Za sve one kojima je zahtevan i pomalo radikalan opus danskog reditelja Larsa von Triera omiljena razonoda stižu teške vesti.
Naime, slavni reditelj je iznenada prekinuo medijsko ćutanje koje je započelo još 2011. godine nakon velikog skandala u Cannesu. Podsetimo se, reditelj je tokom promocije svog novog filma Melanholija tokom novinarske konferencije za štampu dao neoprezne i jako uvredljive izjave o nacistima. Iako je izjave povukao i izvinio se za svoje, kako navodi, jednostavno neukusne šale u ljutnji je prekinuo sve odnose s novinarima.
U razgovoru s novinarima danskog portala Politiken Lars von Trier je otkrio svoju borbu sa zavisnošću i kako je ona uticala na njegov život i rad. Ova ispoved mogla bi se iskoristiti kako bi se donekle osvetlilo njegovo povremeno neprimereno ponašanje.
Iako je trenutno trezan i čist, reditelj je priznao kako je dugi niz godina bio zavistan od alkohola i droga. Sveobuhvatnost zavisnosti o štetnim supstancama vidljiva je u tome što su, kako sam reditelj priznaje, sva njegova dela napisana pod uticajem nekog vida opojnih sredstava.
Takođe, razotkrio je kako je sasvim uobičajen proces njegovog stvaranja podrazumevao pomoć u vidu popijene boce votke. Sada kad se uspešno otreznio i prošao program borbe sa zavisnošću strahuje za svoju dalju karijeru.
Paralelni svet, kako ga sam von Trier naziva, u koji je ulazio kako bi stvarao svoje filmove bio je potpomognut drogama i alkoholom te se sada nalazi u razdoblju nesigurnosti i bojazni oko kvaliteta i vrednosti njegovih budućih ostvarenja. Pritom se upoređuje s Rolling Stonesima i Jimijem Hendrixom koji su svoje najbolje radove ostvarivali pod uticajem alkohola ili droge.
Svoje poslednje filmove Nimfomanka deo 1. i Nimfomanka deo 2. napisao je trezan, a čini se kako publika nije primietila bitnu razliku.
Usprkos tome što sam reditelj mislio o svome talentu i izvoru inspiracije za rad, ne možemo se složiti s njegovim razlozima za bojazan. Ne sumnjamo kako će uskoro povratiti svoje samopouzdanje i nastaviti punim korakom napred.