•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Mother! (2017)

Darren Aronofsky, režiser poznat po svojim filmovima „Requiem for a Dream“ i „Black Swan“, vraća se na bioskopske ekrane sa filmom „Mother!“, krajnje poremećenim ostvarenjem u kojem glavne uloge tumače Jennifer Lawrence i Javier Bardem. Sam film počinje u stilu priče o ukletoj kući, ali se pretvara u pravo alegorijsko putovanje.

Aronofsky je oduvek bio režiser koji je živeo na ivici između dubokoumnosti i duboke šašavosti. Od „Pi“ do svog biblijski epskog filma „Noah“, rvača i baletnih plesača, značenje života i lek za smrt uvek su pomešani i sukobljeni unutar njegovih filmova. „Mother!“ je možda njegov najekstremniji film do danas, ali znate kako kažu – ako već idete do vrha, zašto ne biste probili plafon i ustremili se ka zvezdama? Međutim, pre nego što se pozabavimo ovim filmom, moramo naglasiti da je za najefektivniji doživljaj gledanja ovog filma najbolje prethodno ne tražiti informacije o njemu. Nakon kratkog uzbudljivog prologa, upoznajemo mladu ženu (Lawrence) dok se budi u svojoj kući. Ona restaurira (obnavlja) svoju rezidenciju koja škripi, dok se njen muž, pesnik (Bardem), bori sa kreativnom blokadom, poput južnoameričkog Jacka Torrancea.

Ona mu sprema hranu, brine se o njemu i pruža mu podršku, ali njihova idila je prekinuta dolaskom čudnog posetioca, doktora (Ed Harris) sa opakim kašljem i afinitetom ka piću. Nakon što se ispostavi da je dobio informaciju da je kuća u stvari prenoćište, Harris na kraju ostaje kod njih. Uskoro mu se pridružuje i njegova žena (Michelle Pfeiffer), koja limunadu pravi sa alkoholom i kritikuje donji veš mlade žene. Nešto se dešava, a mlada žena, koju muče kratkotrajni napadi bola, jednostavno ne uspeva da se otarasi neželjenih gostiju dok kuća zavija oko njih. Raspored u kući nikada nije sasvim određen jer sobe menjaju mesta, a kuća ima i jezivi podrum, radnu sobu sa prelepim draguljem, i rupe u zidovima koje još uvek čekaju popravku.

Pesnik objašnjava svojim gostima da je kuća potpuno izgorela, a da su je on i njegova žena ponovo izgradili. Ubrzo im se pridružuje još ljudi i domaćica se sve više oseća opkoljenom. Dolazi do porodične tragedije i proliva se krv koja ubrzo postaje deo arhitekture kuće. Prva polovina filma odigrava se poput starih filmova o ukletim kućama – može se donekle osetiti uticaj filma „The Haunting of Hill House“ Shirleya Jacksona – a zvučni efekti i pokreti kamere drže publiku konstantno napetom; ni u jednom trenutku nismo sigurni gde se nalazimo ili šta se tačno dešava. Od atmosfere podilaze žmarci, a ranjivost mlade žene je naglašena činjenicom da po kući hoda bosa, a čini se da ili ne može, ili ne želi, da napusti granice kuće. Jednostavno nikada nije u stanju da se na odgovarajući način nametne, bilo zbog muževljevih potreba, ili promenljive prirode događaja koji je neprekidno drže van ravnoteže.

Međutim, čudnovatost dosadašnjeg dela filma ne može se meriti sa ludilom koje nastaje nakon što mlada žena zatrudni, a pesniku se konačno razbija blokada i on piše svoju pesmu. Pesma doživljava trenutni uspeh, ali obrok koji mlada žena priprema kao proslavu uništava invazija fanova, predstavnika štampe i agenata. Dolazi do eskalacije i film zaboravlja bilo kakvu iluziju realizma koju je do sada održavao. Biće ugroženi životi mlade žene, njenog nerođenog deteta, a i samoj kući pretiće potpuno uništenje. Aronofskyjev film „Mother!“ prvenstveno je apokaliptična alegorija koja ukazuje na eksploataciju i uništavanje prirodnog sveta. Prva polovina sa fokusom na ukletu kuću je nalik na činjenicu da je trećina filma „Psycho“ o tome kako Marion Crane krade od svog šefa. Međutim, među kritikama može se naći i satira. Narcisoidnost pesnika, Bardema koji maksimalno koristi svoj pospani šarm, verovatno je samoosuđujući prikaz vizionara koji ne želi da pere suđe. Nasilje i patnja koje se mogu videti su ponekad šokantni, ali Aronofsky je neumoran u svojoj nameri ne samo da ide do samih granica, već da ih i pređe.

Da, ovaj film je pretenciozan. Ali pretencioznost takođe zahteva ambiciju, a ovo je industrija koja ima ono što je potrebno. Lawrence, Pfeiffer, Harris i Bardem na sjajan način stvaraju grupu za koju se čini da funkcioniše na nivou paranoje kojoj se ne može pobeći, nešto što nas podseća na ranog Polanskog. A horor postavka (aspekat) je majstorski odrađen. Međutim, film Aronofskyog će živeti i umreti do svog odredišta. Biće potrebno malo razmišljanja kako bi se odgonetnula alegorija, ali čini se da postoji delikatna mreža referenci i interpretacija do kojih se može doći. Tek nakon određenog vremena videće se da li one čine jednu celinu, ali je samo putovanje u isto vreme uzbudljivo i zastrašujuće. Ljudi će ga ili voleti ili mrzeti. To su već potvrdile oprečne reakcije publike na prikazivanju za štampu. Ali bilo da ste na strani Aronofskyog ili strani razuma, „Mother!“ će u svakom slučaju biti „WTF“ biblijskih razmera.

Žanr:drama, horor, misterija
Godina:2017
Reziser:Darren Aronofsky
Scenario:Darren Aronofsky
Uloge:Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris
Uzrast:R
Award:dve nominacije
Studio:Protozoa Pictures
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:121 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...