•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Autopsy of Jane Doe (2016)

Svojim dugim, otegnutim snimcima skalpela koji zasecaju ljudsko meso, ruku koje kopaju po utrobi, kao i kože koja se odvaja od mišića, film „The Autopsy of Jane Doe“ reditelja Andréa Øvredala predstavlja možda i najsveobuhvatniji filmski pogled na jezivo poslovanje vezano za autopsiju od perioda filma „The Act of Seeing with One's Own Eyes“. Iako Øvredalov film ima znatno manje filozofski aspekt od eksperimentalnog dokumentarca Stana Brakhagea iz 1971. godine, oba ova filma ipak dele radoznalu fascinaciju nadrealnim spektaklom ljudske disekcije (disekcija/sečenje ljudskog tela).

Umesto da jednostavno bude neopravdana, Øvredalova sklonost ka krvavoj autopsiji nalazi svoju prirodnu posledicu u scenariju Iana B. Goldberga i Richarda Nainga, koji stvaraju misteriju u kojoj se svi tragovi nalaze unutar leša neidentifikovane žene (Olwen Kelly). Što više mrtvozornik, Tommy Tilden (Brian Cox), i njegov sin/pripravnik, Austin (Emile Hirsch), seku njeno telo i kopaju po njenim unutrašnjim organima, to je misterija sve veća. Otkriveno u podrumu kuće u kojoj je još troje drugih ljudi nasilno ubijeno, telo ove žene nalazi se u neobično besprekornom stanju, bez ijedne ogrebotina na savršenoj koži boje alabastera. Međutim, kako Tommy i Austin počinju da istražuju, tako nalaze uznemirujuće znake povreda kroz celu unutrašnjost njenog tela: odsečen jezik, crna pluća, kao i parče platna unutar njenih creva u kojem nalaze jedan od njenih zuba.

Sniman najvećim delom u Tommyjevoj tajanstvenoj mrtvačnici, uz ograničen broj likova, ovaj film u prvi mah nalikuje na jednu od onih epizoda iz brojnih CBS serijala – sve dok stvari ne počnu da se kreću ka natprirodnom: zlokobne radio smetnje, treperenje osvetljenja, mrtva mačka u otvoru za ventilaciju. Rezultat svega toga drži se za svoje lukavo i ironično spajanje strašne forenzičke analize i natprirodnog horora. Øvredal se možda čak i previše oslonio na scene koje prepadom izazivaju strah kako bi podigao tenziju, iako film konstantno dobija na živosti zbog svoje premise i magnetične privlačnosti njegovih glumaca – ne samo Coxa i Hirscha, koji nam pružaju osoran, nerazmetljiv nastup, već i Kelly, koja uspeva da prenese suptilne nijanse agonije, zla i osvete dok leži potpuno nepomično.

Međutim, ono što bi filmu „The Autopsy of Jane Doe“ dobro došlo je kraj koji bi nam pružio legitimno zadovoljstvo. Nakon stalnih intrigantnih nagoveštaja, rezolucija deluje blago poznato, a film dobija onaj standardni izgled horor filmova koji priču čine manje prepoznatljivom i interesantom kada pokušate sa njenom retrospektivom. Film ima razočaravajuće površan zaključak priče koja daleko više obećavala.

Žanr:horor
Godina:2016
Reziser:André Øvredal
Scenario:Ian B. Goldberg, Richard Naing
Uloge:Emile Hirsch, Brian Cox, Ophelia Lovibond
Uzrast:R
Award:4 nagrada i 1 nominacija
Studio:42, IM Global, Impostor Pictures
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:86 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...