•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Vožnja kamere i zumiranje

Pokret kamere u vožnji pravom putanjom i istovremeno zumiranje, može se izvesti pomoću nekoliko oblika kretanja kamere, zumiranja objektiva i kretanja aktera.

Takav slučaj viđi se na slici.

Zumiranje unapred i unazad je kombinovano sa vožnjom u pravoj liniji, dok se akteri kreću talasasto. Ovde su kombinovane tri vrste kretanja.

Scena pokazuje bojno polje - talasastu konfiguraciju terena, prepunog prirodnih neravnina i prepreka od bodljikave žice. Vojnici napreduju idući levo desno. Granate i bombe eksplodiraju medju njima, nanoseći im teške gubitke. Komandir ih tera napred, a kamera se u vožnji kreće na levo. Scena je kadrirana u opštem planu. Za vreme vožnje, kamera zumira na komandira prateći ga u srednje krupnom planu. Kamera se na njemu zaustavlja neko vreme, a zatim zumira na prvobitni položaj iz prethodnog opšteg plana bojnog polja. Posle nekog vremena kamera ponovo zumira na komandira i ponavlja ovo nekoliko puta.

Ljudi i kamera su se kretali sve vreme na levo, izmedju ekspiozija. Ovde se sreću tri vrste kretanja: horizontalne pravolinijska vožnja; talasasta putanja kretanja vojnika; zumiranje unapred i unazad.

Ovu kombinaciju je uspešno upotrebio Stenli Kjubrik u svom filmu "Cena slave".

Kamera koja je u vožnji, ili švenku, za vreme zumiranja daje iluziju neprekidnog pokreta bez fizičkih prepreka. Vožnja i švenk prikrivaju zumiranje i mogu da ga učine nevidljivim ako je ono dovoljno sporo.

Kombinovanje vožnje i zumiranja može da postigne iznenadjujuči vizuelni efekat, ako su njihovi pokreti odgovarajuće suprotni.

Ako se kamera u vožnji kreće unazad, a zumiranje je unapred, naročito ako je u nekom uzanom prostoru, nastaje naročita vrsta distorzije razdaljina i veličine objekta.

Alfred Hičkok je upotrebio ovaj efekat u svom filmu "Vrtoglavica" (Vertigo), da bi se precizno izrazio subjektivni doživljaj kada Džems Stjuart (James Stewart) gleda niz stepenište u zvoniku. Druga vrsta distorzije, a ali ne tako izrazite, može se takodje postići ako se kamera, pod uglom od 3/4 prema grupi, kreće unazad ispred same grupe, a zatim zumira iskosa prema akterima. U filmu "Doktor Živago", Dejvida Lina, upotrebljen je ovaj efekat u nekoliko scena juriša konjice, kada je kamera u vožnji pratila grupu vojnika preko zamrznute reke.

Podeli:



Preporucujemo

Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...