Na isti način na koji se to čini prethodni film režisera Ammae Asante, „Belle“, „A United Kingdom“ koristi romantičnu dramu kako bi prikazao nasleđe rasizma u Velikoj Britaniji. Film počinje u Londonu 1947. godine, gde jedne večeri mlada Engleskinja po imenu Ruth Williams (Rosamund Pike) odlazi sa svojom sestrom, misionarkom Muriel (Laura Carmichael), na zabavu na kojoj su uglavnom studenti na razmeni iz Afrike. Tamo upoznaje i odmah se zaljubljuje u Seretsea Khamau (David Oyelowo), koji joj priznaje da je sledeći u redu za presto Bechuanalanda, današnje Bocvane. Pošto Seretse mora ubrzo da se vrati kući kako bi vodio svoj narod, on bez mnogo razmišljanja prosi Ruth, koja odmah pristaje.
Nažalost, njihova veza nailazi na snažan otpor. Ruthini roditelji, skromni pripadnici srednje klase, na takvu vezu gledaju sa šokom i gađenjem, ali ono što još više iznenađuje je podjednako snažan otpor naroda Bechuanalanda. Ruth u Bechuanalandu nailazi na otvoreni prezir, naročito od žena u porodici njenog muža, koje ističu da kraljica njihovog plemena ima ulogu majke, i da može pripadati samo osobi koja poznaje i voli te ljude. Njihovi argumenti ne predstavljaju puku predrasudu, već proističu od opravdanog osećaja da su Britanci, koji već kontrolišu zemlju na svaki način, osim na papiru, našli još jedan način da oduzmu nešto što pripada narodu.
Ne može se reći ni da je britanska vlada išta srećnija ovim razvojem situacije: Seretse i Ruth moraju se stalno nositi sa mahinacijama teritorijalnih predstavnika – poput okrutno službenog Alistaira Canninga (Jack Davenport) i nasmejanim, ali ništa manje manipulativnim, Rufusom Lancasterom (Tom Felton) – koji će uraditi sve što je potrebno kako bi poništili brak i pravo Seretsea da vlada u cilju ugađanja Južnoj Africi, koja je u to vreme bila u procesu implementacije aparthejda.
Politička strana napada, umesto fizičkog nasilja koji se pojavljuje u većini rasnih drama, dozvoljava direktniji fokus na rasističke sisteme koji su se mučili da se prilagode posleratnom moralnom obračunu. Umesto da priznaju da je u pitanju predrasuda, na primer, i konzervativna i stranka rada opravdavaju maltretiranje Seretsea i Ruth tvrđenjem da se Južna Afrika mora odobrovoljiti po svaku cenu kako bi se postavilo antikomunističko prisustvo u regionu.
Ovaj širi društveno-politički pregled je uravnotežen posvećivanjem intimne pažnje glavnim likovima, koji svojom glumom fantastično prikazuju ogromnu osetljivost, kao, na primer, kada proterani Seretse „sreće“ svoje novorođeno dete samo preko telefonskog razgovora iz daleka. Vidimo kako Seretse pokušava da spreči da mu glas pukne od sreće što je postao otac i agonije što je odvojen od svoje porodice. Pažnja koja je posvećena ovim minutnim opažanjima, kao i inteligencija širokog pogleda na institucionalizovanu nejednakost, podiže film iznad preterane osetljivosti ili sumornog didakticizma koji opisuju većinu filmova slične tematike.
Žanr: | biografski, drama, romansa |
Godina: | 2016 |
Reziser: | Amma Asante |
Scenario: | Guy Hibbert, Susan Williams |
Uloge: | David Oyelowo, Rosamund Pike, Tom Felton |
Uzrast: | PG-13 |
Award: | 3 nominacija |
Studio: | Pathé, BBC Films, Ingenious Media |
Zemlja: | UK |
Jezik: | engleski |
Trajanje: | 111 minuta |