgledaće mnogo uzbudljivije ako je u toku snimanja akcije brzina kamere smanjena. Mora se pazitl da se ne pretera sa efektom, jer će uprotivnom pokret biti neprirodan, što će izazvati smeh.
Ako je smeh efekat koji želite da postignete, sigurno radite brzinom od oko 8 sličica u sekundi. Brzina pokreta objekta će se veoma povećati.
Usporeni pokret se koristi da bi se učinio dostojanstvenim. Plivač koji skače sa visine u vodu, objekt koji pada prema zemlji pomoći brzog okretanja trake u kameri, na lepoti pokreta (čak i kada su nepotpuni iii nesavršeni).
Klimaksi u kojima neko skače sa visoke stene, vozilo koje se stropoštava u more, ili ogromna eksplozija, mogu da se snimaju neznatno povećanom brzinom, da bi pri projekciji normalnom brzinom od 24 sličice u sekundi, stvorili uočljiv efekat koji pojačava scenu. Scene umiranja mogu da se snimaju sa povećanom brzinom kamere, čime će se usporiti kretanje na projekciji. Akira Kurosava u svom filmu "Sedam Samuraja" prvi je upotrebio ovu tehniku, i ostvario vrlo interesantne i neobične efekte, kao i Sem Pekimpo (Sam Peckinpah) u filmu "Divlja horda" (The Wild Bunch), gde je usred mahnitog ubijanja koristio usporeno kretanje.