•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

365 Days (365 dni) (2020)

Ljubitelјi literature E.L James-a možda će pronaći njihove unutrašnje boginje kako rade mazurku za Barbara Bialowasin i Tomasz Mandesov “365 Days” film koji je potpuno slab, politički neprikladan, povremeno urnebesan ali i smešan, polјski produženi sex koji trenutno dahće i grči se na Netflix-ovim listama. Oni manje zalјublјeni u suve seksualne akcije Ane i Christiana (50 nijansi sivo) neće manje da uživaju, više će biti zgroženi u ovoj vrlo sumnjivoj varijanti bajke “Beauty and the Beast”, a koja uspeva da bude još regresivniji od bajke: Zamislite Lepoticu kojoj je u redu da je u zaroblјeništvu sa Zverom koji ubija selјane, a u slobodno vreme joj pruža gomilu orgazama na jahti. Međutim, ima prijatnih trenutaka, mada i nehotičnih - parovi kojima je otkačeni smeh sastavni deo predigre, na primer, možda bi želeli da isprobaju svoje reakcije sa citatom „J...ću te tako jako da će čuti tvoj vrisak u Varšavi“.

Poput “50 Shades” franšize, i film ’365 dana’ je zasnovan na romanu, Blanke Lipinske. I kao i franšiza zasnovana na delima E.L James, i ovde je popularnost romana bila od presudne važnosti za filmsku ekranizaciju, uz to i u produkciji Netflixa. Možda je prethodna ekranizacija romana imala više uspeha jer se pojavila u bolje vreme, mada film ’365 dana’ ima tu nesreću da je izašao u doba pandemije, ali i da je generalno loše urađen film.

U središtu radnje su dvoje mladih koji se podsmevaju društvenom udalјavanju – lepa i zgodna Laura (Anna Maria Sieklucka), oštroumna devojka čiji se „neukrotivi“ kvaliteti u velikoj meri pokazuju osvetolјubivim nošenjem ružno kratkih, šljokastih i provokativnih halјina i odevnih predmeta, i nadasve zgodni i poželjni Massimo (Michele Morrone). Massimo je muškarac koji kao da je prizvan direktno iz požudne kolektivne hetero ženske mašte. Laura je neka vrsta savetnice za ugostitelјstvo tj. hotelski menadžer - stvarno nije važno - a Massimo je nemilosrdni mafijaški šef koji je opsednut njome otkako je video viziju njenog lica kad je bio upucan i kada je pomislio da umire.

Ta rana scena je posebno fini detalj u filmu i odlično urađena vizualizacija. U velikoj meri oslonjena na uskovitlani steadi-cam, skrupulozno sjajni, poput estetike nekog muzičkog spota kasnih 90-ih u kojem su neke velike pop zvezde odlučile da postanu „kinematografske“ angažujući helikoptere i grčka ostrva za svoje spotove. To je utisak koji pojačava muzika - gde je partitura Mateusz-a i Michal Sarapata-e neupadlјivo prijatna, čini se da zvučna podloga predstavlјa duboko zaranjanje u fonoteku sa klјučnim rečima za pretragu: soft rock, vocal fry, nalik zvuku Nickelback.

Posle četiri godine, Massimo je praktično odustao od pronalaska. Tada Laura dolazi na odmor na Siciliju sa njenim sirovim dečkom (Mateusz Lasowski), i on je primećuje, ispucavajući njegovu nervoznu krilaticu „Jesi li se izgubila, devojčice?“ (infantilizujuće reference na 29-godišnju Lauru). Drogira je i otima - što je očigledna stvar za prlјave bogate mafijaše - i Laura se budi u otmenoj sobi koja je uređena u, recimo, 49 nijansi od antracita, srebra i škrilјevca.

Ona i Massimo sklope besmislen „dogovor“ kojim on neće imati seks s njom, osim ako ona to želi (kakav džentlmen), ali ona mora da ostane sa njim 365 dana. Preselјavaju se u Rim, a jedan od njenih pravih blјeskova ogorčenja zbog ukidanja slobode prikazuje se kada hukne: „Ja nisam vreća krompira koju možete da prevozite bez dozvole!“ nejasno dajući sebi pitanje da li su sve te slobodno dostupne vreće krompira bez vlasnika.

U jednom trenutku, tokom zapanjujuće isprazne Laura-ine verzije 12 dana narcisoidnog Božića (četiri kupovine, tri otmene zabave, dve preobrazbe, jedan zlatni prsten i nula moralnih nedoumica u vezi sa Massimo-ovim ubilačkim dnevnim poslom), ona preboli njenu glupu odbojnost da bude kidnapovana i akcija može da počne. I uprkos tome što nijedna zvezda nije imala pune frontalne kadrove, njihove seksualne scene su najbolјe u filmu, uglavnom zato što ne razgovaraju i oboje ih je lepo gledati, bilo da su upleteni u neku laganu igru gušenja na brodu ili uz prozor penthausa panoramski pogled na grad. Verovatno će seksualni Pornhub-autoplay-preview filma “365 Days” biti mnogo bolјi od stvarnog filma i biće veoma gledan.

Avaj, dobijamo kontekst: gluplja od noći seksualna politika, dva ukusa mizoginije (internalizovana i otvorena) i krajnje ružna sugestija - primer je stjuardesa koja se osmehuje kroz lepljivu maskaru kao da je grubi oralni seks nevolјno izvela Massimmu a koji joj je u isto vreme bio i nekako prijatan - taj pristanak može da se dobije retroaktivno. To je, naravno, premisa “365 Days”, i ujedno i jedan od najstarijih, najlakših i najbesnetijih kanala opravdanja silovanja: Da to ne može da bude silovanje ako se čini, zapravo, kao da je „uživala“ u njemu.

Sa prećutnim stavom divlјenja prema Massimo-ovom statusu u mafiji, uloga „alfa mužjaka“, samo morate da se nadate da će krajnji ishod “365 dana” biti dovolјno čvrst bedem u odnosu na arhaične pretpostavke koje se baziraju na realnom, svakodnevnom životu. A onda proširite tu nadu i u budućnost, jer ste razočarani krajem koji vas, u smislu besramnog mamlјenja da sa nestrpljenjem čekate nastavak (u seriji postoje još dve knjige), toliko izigrava da će čuti i vaše stenjanje u Varšavi.

Žanr:drama, romansa
Godina:2020
Reziser:Barbara Bialowas, Tomasz Mandes
Scenario:Tomasz Klimala, Tomasz Mandes, Blanka Lipinska
Uloge:Anna Maria Sieklucka, Michele Morrone, Bronislaw Wroclawski
Uzrast:R
Award:1 nagrada i 5 nominacija
Studio:Ekipa, Future Space, Next Film
Zemlja:Poljska
Jezik:poljski, italijanski, eng
Trajanje:114 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Srbija u fokusu na 20. Međunarodnom filmskom festivalu...
Predstavljamo program Summer Screen 27. Sarajevo Film...
The Ice Road (2021) (2021)
Najiščekivanija regionalna TV ostvarenja u programu...
Glumac Dino Bajrović voditelj ceremonije otvaranja 27....
„Gripa Petrovljevih” Kirila Serebrenikova i...
Svečano zatvoren 28. Festival evropskog filma Palić
Premijera prve dve epizode serije „Kljun” na zatvaranju...
27. Sarajevo Film Festival se otvara s dva filma: “Deset...
Premijere novih filmova Dragojevića, Grbe Singa i...
Beldocs na N1
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 29. jula do 4. avgusta
28. Palić Film Festival – Gorki List nagrada publike...
Milutin Petrović i “Nečista krv – greh predaka”:...
Goethe-Institut - Velika izložba “Jozef Bojs i Mangelos...
Ljiljana Blagojević dobitnica nagrade "Pavle Vuisić"
Film "Bilo jednom u Srbiji" na jesen u bioskopima
Holivudska zvezda snima u Beogradu
Majkl Bi Džordan otkrio da li je on novi Supermen
Predstavljamo Takmičarski program – dokumentarni film...
Cineplexx bioskop na otvorenom seli se u Vršac
U Beogradu počela izgradnja Trga Milene Dravić i Dragana...
Svetska premijera srpske koprodukcije „Elegija lovora”...
Zlatni toranj 28. Festivala evropskog filma Palić filmu...
Cineplexx bioskop na otvorenom stiže u Lazarevac
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 22. do 28. jula
Objavljen trejler za "House of Gucci"
Festival evropskog filma Palić – izveštaj sa...
Kompletiran program: Film ŽENE PLAČU zatvorio selekciju...
U PRODAJI ULAZNICE ZA VIP TRIBINU!