Pijan – naroljan, alkoholisan, trešten, pripit, podnapit, cirke, nacvrckan, pod gasom, zagrejan, našljeman, nakresan, nacugan… Shvatili ste šta je tema novog uparivanja Tomasa Vinterberga i Madsa Mikelsena nakon briljantnog filma Hunt, kultura skandinavskog lokanja i davljenja u alkoholu kao vrsta kompenzacije za protraćenje životne ideale. Iako deluje da je tema nešto lagodnija, ipak zadire u srž problema moderne civilizacije, koja, mahom alkoholom, leči razne vrste psiho-socijalnih problema i pritisaka.
Film prati četiri srednjoškolska nastavnika koji nalaze savršen izgovor da se na dnevnoj bazi opijaju – sprovešće eksperiment jednog norveškog psihologa po kome bi razinu alkohola u krvi svaki dan trebalo održavati na određenom promilu ne bi li životne performanse dosegle svoj puni, ljudskom biću zagarantivani, a nepravedno oduzet potencijal. Naravno, svi se udružuju u tom poduhvatu iz sopstvenih sebičnih pobuda, svako je u nekoj vrsti krize identiteta ili srednjih godina, na prekretnici života kada si „suviše star da bi počeo ispočetka, i suviše mlad da se i dalje ne bi nadao“.
Mads je Martin, profesor istorije koji alkoholom, zapravo, leči krizu srednjeg doba, činjenicu da je zaglavio na pedagoškom poslu iako je stremio akademskoj karijeri i da mu je brak upao u kolotečinu. Iako družina otkriva da im manje doze cirkanja pomažu da se lakše nose sa dnevnim obavezama, stvar vrlo brzo izmiče kontroli, i svako od njih upada u svoju spiralu preterivanja koja im nameće ozbiljne probleme sa okolinom, od posla do porodice. Iako alkoholisani duh nalazi više vedrine, hrabrosti, odvažnosti i herca da se suoči sa životom, u krajnjoj konkluziji dovodi do truljenja svega ostalog što svojim zadahom dotakne.
Naravno, odgovor nikad nije u alkoholu, već u realnim, životnim sokovima koji se luče iz odnosa sa ljudima, ali naši junaci saznaće to težim putem koji ih vodi preko uroljavanja vičnog najžešćim pijancima koji bauljaju polugoli ulicama i lupaju glavom o dovratak. Mads Mikelsen još jednom briljira glumom koja je minimalstička u verbalizaciji, ali zato dominira u ekspresiji, pogledu, čistoj emociji izgubljenog, zamišljenog čoveka na prekretnici koji vaga svoj život na tasu postignuća nalazeći pogrešna rešenja za prave probleme.
Film je vešta kombinacija komedije o veselim pijancima i drame o pijancima kojima je alkohol na različite načine transformisao život i pogled na njega, ima tu optimizma, ali i opomene da je čovek mlad, željan, vitalan i vibrantan dok nalazi motiva da to bude, a taj motiv je najčešće ljubav. Alkohol je samo sedativ, i, kako će se uveriti naši junaci, vrlo destruktivan sedativ. Izdržite do kraja filma da vidite scenu u kojoj Mads pleše, isplatiće vam se.
P.S. Reditelj Tomas Vinterberg posvetio je film preminuloj kćerki koja je trebalo da glumi jedno od Madsove dece u filmu. Snaga koju je našao da pregura snimanje i ipak da jedan od boljih filmova ove godine, jeste za divljenje.
Autor: Slobodan Novokmet (Helly Cherry)
Žanr: | komedija, drama |
Godina: | 2020 |
Reziser: | Thomas Vinterberg |
Scenario: | Thomas Vinterberg, Tobias Lindholm |
Uloge: | Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Magnus Millang |
Uzrast: | PG-13 |
Award: | 11 nagrada i 13 nominacija |
Studio: | Zentropa Entertainments, Film i Väst, Zentropa International Sweden |
Zemlja: | Denmark |
Website: | www.samuelgoldwynfilms.com/another-round/ |
Jezik: | danski |
Trajanje: | 117 minuta |