•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Načini za pojačanje vizuelne akcije

Slededi postupci za gradjenje akcione scene povećavaju vizuelno uzbudjenje.

Kombinacija statične i pokretne kamere pojačava vizuelni sudar u sceni potere ili sa grupom ljudi koji trče. Krupniji planovi ličnosti se snimaju pokretom kamere, dok se opšti planovi snimaju sa statičnim položajem kamere. Jedan statični kadar se nastavlja sa kadrom u pokretu, i postupak se neprekidno ponavlja sa povremenim pauzama u akciji. Evo jednog primera:

Opšti plan ulice iz gornjeg rakursa. Dvojica begunaca jure u lučnoj putanji, od gornje leve prema donjoj levoj strani i izlaze iz kadra.

Ameriken dvojice begunaca. Kamera u vožnji unazad prati njihovo begstvo.

Srednji plan iz gornjeg rakursa. Begunci trče prema nama

I zaustavijaju se u prednjem pianu. Gledaju okolo, zatim beže svaki na svoju stranu.

Kadrovi sa pokretom kamere mogu ponekad biti nemirni (kamera iz ruke). Moraju biti kratki (možda ne duži od 5 sekundi), da bi se izbeglo uznemiravanje gledalaca. Nemirni pokret često će pojačati uzbudljivost potere.

Nagomilavanje akcije unutar statičnoa kadra može biti vrlo uzbudljivo. Više planova po dubini pred kamerom, može se upotrebiti za postupak udaijavanja od kamere i približavanja prema kameri. Akcija se može razvijati progresivno ili istovremeno. Evo jednog primera. Jedan indijanac kleči u prednjem planu, s leve strane, u srednjem planu. Gadja strelom u vojnika koji jaše konja i ulazi u kadar s desne strane u pozadini. Vojnik pada dok mu konj odlazi iz kadra, levo. Drugi vojnik utrčava u kadar s desne strane i zabija sablju u indijančev stomak. Indijanac pada. Izmedju vojnika i kamere ulazi drugi indijanac na konju i kopljem probada vojnika. Indijanac izlazi iz kadra, na desno, dok drugi vojnik pada. U prednjem pianu, desno, treći vojnik i indijanac se rvu. Indijancu polazi za rukom da se podigne i nožem nekoliko puta probode vojnika. Cela akcija se odbija brzo, tako da ritam scene ne nopušta dok se akcija razvija od pozadine prema prednjem planu. Navedena scena nalazi se u filmu „They Died With Their Boots On“, reditelja Raoula Walsha.

Žestina udarca može se pojačati njegovom podelom na dva kadra. Udarac pesnicom, ili udarac nogom, mogu se podeliti na dva kadra, da bi se postigao pojačani utisak žestine. Prvi deo pokreta je snimljen u amerikenu, a završni deo pokreta, zamah, u krupnom planu po istoj optičkoj osi. Kada se snima ovakva scena, snime se dva kompletna udarca, a kasnije se montiraju kao što je opisano. U drugom kadru kamera može da bude statična (u tom slučaju akter koji je udaren posrće van kadra), ili da švenkujemo sa akterom koji dobija udarac i pada. Vozilo koje se razbija, može da se kadrira na isti način:

Kamion veiikom brzinom juri putem prema drvenim vratima dvorigta. Akcija se vidi u opštem pianu. Vozilc se kreće s leva na desno. Srednji plan vrata. Kamion ulazi u kadar s leva i udara u vrata koja se provaljuju. Suprotan srednji plan. Iz dvorišta vidimo drugu stranu kapije. Kamion prolazi kroz kapiju i u punoj brzini izlazi iz kadra, desno.

Da bi se mogla dobiti ova situacija, sva tri kadra snimljena su istovremeno, iz razumljivih razloga.

Akcija izmeđju kamere i grupe koja se tuče, povremeno će ookrivati glavni dogadjaj. To povećava našu pažnju dok nastojimo da pratimo glavnu akciju u pozadini. Ako su osobe koje se tuku, deo veće grupe, uključene u opštu bitku, možemo prikazati druge protivnike koji se kreću ispred glavne grupe i prolaze kroz kadar izmedju njih i kamere (pa čak i neoštro). Ovi delovi mogu da se kreću peške, na konjima ili u vozilima. Ne smeju da stoje dugo u prednjem nlanu, i treba da izlaze iz kadra i oslobode mesto za druge grupe. Pokret ne treba da bude samo u jednom pravcu, prolazak kroz kadar treba da bude sa obe strane.

Ako se snima prepirka izmedju samo dvojice ljudi, svedoci se mogu prikazati pred kamerom kako prolaze kroz kadar ispred protvinika. Varijenta se može primeniti ne grupu životinja umesto ljudi, koje se kreću ispred kamere, izmedju kamere i glavnog dogadjaja.

Donji rakurs kamere vizuelno će naglasitl ,ove smetnje glavne akcije u prednjem planu. Mašina u kretanju u prednjem planu (na primer ogroman točak koji se brzo okreće), može se smestiti ispred ljudi ili životinja. Statični objekti nepravilnog oblika mogu se postaviti u prednji plan, a kamera u švenku ili vožnji snima u pozadini grupu botaca, tako da se statični oblici kreću kroz kadar za vreme kretanja kamere.

U toku bitke, masovne, žestoke akcije mogu se smenjivati akcionim scenama u kojima su jedan junak ili više njih lično angažovani u borbi. To je postupak širenja, primenjen za kadriranje akcije, koji drži gledaoca u napetosti, skrećućl pažnju od opšteg prema pojedinačnom i obrnuto. Na ovaj način glavne ličnosti su ukliučene u spektakl, i njihov odnos prema celini može da se uvažava sa jačim osećanjem identifikacije. Mali zaplet u priči biće razvijen tako da svaka od scena predstavlja dobro zaokružene skice koje razvijaju priču.

Podeli:



Preporucujemo

Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...