•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Brus Vilis, Džon Mur i članovi ekipe filma 'Dobar dan da se umre muški' pričaju o radu na filmu

Da li nevolja sama pronalazi Mekejna ili je on sam traži?

„Pa, njega nevolja, jednostavno, privlači. Postalo mi je zanimljivo posmatrati i tumačiti kako se lik Mekejna iz jednog u drugi film menja, u različitim fazama njegovog života. U ovoj priči on je fazi kada se muškarci okreću svojoj prošlosti. Za njega, to je narušen odnos sa sinom. Oni nisu pričali neko vreme, a prve vesti koje su nakon nekog vremena došle do njega, su da je on zatočen negde u Moskvi.“

Osnovna ideja za scenario je i došla od Brusa Vilisa, koji je bio zainteresovan za istraživanje priče o ocu i sinu sukobljenima sa opasnim kriminalcima koji bi ih naveli na to da unaprede svoj odnos da bi preživeli.

Njihove razlike veoma izražene. „Džek postupa po pravilima, a Džon ih retko poštuje i koristi sve što mu padne pod ruke da bi rešio problem“, Vilis objašnjava.

Moskva, sa svim svojim bogatstvima, ali zlim podzemljem i pozadinom prepunom političkih intriga predstavlja savršeno mesto gde bi se smestila ova priča.

Producent Vik Godfrej kaže da je najzanimljivije videti Mekleja kako prikazuje svoje veštine u stranoj zemlji, gde je on kao riba na suvom. On ne poznaje jezik, niti kulturu, tako da on ovaj put mora da uradi nešto što inače nikad do sad nije uradio – da se osloni na nekog drugog.

Neko drugi je njegov sin. Kao i prethodni delovi, i ovaj film je fokusiran na porodičnu povezanost koju najviše ističe glavni lik, koji bi uradio sve da ih spase. U njegova prva dva filma, to je bila nejgova supruga, a u četvrtom kćerka. Sada je njegov sin u nevolji, a Meklejn se plaši da je prekasno da ga izvuče iz sveta kriminala.

„To je nešto što Meklejn ne može da ignoriše, jer se radi o njegovoj porodici, a kao što znamo iz prethodnih filmova „Umri muški“, ne smeš da diraš njegovu porodicu“ , kaže Džon Mur.

Mur je rado prihvatio priliku da radi na ovom filmu i sa Brusom. „Brus je najrevnosniji štićenik mita o Meklejnu i tačno zna šta je dobro za film, a šta ne“ tvrdi reditelj, „Niko ne poznaje franšizu i likove kao Brus.“

Vilis dodaje: „Džej je dobio ulogu i odmah se uklopio u Meklejn porodicu.“ Mur dodaje: „Džej je uneo inteligenciju u svoj lik, ali takođe ima i dosta više pojavljivanja nego što smo prvobitno planirali, jer čim je došao na audiciju, znali smo da je on pravi za ovu ulogu.“

Sin najpoznatijeg njujorškog policajca je dokazao da jabuka ne pada daleko od stabla. On poseduje i osećaj odgovornosti kao i njegov otac, te hrabrost i volju da stavi svoj život na kocku da bi zaštitio ostale.

„Snimali smo 82 dana, preko autoputeva, kroz uske ulice, preko mostova, potpuno smo uništili ogroman broj auta“, tvrdi Mur: „To je epski doživljaj.“

Izbegavajući tipičan stil, trenerke i patike, Alik i njegova ekipa izgledaju kao zaposleni banke, a ne kao da kradu iz iste. Raša Bukvić kaže: „Alik je sofisticiran, kulturan džentlmen koji se besprekorno oblači,a ubijanje vidi samo kao još jedan od njegovih talenata. On je užasno besan kad vidi ova dva kauboja kako ruše njegove planove da besprekorno obavi ubistvo i potom ode na zakazani balet. On planira da ih natera da pate, ali na teži način će naučiti da umiranje kada se to očekuje, predstavlja specifičnu naslednu crtu porodice Meklejn.“

Džej Kortni tvrdi: „Džek metodološki prilazi svom poslu, ali ovaj put neće imati knjigu i mogućnost da radi stvari po pravilima. Instinkti njegovog oca su da nikada ne odustaje, bez obzira na cenu, a u najgoroj situaciji Džek to uviđa, možda čak i po prvi put. To u Džeku rađa poštovanje prema njegovo ocu i to je trenutak obrta.“

„Ovo je priča o ocu i sinu u kojoj oni teže da izvrše opasnu misiju dok , takođe, pokušavaju da poprave svoj narušeni odnos“, kaže Vik Godfrej.

„Imamo nekoliko najboljih kaskadera na svetu na ovom filmu, a cela ekipa je fantastična“, kaže Stiv Dejvison, koordinator kaskadera. „Umri muški je vrhunac u odnosu na sve akcione filmove i svaki kaskader koji radi želi da učestvuje u filmu.“

„Nije uobičajeno za nas da provedemo 12 sati na snimanju scene koja će se na ekrapu pojaviti na 3 sekunde, ali to je bio jedini način“, Mur objašnjava: „Ovo je analogno snimanje. Koristimo kameru maksimalno, a specijalne efekte da bismo istakli pozadinu i boje.“

Pri snimanju filma, Mur je insistirao da kamera bude sve vreme nošena u rukama, te da se koriste specijalna sočiva koja bi najbolje uhvatila snimke iz bliza. Unapređena kamera smešta gledatelje u središte akcije, kao da su i sami deo priče. Dorans i njegov sektor za umetnost i lokacije, su stvorili 58 setova za film. Od njih, 30 su bili setovi srednje veličine, a 10 znatno veći.

Količina uništavanja je ogromna, čak i za „Umri muški“.

Rizik i strah od visine su prvo pali na pamet glumici Juliji Snigir, kada joj je rečeno da će biti smeštena u helikopter sa otvorenim vratima, a koji će leteti preko budimpeštanskog neba. Njena prva reakcija je bila: „Nema šanse.“

Alik je „dao šansu“ specijalno kreiranom vozilu za ratne zone, koje može uništiti skoro sve što mu se nađe na putu.

Dok su skoro sve lokacije snimanja bile u Budimpešti, produkcija je morala da putuje i do Černobila. Bivša sovjetska baza, koja je bila napuštena, je pružila neke lepe lokacije za snimanje.

Doransov tim je sredio lokacije za snimanje, a iznajmljena vojna vozila su bila raštrčena po tlu. Glumci i ostatak ekipe su bili oduševljeni lokacijom kada su došli na snimanje koje se sastojalo od 8 noćnih snimanja.

Mur zaključuje: „Brus je postavio određeni standard pre 25 godina kada je po prvi put snimio „Umri muški“ i u njemu skakao sa zgrada, prolazio kroz staklo i sve to radio tako realno. Želeli smo da nastavimo tu tradiciju da snimamo realne scene i da akcija bude epska i zabavna.“

Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...