•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

A Very Long Engagement (Un long dimanche de fiançailles) (2004)

Francuska 1920. godine. Mathilde (Audrey Tautou) saznaje da je njen verenik Manech (Gaspard Ulliel) odlukom prekog suda oteran sa četvoricom drugova na Ničiju zemlju - to je isto što i smrtna kazna. Ona odbija da poveruje da je njen verenik mrtav i odlučuje da sazna istinu. Samo u koju verziju događaja da poveruje?

Možda je ljubav bila bitka Amelie, devojke sa Montmartrea, ali ovoga puta Jean-Pierre Jeunet i Adrey Tautou vode bitke u pravom ratu, Jeunet je i dalje opsednut stvarima srca i njegova adaptacija romana Sebastiena Japrisota je u već poznatom stilu. Priča se bavi potragom jedne žena koja traži svog voljenog, ali se više fokusira na beznađe, očaj i patnju zbog gubitka nego na neka "srećnija osećanja". Jeunet zida sigurnom rukom, zid od Mathildinih emocija, koje i predstavljaju glavnu materiju čitave price. Audrey Tautou pokazuje da uspeh Amelie nije bio slučajan, njena gluma je sjajna i potpuno će vas uvući u priču.

Kao što je već postalo uobičajeno, Jeunet je otvorio svoju kutiju sa bojama: Svaka scena u filmu, od pozadine do najmanje lične scene je do detalja oslikana i deluje živo. Vizualno i dalje čini režiserovo najubojitije oružje i scene kao što je Mathildina poseta vojničkom groblju su nezaboravne. Ono što je sa nestrpljenjem čekano, budući da se film bavi Prvim svetskim ratom su scene iz rovova. Jeunet je imao svoje ideje kako da dočara užas rata, iako tvrdnja iz podnaslova nije adekvatna, jer se film bavi patnjama koje rat izaziva. U slučaju naše priče radi se o patnjama sa odloženim dejstvom i Mathildina sudbina simbolizuje ono što se dešavalo sa Evropom i što se obično dešava kao posledica rata. U tom smislu flešbekovi koji nas vode na priče o likovima su možda i suvišni, iako su slični postupci deo patentiranog Jeunetovog sila. Kada je u pitanju ratna drama, to je možda previše.

Manech i njegovi drugovi su kao likovi prilično svedeni na sredstva koja treba da nas uvedu u priču tako da će vam praćenje njihove sudbine biti otežano. Jasno je da priča o ratu predstavlja samo pozornicu i okvir za Mathildinu patnju i plus Jeunet je dobio priliku da radi film epohe, ali i u kostimiranoj verziji, njegove teme ostaju iako prepoznatljive. Ponekada je teško uklopiti svoj stil u određeni okvir i postavlja se pitanje opravdanosti iznenadne fascinacije vremenskim periodom u kome se priča odvija. Ruku na srce, potpuno je svejedno da li je Mathildina priča vezana za odredeni period istorije. Bilo bi potpuno isto da se radnja dešava za vreme Drugog svetskog rata, ili kasnije, tako da Jeunetovu odluku treba prihvatiti kao malu ekstravagantnost i ništa više. Znači, nije nadmašio Spielberga i pokolje u Rajanu. Ko čeka film sa plastičnim prikazivanjem nasilja u ratu moraće da se za zadovoljenje svojih strasti obrati Hollywoodu, a oni koji su voleli Amelie pronaćiće vise nego dovoljno prepoznatljivih detalja i u novom poduhvatu tima Jeunet - Tautou.

Žanr:drama, misterija, romansa
Godina:2004
Reziser:Jean-Pierre Jeunet
Producent:Jean-Pierre Jeunet
Scenario:Sébastien Japrisot, Jean-Pierre Jeunet
Uloge:Audrey Tautou, Gaspard Ulliel, Dominique Pinon
Uzrast:R
Award:Nominovan za 2 Oscara, 19 nagrada i 22 nominacije
Studio:2003 Productions, Warner Bros., Tapioca Films
Zemlja:France
Website:wwws.warnerbros.fr/movies/unlongdimanche/index.html
Jezik:Francuski, nemački
Trajanje:133 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Mads Mikkelsen dolazi na 28. Sarajevo Film Festival
Predstavljamo program Summer Screen 28. Sarajevo Film...
Spiderhead (2022) (2022)
The Gray Man (2022) (2022)
Ovacije za Malkoviča na Feliks Romulijani
28. Sarajevo Film Festival: Suočavanje s prošlošću
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa za period od 11. avgusta...
Međunarodna premijera filma “Usekovanje” na Moskovskom...
Svetska premijera hrvatsko-srpske koprodukcije...
Izložba fotografija Marine Pešić u niškoj Tvrđavi -...
ZA NOVI FILM REDITELJA MARTINA MAKDONE - „DUHOVI...
Saopštenje produkcijske kuće Art & Pocorn povodom termina...
Sendmen: nova Netfliksova serija kultnog autora Nila Gejmana
Preminula glumica Olivija Njutn-Džon
Predstavljamo Kinoscope program 28. Sarajevo Film Festivala
Mingusova autobiografija, rock biseri, knjige za bubnjare, ...
Dodeljene nagrade najboljim filmovima festivala “Otvoreni...
Šesto izdanje programa Pretpremijere Serije sa šest...
The Black Phone (2021) (2021)
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet Niš od 04. do...
28. Sarajevo Film Festival: Predstavljamo Open Air program,...
Svetska premijera filma “O novcu i sreći” Ane...
Sarajevo Film Festival - Šesto izdanje programa...
Slovenačko-srpski film “Iskupljenje” podržan u Italiji
Filmovi u konkurenciji i žiri za Specijalnu nagradu za...
Veče akcije uz premijeru filma "Brzina metka"
O filmu „SVE(T)na leđima žene“
Repertoar Pozorišta Teatrijum od 08. do 14. avgusta
SINOĆ U TEATRIJUMU PREMIJERNO IZVEDENA PREDSTAVA BANOVIĆ...
Predstavljamo filmove programa U fokusu 28. Sarajevo Film...