•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako znaÄajna, ili bilo Å¡ta Å¡to se tiÄe sveta kinematografije, možete nam poslati vaÅ¡a viÄ‘enja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 reÄenica, reÄi poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima sliÄne neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Crnl blank kao interpunkcija

Crni blank se efektno može upotrebiti da bi razvojio kadrove ili scene. Efekat razdvajanja je potpun i svaka scena pogadja gledaoca neoÄekivano i sa punim emocionalnim dejstvom. Gledaoci oÄekuju da se pojavi slika, ali nikad nisu sigurni kad će se ona pojaviti. Ovo stvara odredjenu vrstu napetosti i svaki kadar ili grupa kadrova će biti spojeni sa velikom snagom.

Evo primera iz argentinskog filma "Vreme vatre" (La Hora De Los Hornos), reditelja Fernanda Solanasa i Oktavija Getinoa (Fernando Solanas,

Octavio Getino), iz 1968. godine.

Crni blank. ÄŒuje se zvuk bubnja.

IznenaÄ‘a se pojavljuje ruka sa bakljom. Kratak švenk na

desno prati Äoveka koji trÄi.

Crni blank, nastavlja se uđaranje bubnja.

Grupa policajaca sa automatima pojavljuje se trÄeći noću sredinom ulice. Kratak švenk na desno sa policajcima. Crni blank, ponovo.

Jedan civil baca molotovljev koktel prema izlogu prodav- nice i on se razbija u plamenu. Crni blank, ponovo.

Jedan civil trÄi ulicom, s desna na levo, kamera ga prati u švenku. Policajac ga palicom udara po ledjima i Äovek pada na kolena, drugi policajac ulazi s leva i nogom ga udara u ledja. Civil se previja od bolova, još uvek na kolenima, ulazi treÄi policajac, s leva, i divlje ga Äizmom udara u lica i obara ga. Crni blank, ponovo.

Svi kadrovi koji su upotrebljeni za ovu scenu su uzeti iz žurnala o neredima u Buenos Airesu; film je opora i snažna optužba politiÄke situacije tog vremena, kako su je videli dvojica filmskih autora. Ono što poÄetak filma Äini toliko uzbudljivim, jeste u stvari upotreba crnih blankova koji su montirani paralelno sa pojedinaÄnim kadrovima koji su izabrani za ovu scenu.

Kontinuirani zvuk, u ovom sluÄaju motiv oštrih udaraca bubnja doprinosi spajanju scene i pomaže poveÄanju vizuelnog dejstva. Ponekad se crni blank koristi sa zvukom koji se Äuje, a iznenada se pojavi slika sa samim izvorom zvuka koji se maloÄas samo Äuo. Bert Hanstra (Bert Haan- stra) u svom dokumentarnom filmu "The Rival World", poÄinje sa crnim blankom i zvukom muve u letu. Iznenada se pojavljuje slika - krupni plan nekog Äoveka koji otvara oÄi i vidi muvu na svom nosu. To je zanimljiv poÄetak filma.

Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....