•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

All the Money in the World (2017)

Kada ono što se dešava iza kulisa prevaziđe sam film, onda to obično nisu dobre vesti za taj film. A teško da je bilo većeg holivudskog dela ove godine od zamene osramoćenog Kevina Spaceya u prestižnoj vremenskoj drami Ridleya Scotta „All the Money in the World“ samo nekoliko nedelja pre njenog prikazivanja. Nakon žestokih napada u vidu optužbi za seksualno zlostavljanje protiv Spaceya ove godine, njegov kolega Oskarovac Christopher Plummer je brže bolje potpisao preuzimanje suštinski centralne uloge ove zvezde – i ponovo snimio njegovu ulogu za nečuvenih devet dana, što je odložilo zakazano prikazivanje samo za tri dana.

To je mogla (a možda i trebalo) da bude katastrofa. Međutim, „All the Money“ je pametan triler koji je pravo zadovoljstvo gledati, a Plummer je ovde izuzetno dobar. Predstavljajući stvarni život industrijaliste J. Paula Gettyja, on deluje kao prijatni sedi deda sa četrnaest unučića, koliko ih je i imao, ali kao biznismen – i porodičan čovek – on je nemilosrdan. Upravo tako je napravio svoje milijarde u kompaniji Standard Oil, a zbog toga je i neslavno odbio da plati otkup od 17 miliona dolara koji su tražili otmičari kada su njegovog unuka tinejdžera Johna Paula Gettyja III (Charlie Plummer, slučajno tako nazvan, ali nema veze s tim) oteli na ulicama Rima u leto 1973. godine.

Stariji Getty, legendarni tvrdica koji je sam prao svoju hotelsku posteljinu kako bi uštedeo na troškovima usluge po sobama i koji se cenkao za par novčića sa uličnim prodavcima, nije video nikakav razlog da potroši svoje teško zarađene neoporezovane dolare čak ni na svog najomiljenijeg unuka, kada ima još trinaestoro njih. Dečakova majke (Michelle Williams) je stvari videla drugačije, što ne iznenađuje: kao Abigail Getty, ćerka okružnog sudije koja je odgajana daleko od ekstremnog bogatstva koje je uništilo njenog bivšeg muža narkomana, Williamsova i dalje govori u zastarelom maniru mlade Jackie Kennedy ili Katherine Hepburn. Međutim, ispod njenih udobnih vunenih odela i zaobljene frizure jedne debitantkinje, ona je žestoko odlučna da vrati svog sina kući, pa vas ova glumica navodi da osetite njen očaj skoro svakim svojim gestom.

Mark Wahlberg (koji se, kao i Williamsova, vratio u Italiju na ponovno snimanje) deluje kao manje dobro izabran glumac za ulogu Fletchera Chasea, snažnog savetnika i osobe koja za Gettyja seniora rešava probleme. Naime, on je bivši CIA agent koji ima zadatak da sprovede dobre poslove u delo, a da loše stvari ukloni. Njegova opuštena savremenost ovde ne deluje odgovarajuće, a on u filmu ima jedan sukob sa Plummerom koji deluje kao da je ubačen iz drugačijeg, mnogo nespretnijeg filma. Scott ipak održava čvrstim klupko svoje napete priče – čak i za one koji već znaju ishod jer su to proživeli, ili iz istorijskih knjiga – skoro dva sata, on se prebacuje sa prestrašenog mladog Gettyja i njegovih zarobitelja (to je konzorcijum gangstera i komunista koje predvodi tiho saosećajni Romain Durais) na njegovu sve podeljeniju porodicu.

Naravno, teško je reći na koji način bi Spacey odigrao ovu ulogu bez da ga zapravo vidimo na ekranu (osim činjenice da je zaista izgledao čudno u prilično obimnoj prostetici koja dodaje godine a koja je prikazana u inicijalnim trejlerima, kao izbeglica iz jednog od zločinačkih kampova Dicka Tracyja 1990-ih godina). Međutim, nema ni traga od hladne Kajzer Soze zmije u 88-godišnjem liku Plummera; on nema ni trunku sažaljenja, bez govora, ali je i sam za žaljenje: usamljeni starac koji se uhvatio za svoje stvari – nekretnine, objekte, slike starih majstora – zbog toga što ne može da veruje ljudskom srcu, a ponajmanje svom sopstvenom. To mu je već jednom donelo nominaciju za Zlatni Globus (i Williamsova je dobila jednu, kao i Scott, za najboljeg režisera), što može predstavljati način na koji ova industrija prepoznaje dostignuća u pogledu logistike, kao i u pogledu kvaliteta snimanja samog filma. U najboljem slučaju, „Money“ čini da zaboravite sve to i da se predate priči koja bi mogla biti gotovo i previše čudna da biste joj poverovali, da nije u potpunosti istinita.

Žanr:biografski, krimi, drama
Godina:2017
Reziser:Ridley Scott
Scenario:David Scarpa, John Pearson
Uloge:Michelle Williams, Christopher Plummer, Mark Wahlberg
Uzrast:R
Award:Nominovan za Oscara, 5 nominacija
Box office:39.4M USD
Studio:Imperative Entertainment, Panorama Films, RedRum Films
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:132 minuta
Podeli:



Preporucujemo