•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Monster Hunter (2020)

Paul W.S. Anderson je retki režiser koji ume da napravi dobre filmove od video igara, sa Mortal Kombat-om, serijom Resident Evil, a sada je i Monster Hunter u njegovom rezimeu. Svaka od ovih adaptacija je prilično različita (a neke su i bolјe od drugih), ali ako se čini da jedna stvar objedinjuje slike i uopšte Anderson-ovo delo, to mora da je njegova pažnja na okruženja u kojima se radnja odvija; on je arhitektonski najzanimlјiviji filmski stvaralac. Nјegova prva uloga, kontroverzna indie britanska drama Shopping, predstavila je svetu Jude Law-a kao mladog nihilističkog razbojnika koja je dobijao njegov stimulans zakucavajući automobile u tržne centre. U dva filma koja su usledila, Mortal Kombat i Event Horizon, lokacija je postala još kritičnija - posebno u poslednjem, horor-sci-fi remek-delu o svemirskom brodu koji je otišao doslovno u pakao i nazad, u kojem je brod, umesto svemirske stanice i srednjovekovne komore za mučenje, verovatno je bio centralni lik.

Sve ovo čini Anderson-a idealnim režiserom za adaptacije video-igara, jer je više od akcije – u čemu je, doduše, prilično spretan - čini se da je glavna privlačnost toliko igara sposobnost da i koriste i izgube sebe u njihovim često - onostranim okruženjima. Monster Hunter - koji se odvija u fantastičnoj dimenziji u kojoj se lјudi suprotstavlјaju različitim humogenim, nadrealnim, zastrašujućim stvorenjima - delimično je pogođen na upečatlјivom lunarno pejzažnom delu pustinje u Namibiji i oseća se kao da smo prevezeni negde sa ove Zemlјe. (Reditelј ima dobar osećaj da film započne sa jednom od njegovih najupečatlјivijih slika: džinovskim brodom koji plovi okeanom peska, diže se i pada i ruši se valјajućim dinama.)

“Wizard of Oz meets Hell in the Pacific” priča prati Artemis-u (Milla Jovovich), vojnika, rendžera čiji je tim došao na ovaj svet putem svojevrsnog olujnog portala i lika poznatog kao Hunter (Tony Jaa), stanovnika ove zemlјe koja je zaroblјena u pustom delu pustinje nakon što je pometena od strane jednog od gore pomenutih peskovitih brodova. Artemis i Hunter ne govore jezik jedno drugog, pa se uglavnom sva njihova komunikacija odvija gestovima i pogledima. Oni takođe počinju kao protivnici i samo se bezobrazno udružuju protiv vojski džinovskih pauka i ogromnih rogatih podzemnih crva-demona i oklopnih zmajeva koji bljuju vatru i slično. Ponosan trešmajstor, Anderson se ne poigrava ili se previše istančava sa stvorenjima ovde: Film se na kraju zove Monster Hunter, i zaista, daće nam i čudovišta. A da se i ne spominje neko čvornato oružje, od džinovskih scimitara preko plamenih mačeva koji se uvlače, džidžabidžastih samostrela na zglobu i sl.

Ipak, i u tome ima umetnosti. Postoji nešto zaista električno u čistom, vizuelnom pripovedanju Monster Hunter-a. Nakon što, na primer, Artemis-a otkrije da džinovski pauci ne mogu da iskorače na sunce, par scena neizvesnosti uklјučuje polagani, mučni izgled i nestajanje sunčeve svetlosti; jer smo toliko ugrađeni u perspektive ovih likova, njihove poglede i kretanja, iskustvo gledanja njih postaje sve visceralnije. Tu takođe dobro dolazi Anderson-ova sklonost dizajniranju njegovih akcionih scena po postavkama. Predeo, sa njegovim pećinama i izdanacima, izbočinama i kanjonima i različitim nivoima, je ispunjen dramatičnim potencijalom. Tu je da bude iskorišćen, a ne samo da bi se kroz njega prošlo ili da bi se vodili razgovori ispunjeni prošlošću.

Doduše, ovo neće biti za svačiji ukus. Monster Hunter ima otvorenost koja može da isklјuči gledaoce koji traže nešto sa više veličine, profinjenosti ili ambicije. Anderson se oduvek činio zadovolјnim njegovim kutkom žanrovskog univerzuma - praveći glasne, nemilosrdne, veselo nasilne, preplašene trilere i akcione pokrete koje neki od nas smatraju neodolјivima, a drugi neprijatnim. PG-13 Monster Hunter ima neke grube zamke porodične fantastične zabave od većine njegovih prethodnih radova, ali kao i kod njegovih starih dela - potcenjeni Pompeii i Three Musketeers - reditelј savija sliku na njegovu šarmantnu varvarsku volјu, a ne obrnuto. Film čak sadrži i jedan klasični mačji prepad... ali u ovom slučaju se ispostavilo da je vezan za mišiće, mačji gusar koji maše nožem. Što bi trebalo da vam da ideju o kakvom je filmu reč. Monster Hunter je toliko besraman sam po sebi, da vam greje srce.

Žanr:akcija, avantura, fantazija
Godina:2020
Reziser:Paul W.S. Anderson
Scenario:Paul W.S. Anderson, Kaname Fujioka
Uloge:Milla Jovovich, Tony Jaa, Ron Perlman
Uzrast:PG-13
Award:dve nominacije
Studio:Constantin Film, Impact Pictures, Capcom Company
Zemlja:United States
Website:www.sonypictures.com/movies/monsterhunter
Jezik:engleski
Trajanje:103 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...