•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Ad Astra (2019)

Postojali su brojni naučno-fantastični filmovi o ljudima koji su morali da odu u svemir da bi pronašli istine u sebi, ali nijedan nije nalik maestralnoj „Ad Astra“ Džejmsa Greja. Tematski gust i vizuelno raskošan, „Ad Astra“ možda neće raditi za one koji traže akcionu/avanturistički uzbudljivu vožnju – više je „Solaris“ nego „Gravitacija“ ili „Marsovac“ – ali čini čuda ispod površine, služeći kao ispitivanje muškosti. Ovo je retko, nijansirano pripovedanje, usidreno jednim od najboljih nastupa Breda Pita u karijeri i izuzetnim tehničkim elementima na svakom nivou. To je poseban film.

Roj Mekbrajd (Pit) je najkul čovek u svemirskom odelu. U bliskoj budućnosti, kada su putovanja u svemir sve rasprostranjenija, Mekbrajd je legendarni kao neko čiji BPM nikada ne poraste iznad 80, čak i kada pada na Zemlju kao u ranoj sceni. Uzrok tog nebeskog ronjenja sa tornja koji seže sa zemlje u svemir je nalet struje koji opustoši celu planetu, ubivši hiljade ljudi. Odela zadužena za istraživanje svemira obaveštavaju Mekbrajda da su pronašli izvor talasa unazad do uređaja protiv materije koji je stacioniran u blizini Neptuna, što je slučajno poslednje mesto gde je neko čuo iz čuvene misije pod nazivom Projekat Lima. Njihov cilj je bio da odu do najudaljenijeg dometa našeg Sunčevog sistema i pogledaju okolo na ostatak univerzuma, pokušavajući da pronađu inteligentan život. I slučajno je kapiten bio Rojev otac, H. Clifford McBride (Tomi Li Džons). Godinama je Roj verovao da mu je otac mrtav, ali sada možda ne samo da je živ, već stoji iza napada na Zemlju. On je poslat na Mars da pokuša da komunicira sa ocem za kojeg je godinama mislio da je mrtav, u nadi da će im odgovor omogućiti da tačno odrede njegovu međuzvezdanu lokaciju.

Naučna fantastika se često bavi potragom za smislom, ali ova bukvalno priča priču o čovekovoj potrazi da pronađe Onoga koji ga je stvorio i dobije neke odgovore, uključujući i zašto nas je ostavio iza sebe. Mekbrajdovo putovanje prvo ga vodi na Mesec, koji je nakratko ponovo zamišljen kao turistička zamka, zajedno sa podzemnom železnicom, a zatim na Mars, koji je najdalje domet koji je čovek kolonizovao. Kao u Grejevom poslednjem filmu, „Izgubljeni grad Z“, postoji element kako putovanje i istraživanje menjaju čoveka. Heroj sa savršenim BPM-om počinje da oseća kako mu se puls ubrzava dok napušta udobnost svoje rutine i svog doma, i kako se ulozi njegove avanture povećavaju. A Grej nikada ne gubi ljudsku intimnost svoje priče, držeći nas vezanim za Mekbrajdov POV, doživljavajući samo ono što radi i znajući samo šta radi. Rezultat je film koji se oseća i masivnim i duboko ličnim sa svojim temama, što nije lak podvig.

Nemojte me pogrešno shvatiti, iako je ovo duboko filozofski film, ima i tradicionalnih akcionih elemenata i onoga što se čini kao pravi ulozi tokom Mekbrajdovog putovanja. Ljudi umiru. Ljudi prave greške. Ljudi su sebični, uplašeni i pohlepni. Čini se kao da su Mekbrajdovi susreti sa drugima na njegovom putu, uključujući likove koje glume Donald Saterlend i Rut Nega, osmišljeni da osvetle čovečanstvo u njemu. Savršeni čovek koji je pao na Zemlju postaje nesavršen kako se sve više približava svom tvorcu i kada uviđa nesavršenosti onih oko sebe.

Kroz sve to, Pit nosi emocionalnu i fizičku težinu u jednom od najsuptilnijih i najgracioznijih nastupa u svojoj karijeri. Mnogi reditelji bi bili previše oduševljeni veličinom prostora oko njega ili detaljima međuzvezdanog putovanja, ali Grej dozvoljava kameri da se zadrži na Pitovom licu na način na koji nijedan drugi režiser nije do sada, i to dovodi do onoga što je verovatno Pitova najkompleksnija predstava. Pit izbegava upadljive izbore na svakom koraku, ali takođe ne greši u drugom pravcu i čini Mekbrajda previše stoičnim. To je savršeno kalibrisana izvedba. Sa njegovim radom ovde i u filmu "Bilo jednom... u Holivudu", 2019. je najbolja godina u njegovoj karijeri.

Nalazimo se u eri onoga što neki nazivaju visokom naučnom fantastikom jer filmovi kao što su „Gravitacija“, „Dolazak“ i „Interstellar“ ostvaruju visok profit i dobijaju velike nagrade. Ni jedno ni drugo nije verovatno za „Ad Astra“.„Ad Astra“ je duboko dirljiva linijama i idejama u svojim poslednjim scenama koje su delovale na naše emocije na način na koji uopšte nismo očekivali. Budite strpljivi sa tim. Destinacija je vredna putovanja.

Autor: Andjela Jovanović

Žanr:avantura, drama, misterija
Godina:2019
Reziser:James Gray
Scenario:James Gray, Ethan Gross
Uloge:Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Ruth Negga
Uzrast:PG
Award:Nominovan za 1 Oscara, 16 nagrada i 77 nominacija
Studio:New Regency Productions, Bona Film Group, CAA Media Finance
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:123 minuta
Podeli:



Preporucujemo