•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Pasolini (2014)

Poštovanje je anomalija u Abel Ferrara-inom u glasnoj, često okrutnoj filmografiji, ali Pasolini je tako umirujuć i neaktivan da možda u početku ne izgleda tako uznemireno. Film se čini zadovolјnim da gleda Pier Paolo Pasolini-a (Willem Dafoe) na poslu u zadnjem danu svog života, dok glavni reditelј raspravlјa o idejama za svoj roman, Petrolio, i seda za pisaću mašinu kako bi razvio još jedno od svojih poglavlјa. Pregledava post-produkcione snimke Salo-a i daje manje napomene uredniku. Biografski filmovi pripisuju titanski značaj svakom gestu subjekta, ali Ferrara naglašava stvarnost stvaranja, njenih uobičajenih aktivnosti koje ipak daju umetniku osećaj ispunjenja.

Nešto je osvežavajuće u ovom pristupu, svesno odbijanje da se igra po ikonografskim pravilima koja prave biografske karakteristike takvih nesvesnih samo-parodija. Oslanjajući se na rad italijanskog umetnika u svakodnevnom životu, film naglašava Pasolini-evu povezanost sa lјudima, prijatelјima i porodicom, nikada ne razmišlјajući o njegovom kontroverznom materijalu, ali nežno ilustrujući moralnu osnovu ispod njegove nihilističke umetnosti. Osim toga, ništa o filmu ne predviđa Pasolini-evo strašno ubistvo, čak i elegantan kasni prolaz režisera koji pokupi mladu prostitutku i časti dečaka sa lepim obrokom pre nego što ga odvede na plažu zbog seksa. Nikada heteroseksualni reditelј nije snimio krstareću scenu sa manje gadlјivosti ili morbidne fascinacije, umesto da gleda na to kao na činjenicu da se muškarci mogu spojiti. I za sve zavere oko Pasolini-evog ubistva, ovaj film označava besmislenu homofobiju kao uzrok smrti. Mnogi veruju da je umetnik ubijen sistemom koji ga je plašio; Ferrara predlaže, na mnogo realniji i direktniji način, da su ti lјudi, u određenom smislu, bili ispravni.

Ovo je daleko od Ferrarinih prvobitno izraženih namera u vezi sa filmom, da se bavi Pasolini-evom smrću preko Rashomon-eskog prikaza višestrukih interpretacija koje bi istražile neke od teških teorija o umetnikovoj smrti. Ali objašnjenje koje je dato u finalnoj verziji odgovara širem odbacivanju filma od uobičajenih zamki u ograničavanju nečijeg stvarnog života na strukturu od tri čina. Jedan od najspornijih aspekata filmova o likovima koji su prerano umrli je način na koji njihove priče okarakterišu ove neblagovremene smrti kao stvar predodređene sudbine. Pasolini, s druge strane, smatra da je ubistvo velikog italijanskog filmskog stvaraoca smrtonosno prekidanje života koje tek treba u potpunosti proživeti, o čemu svedoči jednostavan, ali pokretan završni snimak Pasolini-evog dnevnog rasporeda. To je jadikovanje za onim što je svetu uskraćeno njegovom smrću, kao i slavlјe onoga što je ostavio iza sebe.

Ipak, Ferrara posvećuje značajan deo malog trajanja filma valorizaciji Pasolini-eve umetnosti. Intrigantno, on to ne čini ponovnim kreiranjem produkcija ili gotovih proizvoda režisera, već tumačenjem postojećih odlomaka nepotpunog Petrolija kao filma unutar filma. Ferrara snima ove sekvence sa mešavinom bezvrednosti i formalizma, uokvirujući ogromne prikaze hedonizma sa takvom preciznošću da rimska orgija izgleda kao neoklasična slika u proslavi bahanalija. Takve scene ponavljaju tematske i moralne cilјeve Pasolini-evih filmova, a da ih jednostavno ne kopiraju. Ferrara čak angažuje Pasolini-evog nekadašnjeg lјubavnika i posvećenog pratioca Ninetto Davoli-a kao protagonistu ovih sekvenci, a vreme i uvažavanje njegovog ekspresivnog, zastarelog glumačkog metoda je samo po sebi zahvalan povratak Pasolini-evom stilu i lakoći sa glumcima. Nema nikakvih objašnjenja Pasolini-eve umetnosti, čak i u ranijoj intervju sceni gde Pasolini izlaže svoju filozofiju (a možda i Ferrara svoju) neprijatelјskom reporteru. Umesto toga, film ponizno ilustruje kontrast između umetničke imaginacije i konkretnog sveta u kome je živeo i radio. Radeći u najosetlјivijem žanrovskom stilu, Ferrara je proizveo jedan od svojih nekoliko termitskih naslova.

Žanr:biografski, drama
Godina:2014
Reziser:Abel Ferrara
Scenario:Maurizio Braucci, Abel Ferrara
Uloge:Willem Dafoe, Ninetto Davoli, Riccardo Scamarcio
Award:2 nagrade i 5 nominacija
Studio:Capricci Films, Urania Pictures S.r.l., Tarantula
Zemlja:France
Jezik:engleski
Trajanje:84 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...