Povremeno se snima i kadar u kojem se kamera i akteri kreću u suprotnim pravcima. Evo nekoliko rešenja.
Primer prvi
Akter i kamera se kreću jedno prema drugom i zaustavljaju se licem u lice. Ako se na poÄetku nalaze neki akteri u prvom planu, oni će na kraju kadra biti iskljuÄeni.
Suprotni oravci kretanja kamere i aktera su podjednako naglašeni ako akter odlazi a kamera se takodje od njega udaljava. UÄ‘aljavanje kamere od scene u kojoj glavni junak odlazi, prekida raspoloženje. Nekoliko pokreta ove vrste u nizu, biio da su sa pribiižavanjem ili udaljavanjem, koje izvode razliÄite liÄnosti, naglasiće situaciju koja sledi posle ovih pokreta. Dovoljno je da se za likovno naglašavanje upotrebe dve ili tri liÄnosti.
Primer drugi
Ako se kamera i akter približavaju kosim putanjama, kadar sa kamerom kreće kosom putanjom. Drugi postupak sadrži paralelne putanje kamere i liÄnosti koja se kreće. Kamera švenkuje prateći aktera u prolazu. Devojka prvo nailazi kameri, a zatim odlazi od nje.I kamera i akter se kreću sliÄnom brzinom u suprotnim pravcima. Devojka može prva da se zaustavi, nešto malopre nego što to uÄini kamera.
Primer treći
Sledeća varijanta je ako se središnji statiÄni akter uvede u kadar. Akter u pokretu, i kamera, približavaju se prema statiÄnoj liÄnosti, ali akter u pokretu se zaustavija pre kamere. Kamera se zaustavlja tek pošto je došla do položaja koji je suprotan u odnosu na poÄetni.