•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Akcione scene

Bez "akcionih scena" filmska proizvodnja se ne bi razvila u ozbiljnu komercijalnu delatnost kakva je danas, naročito u vremenskom intervalu od 1980. - 2011. godine. Efikasnost akcionih scena zasniva se na osnovnoj premisi filmskog jezika, akciji i reakciji, a glavni princip je paralelna montaža.

Akcija u takvim scenama mora da bude jasna gledaocima sve vreme, a ne niz slučajno istrgnutih delova akcije, već solidno konstruisana priča. Zbog ovog, mora da postoji jasna motivacija i briga za detalj. Razvoj priče zavisi od različitih vrsta dogadjaja, kojih obično ima četiri vrste - potera, fizički sukob ili borba, sukob sa mašinom i nesrećan slučaj.Svi oni postaju mnogo dramatičniji ako ima se priključi i borba sa ograničenim vremenom. Potera može da ima nekoliko oblika. Glavni junak je progonjen od strane negativca i nitkova u priči. Glavni junak možda poseduje nešto što druga strana želi, ili za čim strasno čezne. Situacija može da bude obrnuta i da glavni junak progoni negativna. Snage koje poseduje svaka strana (grupa) u priči mogu biti izjednačene ili postoji velika razlika izmedju njihovih vrednosti. Kada bilo koja od ovih grupa zapadne u naizgled bezazlenu situaciju, mora biti sposobna sama da se oslobodi, ne slučajno ili nesrećnim slučajem, već pomoću sopstvene snage ili dovitljivosti. Svako mora rešiti svoj problem na logičan način i pomoću svojih sposobnosti, ili uz pomoć logično uvedenih elemenata, bilo Ijudskih ili materijalnih. Potera se može odvijati peške, jašući životinje (konj, kamila, slon), pomoću vozila na zemlji, vodi ill u vazduhu, kao i kombinasijom svih ovih elemenata.

Postoji nekoliko vrsta tuče. Suparnici se mogu tući pesnicama ill oružjem, starinskim ili modernlm. Čovek može

da se bori protiv životinje ili neke mašine. Borba se može proširiti i na celu grupu, kao i na vrlo brojne snage koje su u konfliktu.

Osnovno pravilo u realizaclji upravlja svakim od gore navedenih oblika sukoba: tuča se mora planirati unapred, udarac po udarac. Svaka situacija u akcionoj sceni mora biti prethodno pažljivo planirana. Zaplet se nikada ne sme dati prerano ili će pažnja biti uništena. Mehanizam koji može da proizvede katastrofu, ako se ne isključi, ili može da eksplodira zbog neke greške ili pogrešnog pokreta junaka, bio je efektno upotrebljen na filmu bezbroj puta. Prenošenje opasnih predmeta s jednog mesta na drugo, uz pretnju da se nesreća može desiti, je druga varijanta. Dogadjaji koji će uključlti alarm su treća varijanta. Dodavanjem ograničenog vremena, pojačava se očevidna opasnost i gledaočeva pažnja.

Filmske nesreće mogu da budu realne ili nameštene. Obično sadrže brza vozila kao što su trkački automobili, motocikli ili avioni. Stvarne sudare i padove snimili su kamermani, kada su se ovakvi dogadjaji stvarno dogodili, i uključeni su u akcione scene mnogih filmova. Ove nesreće su obično snimljene jednom kamerom u jednom kadru, jer nisu unapred očekivane, pa su proizvod slučaja. Nameštene nesreće su mnogo filmičnije, jer se mogu podeliti na nekoliko kadrova i time pružiti višestruki uvid u dogadjaj sa posebno naglašenim delovima. Specijalisti - kaskaderi mogu spektakularno uništiti svoje vozilo, ali jednostavni trik kčimere može da "prevrne" bilo koje vozilo. Trkački automobil lli brzi motorni čamac u dijagonalnoj putanji juri prema kameri, koja ga u švenku prati. Kada vozilo ispuni kadar kamera se iznenada nakrivi na jednu stranu. Na projekciji će se dobiti efekat kao da se vozilo prevrnulo. Dva uslova se moraju uzeti u obzir kada se želi izvesti ovaj efekat:

Prvi je linija horizonta koja ne sme da se vidi u kadru, ili će efekat biti uništen. Ako se linija horizonta ne vidi,gledaocima će izgledati da iznenadni brzi pokret pripada vozilu, a ne kameri. Drugi uslov je da se kamera mora nagnuti u pravcu koji je suprotan od pravca kretanja vozila. Ovo će promeniti pravac kretanja vozila u iznenadni vertikalni pokret naviše.

Podeli:



Preporucujemo

Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...