•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Last Boy Scout (1991)

Ako postoji jedan film koji je definisao i na svoj način "predskazao" šta će se dešavati sledećih godina u žanru akcije to je The Last Boy Scout Tonyja Scotta. Snimljen 1991. u vreme kada je Bruce Willis bio ogromna zvezda zahvaljujući McTiernanovom filmu Die Hard, Scottov film je bio "oblik stvari koje dolaze". Na prvi pogled Poslednji skaut je prosečno ostvarenje, bez posebnih vrednosti. Medutim istina je da je glavni junak filma Joe Hallenbeck (Bruce Willis) bio poslednji pravi akcioni heroj. Film počinje scenom koja unosi atmosferu, glavni junak je "dotakao" dno.

Joe se budi u svojim kolima, slučajno vidi sopsveni odraz u retrovizoru...

"Niko te ne voli. Svi te mrze. Sigurno ćeš izgubiti." Sleže ramenima i nastavlja, "Nasmeši se seronjo." "Motivacioni" govor koji bi trebalo da koriste japiji iz modernih marketinških kompanija. Nešto pre toga, 1990 tek što je snimio Die Hard i suvereno uleteo na A-listu, Bruce je konačno "kompletirao" svoj stil običnog čoveka, prosečnog dase radničkog porekla sa mračnim crticama u vidu braka koji se raspada ili sklonosti piću. Pravi anti heroj za novo doba, znatno mračniji od Arnie tipa, robota i automata. Ljudske slabosti "ubačene" u likove koje Bruce igra su postale njegova prepoznatljiva fora. U filmu Die Hard, žena glavnog junaka odlazi da radi u drugom gradu, u Scottovom filmu žena glavnog junaka se spanđa sa njegovim najboljim prijateljem. A to boli.

Die Hard i lomatanje po zgradi kompanije Nakatomi su Bruceu stvorili reputaciju. Tom prilikom je koristeo reference sa Roy Rogersom, kaubojem, dakle sveameričkim herojem, prvenstveno "radio" na zaštiti američkih vrednosti. Njegov pandur, običan čovek iz radničke klase, naroda se bori protiv opasnih evropskih bandita. On je u džinsu i kariranoj košulji (bar na početku filma), a oni su u elegantnim super odelima. McTiernan nije mogao da bude plastičniji.

U Scottovom filmu Bruce je Captain America lično. Joe Hallenbeck je bivši pripadnik tajne službe koji je spasao život predsedniku, ali je pa u nemilost kada je izlemao senatora - ološa. Obeščašćen i osramoćen, srozava se na posao privatnog detektiva. Život mu se raspada i on se udružuje sa sličnim "posrnulim anđelom" Jimmyjem Dixom (Damon Wayans) kome devojka (mlada Halle Berry) upada u opasnu gužvu i gine. Njih dvojica kreću u akciju u stilu junaka filmova iz četrdesetih, pravo glavom kroz zid.

Hallenbeck za doručak "guta" Marlboro i potpuno se razlikuje od "zdrava hrana, osećajnost, bez cigara i pica" tripova. Njegov stil odevanja ("blaga" razbarušenost) podseća na besmrtnu kreaciju Petera Falka detektiva Columboa.

Normalno i Hallenbeck, slično Columbou, ispod neuredne pojave, krije briljantan analitički um (Scena u kojoj uz pomoć logike otkriva da ga žena vara i pokreće čitav zaplet). Tako smo praktično dobili skicu za akcione heroje devedesetih, ogorčene tipove kojima život propada. Pored toga Willis je bio nenadmašan u svojoj akcionoj rutini. Niko drugi ne bi uspeo da tako ležerno, prirodno i uverljivo odigra scenu u kojoj trči i puca iz dva pištolja istovremeno (Godinama kasnije u filmu The Last Man Standing Waltera Hilla, Bruce će sličnu "tehniku" razviti do kraja). Kada bi Arnie ili Sly probali nešto slično, dešavalo se da ubrzo počnu da izgledaju neuverljivo, ili u stilu likova iz crtanog filma. Bruce je lako izbegao samoparodiju i karikaturalni izgled dajući trunčicu ljudskosti svom heroju. Najveći štos filma je upravo činjenica da je Bruce bio na vrhuncu svojih moći. Pravo vreme da se udruži sa Scottom i piscem Shaneom Blackom.

Black je 1987. napisao scenario za Lethal Weapon i trebalo mu je još tri godine da napiše još bolji za Last Boy Scout. Za to je dobio rekordnih 1,75 miliona dolara. Vredelo je svake pare, ili centa. Sve to se dešava u pretarantinovskoj eri, Black je ubacio žive tonove u svoje stilizovane dijaloge. Blackove rečenice i dijalozi su sjajni, živi i potpuno razigrani. U sceni kada se Joe Hallenbeck nadmudruje sa "gangsterom sa šeširom makroa" nalazi se klica svih "mudrijaških" opaski u Petparačkim pričama. Slično tome i dijalozi u filmu True Romance (koji je takođe režirao Tony Scott) su potpuno obelaženi duhom Joea Hallenbecka. Danas je malo autora spremno da prizna da ih je Shane Black inspirisao, iako je to teško poricati. Uz psovke koje je izmislio specijalno za film ("Nebi bio u stanju da zaštitiš šolju tople pišaćke") Black je "ubacivao" i komičarske fraze ("Ona je tako debela, da je njena slika iz škole pejsaž"). Postoji i ciničan hamletovski ton, pozajmljen iz filmova četrdesetih godina ("Nebo je plavo, voda je mokra, žene imaju tajne") ili ("Opasnost je moje srednje ime." "Moje je Cornelius. Ako to ikada kažeš nekome, ubiću te"). Black je u stanju da napiše i melodramu, pogledajte Jimmyjev govor o njegovom prerano rodenom sinu ("Imao je vremena za jedan san, a onda je umro").

Likovi žena su zauzeli manje prostora, ali je Black imao dovoljno stila da ih ne svede na nivo dekora, dajući im "atraktivna" zanimanja (plesacice, kolgerle). Morate voleti i njegove "stripovske" negativce. Last Boy Scout je pun zadriglih tajkuna, kempi sadista i sjajnih gorila. Njegove gorile su glupe i publika jedva čeka da ih glavni junak raznese.

Kombinacija Blackovih dijaloga i Bruceovog nonšalantnog stila je sama po sebi moćna, ali "trojstvo" kompletira Tony Scott. Scottov smisao za brze izmene i njegov doživljaj vizualnog, kao jednog ogromnog TV prenosa je najodgledniji u scenama koje se odvijaju na stadionu (koloseumu našeg vremena). Pucnjava u šumi, bomba u gepeku, jurnjava kolima, uletanje automobila u bazen, Jimmy na konju... teško je odlučiti se za najbolju scenu kada ih ima mnogo.

Čitav film je jedna velika jurnjava sa subverzivnim završetkom, kada Joe pokazuje osećanja prema ženi koja ga je prevarila. "Jebi se", kaže Joe dok je uzima u zagrljaj. Dok glavni junaci "jašu u suton" Joe kaže "Ovo su devedesete. Nemožeš tek tako da upucavaš ljude. Prvo moraš da kažeš nešto cool."
Da, neko je morao da kaže nešto cool i da napiše pravila.

Žanr:akcija, komedija, krimi
Godina:1991
Reziser:Tony Scott
Producent:Michael Levy, Joel Silver
Scenario:Shane Black, Greg Hicks,
Uloge:Bruce Willis, Damon Wayans, Chelsea Field, Halle Berry, Noble Willingham
Uzrast:R
Award:dve nominacije
Box office:59.5M USD
Studio:Geffen Pictures, Silver Pictures, Warner Bros.
Zemlja:United States
Jezik:Engleski
Trajanje:105 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....