•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Salesman (Forushande) (2016)

Asghar Farhadi je filmski režiser sa takvim stalnim kvalitetom i kontrolom da su svi izgledi za uspeh njegovih filmova jednaki situaciji u kojoj kupujete najnoviji roman svog omiljenog pisca. Taj roman sedi na polici zajedno sa svom kompleksnošću ljudskog univerzuma koja se krije u njemu. U trci za nagradom Palme d’Or, Farhadijev najnoviji film, „The Salesman“, prikazuje očigledno srećan i lagodan život mladog para kojem sudbina donosi razna previranja sa kojima mora da se suoči. Emad (Shahab Hosseini) i Rana (Taraneh Alidoosti) su muž i žena. Oboje su takođe i glumci, koji pripremaju brižljivo cenzurisanu verziju „Death of a Salesman“ Arthura Millera za svoj nastup. Zapravo, prve scene prikazuju set koji se gradi, što predstavlja interesantno provokativan početak za režisera koji često dobija pohvale na račun svog neorealizma.

Pre nego što se propisno upoznamo sa protagonistima ovog filma, dešava se katastrofa. Zgrada se ruši, prozori pucaju pod pritiskom i čitav stambeni kompleks mora da se evakuiše. Na svu sreću, još jedan član glumačke ekipe, Babak (Babak Karimi), poseduje prazan stan i može da ih smesti tu dok se ne snađu, ili dok ne budu mogli da mu dugoročno plaćaju zakup tog stana. Sam stan deluje lepo, iako je bivša stanarka ostavila celu jednu sobu punu svojih ličnih stvari. Kriza je izbegnuta i Emad nastavlja sa svojim životom sa izvesnim samopouzdanjem i mirom. On je učitelj u školi, a njegova kontrola nagona, smirenosti i sposobnosti može se videti u poštovanju i simpatijama koje dobija od svojih učenika. Ovo se takođe može videti i u njegovoj glumi – on igra Willyja Lomana, a njegova žena igra Lomanovu ženu, Lindu – pri čemu je on nenametljiv i pribran tokom svog nastupa.

Međutim, jedne večeri Rana pušta stranca u taj stan, misleći da je to njen muž koji se vratio s posla i biva napadnuta dok se tušira. Nasilje nije prikazano, a postoje i nedoumice u pogledu toga šta se zaista desilo. Na stepenicama ima krvavih tragova, a Rana je hospitalizovana zbog gadne povrede, ali pitanje koje svi postavljaju i u isto vreme izbegavaju je: da li je ona silovana? Niko nije zvao policiju, a Emad želi da se sve što pre vrati u normalu. Međutim, Rana ima traume i ne može da nastavi normalno sa svojim životom. Ona želi da Emad uzme odmor i provede neko vreme s njom. Novi stan za nju sada predstavlja pravi pakao, zbog toga što je nasilje jedino što oseća u prostoru koji bi trebalo da bude njen novi dom.

Sam Emad se pretvara u detektiva pošto je napadač ostavio svoj telefon i neke ključeve od kola. On traži sve dok ne nađe bravu kojoj odgovara ključ, pa tokom tog vremena ceo njegov život počinje polako da se razmršava. Predstava se prekida onda kada Rana više ne može da glumi i Emad postaje neuobičajeno razdražljiv u pogledu svojih obaveza u školi, suočavajući se s jednim detetom s besom koji nosi od kuće.

Kako se misterija rešava, stvari postaju sve gore pošto sada Emad ima priliku da se osveti, a ima i moralnu nedoumicu u pogledu osvete; toksični koktel besa i razdraganosti pomešan sa bolom. Nastupi su izvanredni kao što je publika i očekivala, pri čemu Farid Sajjadihosseini naročito zaslužuje pohvale za glumu kasnije u filmu. Tokom celog filma, ogledala odražavaju scene isto kao što umetnost predstave počinje da odražava nedostatke u stvarnom životu i obrnuto. Ovo je bogat i kompleksan osvrt na krivicu i bes. Ima i humora i to naročit onda kada dete njihovih prijatelja dolazi da bude tu, ali čak i taj trenutak će biti pokvaren zločinom, čije se posledice osećaju tokom celog filma.

Žanr:drama, triler
Godina:2016
Reziser:Asghar Farhadi
Scenario:Asghar Farhadi
Uloge:Shahab Hosseini, Taraneh Alidoosti, Babak Karimi
Uzrast:PG-13
Award:Nominacija za Zlatni Globus, 7 nagrada i 15 nominacija
Studio:Arte France Cinéma, Doha Film Institute, Farhadi Film Production
Zemlja:Iran
Website:www.curzonartificialeye.com/the-salesman
Jezik:persijski
Trajanje:125 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Cormoran Strike se vraća i sledeće godine
S.M.A.R.T. Chase (2017) - uskoro
Antonio Banderas će glumiti Pikasa
Holivud za propalu filmsku sezonu krivi 'Rotten Tomatoes'
Linda Hamilton će nakon 25 godina glumiti u šestom...
Judi Dench u pregovorima za ulogu u ekranizaciji 'Artemisa...
Najveća strip izložba ove godine u Srbiji
Premijera filma o Mladenu Vojičiću Tifi 26. septembra u...
Stronger (2017) - uskoro
Dženifer Lorens je najsmrtonosniji ruski ubica
Džim Keri dao najčudniji intervju, pa ga još čudnije...
Završni obračun: Džejmi Li Kertis ponovo u nastavku...
Večeras nastavak 3. sezone serije Fear the Walking Dead
Mother! (2017) - uskoro
Daniel Radcliffe u borbi za preživljavanje u novom...
'Palić' među 26 najznačajnijih evropskih festivala
O čemu će govoriti sledeći Bond film?
Odabran novi Ben Daimio za reboot 'Hellboya'
Kingsman: Zlatni krug 3D - Premijera u bioskopu Vilin Grad
Teströl és lélekröl (2017) - uskoro
Wind River (2017) - uskoro
Gary Oldman u natprirodnom trileru 'Mary'
Film o najvoljenijoj ženi na svetu
Na Mostri prikazana 3D verzija 'Trilera' Majkla Džeksona
Bollywood zainteresovan za snimanje filmova o indijskim...
The Snowman (2017) - uskoro
Tulip Fever (2017) - uskoro
13. dečiji filmski festival Kids Fest: Pod filmskim...
'Purge 4' donosi priču o prvom eksperimentalnom...
'Munja' Boljšoj teatra na velikom platnu bioskopa Cineplexx