•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Cowboys & Aliens (2011) - Intervju sa režiserom Jon Favreau

Kada ste odlučili da ne razvijate jezik vanzemaljaca titlovima, već ličnosti u organizaciji, objašnjavajući nam njihove snove i nadanja, već samo da idete napred sa tajanstvenom čudovištima?

Čujte, naslov je „Cowboys & Aliens“, tako da možete da se provučete sa dosta toga ako rešite... u bilo kom trenutku... Uradite ono što vam je najzabavnije u datom trenutku. Mi smo hteli da napravimo povezivanje dva žanra. Oba treba da funkcionišu... Hteli smo da imamo eho vesterna, da bude na tom nivou. Nismo želeli da akcija bude grandioznija od Alama. Nismo hteli da bude ogromna, ogromna vanzemaljska borba invazije. Hteli smo da sačuvamo istu teksturu.

Da odgovorim na vaše pitanje, prva stvar koju smo rešili da uradimo jeste da odlučimo koju vrstu vesterna ćemo raditi, kad bi bio samo vestern u pitanju, i koju vrstu filmova sa vanzemaljcima. Vrsta filmova sa vanzemaljcima na koju smo išli – valjda zato što sam ja odrastao na njima – bila je ona tek pred CGI udarac. Tada je bilo zlatno doba, barem mislim, te vrste filmova zato što se radilo sa animatronikom, sa Stan Winstonovom/Bottinovom erom „The Thinga“, „Alien“ i čak „Aliensa“ i stvarno smo gledali i izbliza izučavali šta se radilo pre nego ste sve ovo moglo uraditi računarom. Mislim da onog trena kad je „Alien 3“ izašao... bilo je drugačije... pravio se važan tehnologijom... Tako da smo odlučili da film liči na „Aliena“, „Aliense“, „Predatora“, pa čak i na „Jaws“, „Close Encounters“, dosta Spielbergovih stvari koje su dizale tenziju...

... I onda ih polako otkrivaš i činiš ranjivim. Onda pomisliš na način na koji se „Predator“ razvijao, ništa gotovo i nisi mogao videti. Senke, onda prelamanja, pokret, muzika, zvuk, a zatim posledice onoga što on radi, oklop spada, vidiš ga, i završavaju u borbi. Da se to desi ranije u filmu, izgubio bi interesovanje kod gledaoca... nismo hteli da opterećujemo publiku...

Da li ste stvarno pridavali puno pažnje korišćenju različitih tehnika? Koliko ste Vi i Matthew Libatique razgovarali o tome?

Dosta. Onog trena kada smo krenuli sa filmom, testirali smo digitalnu 3D tehnologiju – tek da se zna, ja volim 3D, nemam ništa proitv nje, misim da će se zadržati, jedva čekam da radim u 3D tehnologiji... ali mora da služi priči, kao i odabir glumaca, dijalog, sve mora da bude podređeno priči, inače samo udovoljavaš sebi. Takođe, verujem da postoji veliki pritisak kod svih požurivanjem sa 3D...

... odgledali smo dosta flešhbekova u vesternima. Flešbekovi se dešvaju u oba žanra, to je zajednički momenat ako pogledate „Fire in the Sky“... čak i u „Men in Black“. I ako odgledate „Once upon a Time in West“ ili „The Wild Bunch“ ima dosta upotrebe flešbekova. I tako smo hteli da stvorimo jezik koji bi funkcionisao za oba žanra.

Nismo hteli ništa što ostavlja utisak kiča. Nismo hteli da ostavimo utisak da kao namigujemo vesternu... nismo hteli da preslikavamo. Izazovno je raditi sa vizuelnim efektima u flešbekovima, zato što ih to već čini nerealnim...

Pre nego je Daniel Craig izabran, Robert Downey Jr. je trebalo da radi na filmu. Koliko se scenario izmenjao između glumaca?

... Poslali su mi prvu verziju scenarija koja je bila jaka. Jedina stvar koja mi je malo zasmetala bila je pričljivost glavnog junaka... Onda, Sherlok nam je otišao (Robert), već se našao u dva nastavka, zato nije mogao da uradi, zbog „Sherlocka 2“, koji je trebalo da se snima u istom periodu. Do trenutka kada sam ja stigao kao reditelj, već je odlazio, tako da je prva osoba koju sam unajmio bila Daniel, koji mi se zaista dopadao... Mnogi ljudi njegovih godina izgledaju kao deca... Onda smo dobili Harriosna i sve je dobilo onda smisla.

Recite nešto o tome kako ste dobili Harrisona. Kako se ode do njega i zgrabi za „Cowboys & Aliens“?

... Već smo listali glumce, i on je bio neko, u našem prvom razgovoru, za koga su ljudi, koji su ga poznavali, i ono što je radio do sada, rekli da neće biti u tome. Neće da pristane na epizodnu ulogu. Gomila razloga je što nismo otišli njemu. Onda, preko zajedničkih konatakata, otkrio sam da me ljudi pitaju „zašto nisi otišao do Harrisona?“ Rekao sam da to nije baš realno. Iskreno, kada radite sa filmom ove veličine i sa zvezdama, ne ide da šaljete scenario ljudima koji će ga zaobići... ne želite nikoga da uvredite. Tako da nismo to uradili, žurili smo. Ponekada je potrebno i po više nedelja da dobijete odgovor. Onda sam čuo od nekoga ko je jako blizak njemu da tu ima nečega. Hoće da radi sa stvaraocima, kao sa mnom, na zanimljivim projektima. I tako, rekao sam, ako je ovo stvarno, onda je ovo najbolja vest ikada, ali može da se preokrene u... i nisam znao odakle to dolazi. Kada sam kasnije pričao sa njegovim predstavnicima, koje sam godinama poznavao, bilo je jasno da oni mogu dobiti brz odgovor i otkriti da li je ovo nešto što bi ga zanimalo.

I onda sam rekao u redu, predali smo scenario Harrisonu. Vrlo brzo ga je vratio: pročitao i seo sa mnom. Sve što se sada priča „pročitao sam, ne sviđa mi se,“ nikada meni nije rekao na početku. Kao prvo, sedite preko puta Harriosn Forda, koji, čak i da je najtopliji, čak i da je Deda Mraz... ima taj, najpre, rezervisan stav i čovek je od malo reči koji ima sopstveni ritam. Postavio je par pitanja, a ja i Bob Orci smo bili tamo. Mi smo bili presretni samo da upoznamo tipa, čak i ako ne radimo zajedno. To bi bila priča zauvek. Razmišljao bih o tome ko god da je igrao tu ulogu. Onda je počeo da postavlja sve više pitanja, odgovarali smo mu, mislim da je video naš entuzijazam, i pokazali smo mu sve nacrte koje sam uradio i iz „Iron Mana“...

Svaka scena je imala svoj trenutak, i imao sam ključni momenat kada Jack skače na kupe, što je očito bilo inspirisano onim što je radio u „Indiana Jonesu“... Počeo je da shvata osećaj tona u filmu, i dok smo davali sve više odgovora, postavljao je sve više pitanja, i sledeće što se desilo, pristao je. Tako da je bio vrlo brz proces. Tada je već popričao sa Stevenom, ali je Steven bio više neko ko je zatvorio razgovor, a ne otvorio. Ono što je sjajno sa Stevenom je što ne postoji niko u njegovoj kategoriji. Kada on pozove nekoga... niko nije imun na to.

H. Ford je poznat po učešću u procesu pisanja, do te mere da više i ne učestvuje u filmu, da li te je to brinulo?

Bio je vrlo u tome. Scenario je bio prilično jak. Uneli smo značajne promene u lik, ali mislim da sa Harriosnom u filmu, to je kao sa slonom u sobi. Ne možeš da ignorišeš to što je, tako da ne možeš da imaš nekoga ko maše bičem na samom početku filma. To je njegova oznaka, bič... Tako da je izmenio dosta... i načine na koje se možeš izvući, sa njim mračnim... obzirom na simpatije koje uživa kod publike, do sada je igrao drugačije.

Koliko je petlje potrebno da se velikom studiju kaže da želiš da snimiš film od 100 miliona dolara o ljudima koji odlučuju o moralnom izboru na bolje?

Prvi zadatak ti je da prodaš kokice. Tako da nikada ne smeš da izgubiš činjenicu da vratiš novac ljudima koji su dali novac. Pride, moj šef je Steven Spielberg. On je tip koji je mnogo više zabrinut baš oko te stvari... To je prednost imati filmskog stvaraoca kao glavu studia i tako nešto nikada nisam iskusio. Otvori ti prilično oči.

Da li je bio umešan u priču?

Jeste. Pogledao je scenario. Bio je umešan u predprodukciju, posebno umešan u dizajn vanzemaljaca, a imao je i dosta predloga da posavetuje. Onda, došao je na dve nedelje tokom post-produkcije... uvek sa velikom podrškom.

Kakav je izgled Spielberg tražio za vanzemaljce?

Uvek je hteo da bude siguran da možeš da se poistovetiš sa vanzemaljcem koji bi bio dovoljno antropomorfni da osetiš ličnu vezu između Jake i vanzemljaca sa kojim je imao problem.

Filmovi:

1992 Hoffa



1993 Rudy



1994 Mrs. Parker and the Vicious Circle



Seinfeld



PCU



1996 Swingers



1997 Friends



1998 Very Bad Things



Deep Impact



1999 Rocky Marciano



2000 Love & Sex



The Replacements



2001 Made



The Sopranos



2002 The First $20 Million Is Always the Hardest



2003 Elf



Something's Gotta Give



Daredevil



The Big Empty



2004 The King of Queens



Wimbledon



2005 Zathura



2006 My Name Is Earl



The Break-Up



Open Season



Monk



2008 Iron Man



Four Christmases



2009 I Love You, Man



G-Force



Couples Retreat



2010 Star Wars: The Clone Wars



Iron Man 2



2011 Zookeeper



Cowboys & Aliens



2012 John Carter



The Avengers



Magic Kingdom
Podeli:



Preporucujemo

Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila