‘The Stepford Wives’ je duhovita satira, nastala na osnovu originalne istoimene verzije iz 1975. godine. Delo Irae Levina ima nekoliko bizarnih preokreta. Oba stvaralaštva ukazuju na napredak feminizma u poslednjih trideset godina i poslednji “moto” borbe polova u datom trenutku.
Od 1975. razvoj i stagnacija ženskog pokreta daju i standard po kome se živi. Danas mlade žene mnoge teško dobijene bitke za ravnopravnost i samostalno izražavanje prihvataju bez vrednovanja. Ovaj film, naravno, govori o pretpostavljenom napredku žena u odnosu na muškarce do scene koja daje neočikavano sagledavanje zvanično odobrene ravnopravnosti i onda kompletno menja tok filma. To je kombinacija dosetljivosti i satirične duhovitosti koja objašnjava strahote, slično kao u predhodnom izdanju ‘Rosemary’ iz 1975. godine. Mnoge scene su iritantne i odvraćaju od pažnje apelu žena. Uopšteno, film upućuje na to da je tema sakrivena i jedino je dotačemo provocirani dubioznijim pitanjima o feminizmu. Ukoliko su ovo nedostaci, film je izvrstan zbog glume, divnog načina oblačenja Ann Roth, kompetentne kinematografije Rob Hahn-a, valcera David Arnold-a koji prati film u pozadini uz režiju Frank Oz-a. Režiser nudi film sa puno radnje dok je fokusiran, ironičan i kritičan.
Osnova je slična predhodniku, ali prikaz Joanna-e Eberhart od strane Nicole Kidman je daleko od Katherine Ross, inteligentne domaćice koju interesuje fotografija. Nova Joanna je najmlađi predsednik EBS televizijske mreže, impozantno obučena, podređena karijeri, ali i plačljiva kad treba. Njeno doslovno padanje sa trona je logično uslovilo nervni slom i kasnije je upućena na terapiju elektro šokovima. Kidman je u ovoj ulozi sjajna. Daje lik koji je po kvalitetu uporediv sa glumom u filmovima ’To Die For’ i ’Dead Calm’. Joanna izaziva svojom iskrenošću i odana je svom mužu. Njen muž Walter (Matthew Broderick) je podržava. Oni se sele u Connecticut, grad gde su i bašte kao sa slike, zaštićen i miran grad.
U filmu je žena u prvom planu. Žena koja se smeje glasno i isprazno, sa elegantnim šeširem, originalno neprikosnoveno obučena, na visokim štiklama... kao sa reklama bele tehnike na TV-u iz 50-tih i 60-tih. Muškarac je aljkav, ćelav, debeo a dobar i uopšte lošeg izgleda. Izuzetak u Stepford-u je Mike Wellington, kog glumi Christopher Walken pomalo zlobno i ravnodušno. On je dobar par svojoj kraljici, vernoj kopiji Claire Wellington, koju predstavlja Glenn Close. Moderni detalj iz 2004. je „pametna kuća“ u kojoj svi pričaju sa wc šoljama, frižiderima i ostaju potpuno sigurni, zloslutno zaključani u tim kućama. Walter je prihvaćen, možda i zbog svog izgleda. On postaje član muškog Udruženja ’Stepford’. To je provokativan osvrt na dešavanja u životu likova u filmu. Ipak, neke od najboljih scena daju baš oni koji se izdvajaju u gradu. Joanna i još dvoje pridošlih, Bobbie Markowitz (Bette Midler) i arhitekta Roger Bannister (Roger Bart). Čak i njih troje povezuje cinizam, dok se jevrein Bobbie Markowitz dodatno još i stalno žali. Interesantna je scena prazničnog piknika 4.jula uz nedostatak indijanaca i crnaca. Film dotiče i dublje sagledavanje ljudskih odnosa, iskre genijalnosti i kreativnosti u odnosu na nesigurnost i kontrolu.
‘The Stepford Wives’ sagledava i crnu stranu feminizma, bez emotivnosti. Film nudi prespektivu tenološkog napredka koje ukazuje na društveni razvoj i ženskih likova koji su dobri predstavnici prihvatanja ravnopravnosti polova. Prikazuje refleksiju ratova između polova na savremen način.
Žanr: | Komedija, Sci - Fi, Triler |
Godina: | 2004 |
Reziser: | Frank Oz |
Scenario: | Ira Levin, Paul Rudnick |
Uloge: | Nicole Kidman, Bette Midler i Matthew Broderick |
Award: | 3 nagrade |
Box office: | 102,001,626 USD |
Studio: | Paramount Pictures |
Zemlja: | United States |
Jezik: | English |
Trajanje: | 93 min |