Zasnovan na romanu Anne Tod, koja je i sama sebe jednom opisala kao delo fan-fikcije One Direction, After je blagi ulazak dobre devojku koja šeta po divlјoj strani žanra koji je bio osnova za bezbrojne tinejdžerske romanse, trilere i Nikolas Sparks-ove romantične drame. Jenny Gage, režiser obožavanog All This Panic - filma o unutrašnjim životima tinejdžerki koje se bore sa disfunkcionalnim porodicama, neizvesnim životnim uslovima i opštom anksioznošću odrastanja i odlaska na koledž - svakako je zanimlјiv izbor za usmeravanje After-a.
Josephine Langford glumi Tessu Young, brucoškinju koja pohađa koledž u predgrađu velikog severnoameričkog grada i ostavlјa iza sebe majku zaštitnicu Carol (Selma Blair) i srednjoškolskog dečka Noah-a (Dilan Arnold). Ona je cimerka u spavaonici sa biseksualnom hipsterkom Steph (Khadijha Red Thunder) koja, zajedno sa prijatelјicom Tristan-om (Pia Mia), odlučuje da pokaže Tessa-i sve o životu na koledžu. Tessa, naravno, želi da drži glavu dole i da se usredsredi na svoje studije, dok ne naiđe na Hardin Scott-a (Hero Fiennes-Tiffin), lošeg engleskog dečaka sa tetovažama i majicom Ramones-a koji je sin inspektora za škole. On je oštećena roba, ali vi ste to već znali.
Osim neke duhovite šale na račun Jane Austen koja pokazuju da su Tessa i Hardin brilјantni, ono što sledi je beskrajan tok montaža postavlјenih na savremenu pop muziku koja obavlјa tešku naraciju. Ono što je moglo da bude inteligentna psihoseksualna erotska drama koja je uzela sebe ozbilјno - a svakako glumci čine igru uprkos problematičnom scenariju - umesto toga postaje nered koji muči glavnu publiku. Film se odigrava previše bezbedno i kao rezultat toga nikada ne razvija svoje tragove, ostavljaju samu Steph o kojoj znamo toliko malo. After se oseća kao izgublјena prilika od jednog filmskog tvorca koji je proveo nekoliko godina zabeležavajući istoriju savremenih mladih lјudi. Možda se fan-fikcija, delo fantazije i projekcije, ne prenosi uvek dobro na ekran.
After sadrži previše poznatih ritmova, čija predvidlјivost čini da se ulozi osećaju znatno nižim. Seks i romantika samo blago zadovolјavaju jednako zadovolјstvo za sukoblјenu Tessa-u, dok intimnost i komunikaciju često pokreću stihovi The Fray i Bea Miller. Film je došao sa nekim kontroverzama jer se Harden pokazao kao emocionalno manipulativan i kontrolišući sve dok se film odupire istinskom otkrivanju Tessinih osećanja i perspektive. Šteta što su se Gage i scenaristi Susan McMartin i Tamar Chestna odupirali nijansi u prilog narativnoj efikasnosti i učinili lošu uslugu publici.
Prelepo snimlјen u Instagram-filteru inspirisanim tonovima Tom Betterton-a i Adam Silver-a, After je povremeno estetski prijatan. Ipak, talentovani glumci su opterećeni mrtvim na izlasku scenariom koji se srušio što je moglo biti opojna priča o prvoj lјubavi da se odvojila od svoje dosadne formule koja je bez sumnje bila pod uticajem odbora i želјe studija da kreira ono za šta misle da će publika uživati. Da je film tretirao materijal sa gravitacijom i iskrenošću, možda bi imao šansu. To je manje-više neinspirativna slika koja živi na raskršću E.L. James-a, Nicholas Sparks-a i Freeform mreže.
Žanr: | drama, romansa |
Godina: | 2019 |
Reziser: | Jenny Gage |
Scenario: | Susan McMartin, Anna Todd |
Uloge: | Hero Fiennes Tiffin, Josephine Langford, Selma Blair |
Uzrast: | PG-13 |
Studio: | CalMaple, Wattpad, Diamond Film Productions |
Zemlja: | United States |
Jezik: | engleski |
Trajanje: | 105 minuta |