•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Intervju sa Russellom Croweom u vezi njegovog novog filma Unhinged (Van kontrole)

U Derrick Borte-ovom filmu Unhinged, Russell Crowe glumi lјudsku manifestaciju besne ajkule, koja teroriše samohranu majku usled manje saobraćajne indiskrecije motivisane ničim osim čistim besom. Osim što je lik kakav Crowe do sada nije igrao, Unhinged se izdvaja i kao prvi veliki film koji je pušten u bioskope nakon što je pandemija COVID-19 ugasila kalendar izdanja za 2020. godinu.

Nedavno je Crowe pričao o Unhinged-u i bacio svetlo na dugoočekivani Gladiator 2, da li će se snimati.

Kako ste pristupili prošlosti vašeg lika u Unhinged-u? On nije poput mnogih vaših drugih likova.

Hajde da malo ispitamo to pitanje, jer mi je to zanimlјivo. Nije ono što ste očekivali. Ako počnemo da navodimo likove, svi će biti prilično različiti. To će biti potpuno različita putovanja. Imate nešto poput ‘LA Confidential’, ili imate nešto poput ’Gladiator’-a ili ’A Beautiful Mind’ ili ’Cinderella Man’ ili ’3:10 To Yuma’. Zaustavite me kada se ponovim.

Za mene, sve je u svežini. Uvek je bilo. Ako nešto čitam i čini mi se sličnim nečemu što sam već uradio, onda to odmah isklјučim. Ja tu ne mogu da pomognem; to je kao unutrašnji instinkt. I koliko god ovaj film bio ekstreman, osećao se kao da je svež. Igrao sam puno junaka, igrao sam puno dobrih momaka i igrao sam mnogo zlikovaca. Ali najčešće, kada igram negativca, oni su vrlo složeni i događa se puno stvari. A ovaj momak je bio samo tupa trauma.

Tada mi je postalo zanimlјivo, jer sam ga pročitao i shvatio sam da sam se potpuno uplašio onoga što sam upravo pročitao. Zapravo nisam razumeo odakle to dolazi. Ali slučajno sam bio u LA-u i viđao sam se sa glumcima i prijatelјima reditelјima i sa čime se suočavam. Pitaju: "Šta to radiš? Šta čitaš?" Dakle, našao sam sebe kako pričam priču o ovom scenariju za koji sam mislio da ću u pozadini mog uma jednostavno da odbijem. Ali svaki put kad bih ispričao priču, samo bih se još malo krčkao s njom.

Došao sam do tačke kada sam počeo da stavlјam ime onom uplašenom osećaju koji sam imao. I to je bilo da je ta stvar bila puna istine o tome gde se trenutno nalazimo - ova ekstremna reakcija, ovo ultranasilјe bez čovečnosti, pojavlјuje se iznova i iznova. Ne samo u Americi, već i u zapadnom društvu. Bilo da je neko ušao u osnovnu školu sa AR-15 ili su to lјudi koji nekom čupaju kosu u samoposluzi zbog rolne toaletnog papira. Dakle, to je za mene bilo zašto je to bila ubedlјiva uloga - zbog naizgled nedostatka složenosti, ako razumete šta govorim.

Kad smo počeli da ga gledamo, film koji nam je odmah pao na pamet bio je ’Duel’.

To je definitivno bio jedan od uticaja filma. Ljudi me pitaju o tome kako smo zasnovali lik, a režiser i ja smo razgovarali o njemu u smislu ajkule iz ’Jaws’. Lik je već pokrenut pre početka filma, i on će samo krenuti da deluje onako kako ga nagoni njegov instinkt da uhvati njegov plen. Dakle, on više ne deluje iz lјudske perspektive. To je ista stvar koju radi ajkula. Ajkula ima svoje razloge i ona samo radi ono što radi prirodno. I to je taj tip.

Mislimo da je ipak velika razlika između vašeg lika i ajkule to što ste viđeni i postoji puno scena iz vaše perspektive. Kako ste se osećali dok ste to iznosili? Da li ste gledali lјude koji su imali nervne slomove ili ste izvukli više iz sebe i šta biste očekivali od nekoga u tom načinu razmišlјanja?

U ovoj određenoj ulozi, to proizilazi iz razgovora sa reditelјem Derrick Borte-om i onoga što je želeo da vidi i oseti od lika. Radim ovo dugo vremena. Prvi glumački posao odradio sam kada sam imao šest godina 1970. Dakle, to je 50 godina u poslu, i vremenom postajete sve bolјi i bolјi u usavršavanju načina na koji stvarate stvari.

Kada sam bio mlađi i kada sam prvi put radio glavne uloge i igrane filmove, proveo sam puno dodatnog vremena gradeći znanje koje sam imao o određenoj osobi ili pokušavajući da živim životom te osobe. Kako krećete sa bilo kojim poslom za kojim imate strast, što ga više radite, to ćete biti profinjeniji u načinu na koji dolazite do tačke angažmana. Dakle, nisam morao previše da se mučim zbog ovoga. U razgovorima smo bili vrlo jasni, i jedna od stvari oko koje smo se složili je da nema opravdanja za ovog tipa.

On ne može, u određenom trenutku, da se zaustavi i održi jadni monolog gde objašnjava šta mu se događa u životu, jer je njegov odgovor i dalјe nesrazmeran; njegov odgovor je i dalјe neopravdan. Dakle, na snimanju smo, imamo mali budžet, imamo ograničenu količinu dana - ali mi smo u Nјu Orleansu i snimamo po suncu. Morali smo da se zaustavimo da bi uragan prošao pored nas, ali to je standard za taj deo sveta. Ali zaista je bila samo gomila profesionalaca koji su snimili puno filmova, gledajući svaku pojedinačnu situaciju koja čini zbir filma, govoreći: „Kako možemo ovo fizički da snimimo da bi bilo što ekstremnije?"

Postoje nagoveštaji o datoj prošlosti. Da li su ti aspekti, poput razgovora o izgublјenim poslovima na televizoru i slično, bili u scenariju? Ili je to nešto kasnije dodato?

Ne, to je bilo u scenariju. I bilo je prilično opravdanja u vezi sa scenarijem, pa je ono što smo morali da uradimo bilo da ga uklonimo da bi film bio što efikasniji. U tom pogledu traje 90 minuta apsolutnog uzbuđenja. Nisam siguran koliko imate godina, ali ja imam 56. I sve stvari koje taj momak navodi - izgublјeni posao, izgublјene veze, razvod, sve te stvari - one su samo deo životnog obrasca. To su stvari sa kojima moramo da se nosimo i da se bavimo sa njima. Ali za ovog određenog pojedinca, te stvari se zbrajaju u total koji je toliko ekstreman. Lišen je humanosti, nema empatije i na putu je samouništenja - jer je odlučio da se te stvari zbrajaju sa činjenicom da on ništa ne znači. Nјegov život ne znači ništa, pa stoga ima pravo na odmazdu i nasilјe. Ne slažem se s tim, pa sam na smešan način usmerio moj bes na takvu reakciju kroz lik.

Zanimlјivo je da publika to doživlјava kroz perspektivu zaista iscrplјene žene. Šta mislite kakvu poruku to prenosi?

Ako postoji poruka u ovom filmu, to je da smo svi počeli da grizemo argument. Dozvolili smo da jezik tabloidnih novina prodre u naše tabele i da bude jezik informativnih servisa. I smešno mi je kad vidim da se novinari pitaju zašto su svi tako besni. A to je kao: „Ti si ih naučio da budu“. Naučio si ih tim lov i ubijanje mentalitetom. Izabereš nekoga za koga odlučiš da je grešnik i potpuno ga slomiš. A onda možda kasnije saznate da ta osoba zapravo nije bila kriva za stvar za koju ste rekli da jeste.

Ali jezik tabloidnih novina nema taj skup reči da bi se izvinio na način koji bi vratio život te osobe nazad u stanje u kojem je bio. Sada smo preuzeli takav način odgovaranja u društvenim mrežama. Nešto iskrsne, pročitate, odmah reagujete i pojedinac misli da je način da se na to odgovori lјutnja. Mislim da nas to sprečava da napredujemo i sprečavamo gledanje šire slike.

Usred smo globalne pandemije, ali dok traje ova globalna pandemija, upravo smo imali najtopliji dan zabeležen na planeti. I dalјe imamo sve ove druge probleme koje moramo da rešimo. Ovo je, u punom opsegu potencijalnog uništenja čovečanstva kakvog poznajemo, samo mala rupa na putu. Ali ono što treba da uradimo je da odustanemo od potrebe da imamo odgovor ili vezu sa argumentom. Vratite se jedan korak unazad - možete da to nazovete sranje, čoveče, ali ne morate da prizivate sranje glasno. Ako vidite nešto za šta znate da je netačno ili nepravilno, postoji drugi način da se na to odgovori. Ne na način na koji ovaj lik reaguje na to.

Interesantno je da ste spomenuli pandemiju, jer smo videli puno nesavesnog besa koji se oslobađa kao reakcija na mere bezbednosti koji dolaze od pandemije. Film je snimlјen mnogo ranije, ali takva vrsta besa koja dolazi niotkuda i koja je potpuno neopravdana oseća se veoma relevantnom. Kako u tom pogledu gledate na film?

Mislim da otuda dolazi istina filma. Čudna stvar koju smo pronašli - s obzirom da je tri nedelјe bio broj jedan u Velikoj Britaniji, a dobro je i u Irskoj, Australiji i na mnogim mestima - je da lјudi dobijaju olakšanje od gledanja ovog filma. Ulaze u bioskop i imaju to iskustvo koje su imali tokom njihovog života, gde se priča pred njima odvija na ekranu u zajednici lјudi. Oni mogu da dobiju skok adrenalina, mogu da odu na uzbudlјivu vožnju, ali na kraju dana to je samo pretvaranje. Luda stvar koja se događa na ekranu zapravo se ne dešava u njihovom životu.

Dakle, uglavnom lјudi dobijaju navalu olakšanja jer je to ludilo ograničeno na ekran. Pozitivni odgovori lјudi delimično su povezani sa činjenicom da su sedeli unutra i gledali spisak stvari koje nisu gledali prvi put kada su izašle. Dva ili tri puta su prošli kroz gledanje njihovih omilјenih filmova. Ovo je sveže i novo je, i vratilo se u bioskope. Ljudi se uzbuđuju zbog toga.

Ali takođe ono što mislim da je zaista zanimlјivo je da je najčešći odgovor: „Proveriću sebe sledeći put kad dođem u takvu situaciju“.

Ono što mi se učinilo iznenađujućim u vezi sa ovim izdanjem - osim činjenice da se prikazuje u bioskopima jeste da je prvobitno trebalo da izađe u septembru, a zatim je vraćeno nazad. Kada se dogodio taj razgovor?

Mark Gill, koji je šef Solstice-a - novog studija i prilično velikih filmova - uvek ga je 100% zamišlјao kao bioskopsko izdanje. Kako su stvari počele da se menjaju, Mark Gill je gledao u budućnost unapred i shvaćajući da se svako izdanje koje je trebalo u ovo vreme sada da se prikaže, sada se slaže prema kraju godine. I dok smo na našem prvobitnom datumu stajali sami, onda smo odjednom imali ovaj triler i taj triler i sve ove druge filmove. On je gledao unaokolo govoreći: „U redu, biću razbijen na kraju ove godine“, i on gleda u sledeću godinu, i ona će biti jednako zauzeta.

Derrick je bio na pola puta iz postprodukcije, a Mark mu se javio telefonom i rekao: "Treba mi da ovo završiš četiri ili pet nedelјa ranije nego što je trebalo". A Derrick je već bio u svetu bola, u smislu postprodukcijske situacije. Pokušava da preseče film dvolično, gde oba studija rade sa različitim ograničenjima i ograničenim radnim vremenom. U Španiji ima kompozitora, tako da je u osnovi budan 24 sata dnevno kroz procesa posta.

Ali mislim da je Mark, oprostite na igri reči, upravo video prazninu u saobraćaju. Video je da će to mesto biti prvo, a ne prekasno. Očigledno je da je ovakav film viđen u kontekstu još 15-20 filmova koji izlaze tog vikenda - zapravo se zaista borite za neku vrstu pažnje. Ali radeći to na ovaj način, film se ne gleda samo kao još jedan žanrovski komad, što bi možda i mogao da bude. Ljudi to zapravo vide, i vide ga bez ostalih buka oko njega. Dakle, oni to vide i reaguju na njega u većem smislu.

Imali smo nekoliko velikih stvari koje se dešavaju u smislu da lјudi upoznaju filmove koji dolaze. Kada su prvi put postavili trejler, imao je 100 miliona pregleda za nedelјu dana. Ne biste to očekivali od ovakvog filma; očekivali biste verovatno - ako ste zaista dobro obavili posao - mogli biste očekivati 15 ili 20 miliona pregleda. To bi bilo da ste zaista dobro odradili posao. Dakle, dobijate 100 miliona pregleda samo zato što su lјudi bili zatvoreni kod kuće. Nisu imali ta uobičajena iskustva i traže šta je sveže, šta je novo, šta se dešava.

Očigledno je da je druga strana toga što će zbog zaklјučavanja ili straha manje lјudi otići da ga vidi. To je vrsta žrtve. Iz perspektive bioskopskih blagajni, da li je to pozicija za koju smatrate da je vredno zauzeti dugoročno?

Izvesno je to naslov za koji su većinom svi čuli. Bez obzira da li će izaći u njihovom lokalnom bioskopu u Americi kad izađe - to će biti u 44 države ili samo u drive-in bioskopima u Kaliforniji - to će biti vrlo ograničeno. U nekim slučajevima imate posla samo sa 25% kuće. Podržavam da izdavači igraju na što sigurniji način.

Ali ono što viđate na pijacama na kojima je otvoreno je - sigurno, manje lјudi ide jer je manje stvarnih mesta na raspolaganju. Ali ono što vidite je vrlo, vrlo jaka usmena predaja. Izvodi se u Australiji tri nedelјe pod brojem jedan; UK je takođe broj jedan već tri nedelјe. A to se, mislim, odigrava ustaljenom stazom.

Sada, videćemo kako će to da se odvija. Nisam siguran koliko će lјudi biti samouvereni u Americi, bez obzira da li će se pojaviti u bioskopima ili ne. Ali naslov je tamo i, kao što kažete, njegov dugoročni život - kad na kraju dođe do VOD-a, jer će to globalno biti bioskopsko iskustvo pre te pozornice - takođe daje priliku publici da prirodno gradi. Ne gradi se jer neko troši 150 miliona dolara na promociju, a to je druga stvar.

Upali smo u tu zamku iznova i iznova u poslednjoj deceniji ili 15 godina, gde mislimo da o nečemu znamo samo zato što je neko potrošio novac da nam ga gurne u grlo. Slično McDonald's-u ili takvim stvarima. Ali ovo nije; ovo gradi njegovu publiku sa vrlo skromnim budžetom za izdanja. On gradi njegovu sopstvenu publiku kroz jaku usmenu predaja.

Da li bi vam bilo prijatno da odete u VOD da studio nije imao toliko vere u ovaj vrlo jedinstveni plan?

Ne, bio bih izuzetno razočaran. Jer smo ušli u dogovor oko snimanja ovog filma znajući da putujemo u bioskope. Definitivno još uvek postoji razlika u tim medijima; bioskopsko iskustvo i šta možemo da uradimo sa zvučnom kulisom, i efekat koji on ima na publiku sa velikim ekranom itd. To je zaista ono što ja radim. Ne želim nužno da pravim stvari za koje će lјudi sedeti kod kuće i gledati ih.

Tako, da, bio bih razočaran. Verovatno bi bilo podjednako efikasno jer su platforme za strimovanje danas tako sveprisutne, ali sviđa mi se činjenica da se studio držao njihovog oružja. Učinili su za režisera i nas ono što su obećali da će učiniti; pokazati na platformi koja je prvo bioskopska.

Iz čisto zdravstvene perspektive: ako otkrijete da je došlo do epidemije ili tako nešto na projekciji Unhinged-a, kako biste se osećali povodom toga? Gde bi krivica na tome ležala, u bioskopima ili u studiju?

O ovome smo imali mnogo razgovora, kao što možete da zamislite, između studija i izlagača. Ovi razgovori traju od marta. Mislim da je studio zauzeo stav da izlagačima dozvoli da nam kažu kada je bezbedno. U tu svrhu, zapravo su četiri puta pomerili datum na ovom filmu i tu odluku prepustili izlagačima. Došli smo do ovog datuma i nema naznaka ni na jednom tržištu gde je otvoreno - a neka od tih mesta su prilično pogođena. Nema naznaka (da to stvara epidemije).

Očigledno, sa promenom kapaciteta i temelјnim čišćenjem prostora između sesija, nije bilo naznaka da je bioskopsko okruženje nešto drugo osim bezbedno. U stvari, neko je uradio studiju i nalazi se u istoj liniji kao i otvoreni park. Govorite o kućama od 25% do 50%. Znam bioskop ovde u Australiji - to je vrlo mali bioskop koji ima samo 80 mesta. Ali po sesiji, to je samo 16 lјudi koje puštaju unutra. Imamo vrlo efikasan film, traje 90 minuta. Dakle, mnogi od ovih izlagača samo održavaju onoliko sesija koliko mogu.

Edgar Wright je spomenuo neki dan, napravio je veliki plan i sišao na Leicester Square da ga vidi, samo da bi zaklјučio da je sesija rasprodata. Dakle, morao je da promeni njegove planove i plan za još jedan dan. U situaciji sam, čoveče, gde je moj posao određena stvar. Moram - baš kao i na snimanju, moram da imam veru i poverenje u činjenicu da sledeći momak radi njegov posao i radi ga najbolјe što ume. Bila bi poenta smanjenog povrata za izlagače da ne budu apsolutno sigurni koliko mogu. I to je stav koji oni zauzimaju.

Spomenuli ste Edgar Wright-a, koji je podelio taj spektakularni video snimak vaše promocije filma, diskusije o pretencioznosti, a zatim neverovatne napore u vezi sa Unhinged. Jesmo li u pravu kada kažemo da je to bila vaša ideja?

Kada smo radili ovaj film, razgovarali smo o različitim načinima na koje možete danas da plasirate stvari na tržište. Imali smo nekoliko ideja koje su se činile kao da će lјude pogoditi na pozitivan i nov način, ali dok smo stigli da stvarno izvedemo javljanja i identifikacije stanica, promociju i sve, činilo mi se da su sve te ideje svedene na ono što rade svi ostali.

Tako sam jednog popodneva samo radio neke stvari i pomislio: „Snimaću verziju onoga što sam mislio i poslaću im“. Samo da vidim šta misle. U stvarnosti misleći da sam, u najmanju ruku, sve što sam radio da je malo nasmejalo lјude koji rade na filmu. Ali to nije odgovor koji se vratio. Odgovor koji se vratio bio je: „Ovo je savršeno“. Dakle, oni su to prihvatili i zapravo su to izneli tamo.

Douglas Wick je nedavno rekao da postoji veća šansa od 50% da se Gladiator 2 dogodi. Voleli bi samo da dobijemo vašu perspektivu o tom citatu. Da li postoji više od 50% šanse u vašem umu?

Dugo, dugo nisam razgovarao sa Doug-om. Poslednji put kada sam razgovarao sa Doug-om, rekao je da ima sjajnu ideju gde Maximus-a nose sa stadiona, i oni povuku tu veliku stenu i on bude ubačen u tu pećinu. A onda se stena zatvori, i on je pomazan ulјima, i stena se otvori i on izađe. A ja sam rekao, „Moram da čujem ostatak te priče“.

Ali to je bilo davno, davno. Verovatno tada nije cenio moj smisao za humor. Ako vode razgovore o tome, u te razgovore me još nisu uklјučili. Nisam siguran na šta su uopšte mislili. Ali mogu li samo da kažem, oni zaista vode potpuno iste razgovore od datuma izlaska 2000. godine.

Podeli:



Preporucujemo

Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...