•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako znaÄajna, ili bilo Å¡ta Å¡to se tiÄe sveta kinematografije, možete nam poslati vaÅ¡a viÄ‘enja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 reÄenica, reÄi poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima sliÄne neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Andrei Rublev (1966)

Film „Andrei Rublev“ je poznat i pod nazivom „The Passion According to Andrei“ i to je ruski film iz 1966. godine reditelja Andrei-ja Tarkovsky-og, dok je scenario plod saradnje Andrey-ja Konchalovsky-og i Andrei-ja Tarkovsky-og. Film je baziran na životu Andrei-ja Rublev-a, velikog ruskog ikonopisca iz 15. veka.

Sam film je smešten u Rusiju u 15. veku i nastoji da prikaže realistiÄan portret sredenjevekovne Rusije. Tarkovsky je želeo da stvori film koji prikazuje umetnika kao svetsku istorijsku figuru i hrišÄ‡anstvo kao aksiom ruskog istorijskog identiteta tokom turbulentnog perioda u ruskoj istoriji koji je na kraju resultirao carstvom u Rusiji. Film govori o esenciji umetnosti i znaÄenju vere i prikazuje umetnika koji pokušava da pronaÄ‘e odgovarajući odgovor na tragedije njegovog vremena. Isto tako, ovo ostvarenje govori o umetniÄkoj slobodi i mogućnosti stvaranja umetnosti. Važna je i uloga pojedinca, zajednice i vlasti u nastajanju i duhovne i epske umetnosti.

Zbog religioznih tema samog filma i politiÄke nejasnoće, nije prikazivan u autoritativnom Sovjetskom Savezu godinama nakon završetka, osim jednom u Moskvi. Samo jedna verzija filma je prikazana 1969. godine na Kanskom filmskom festivalu, gde je i osvojila nagradu FIPRESCI. 1971. godine cenzurisana verzija filma je prikazana u Sovjetskom Savezu, a onda je imao i premijeru u Americi 1973. godine, opet u promenjenoj verziji. Kao rezultat svega toga, postoji nekoliko verzijas ovog ostvarenja.

„Andrei Rublev“ je podeljen na 7 poglavlja i prolog i epilog koji us samo delom posvećeni filmu. Ovo je priÄa o epizodama iz života Äuvenog ikonopisca po kome i film nosi ime. U 15. veku vreme je bilo turbulentno za Rusiju, a prinÄevi rivali su se stalno raspravljali uz Äeste napade Tatara.

U prologu filma prikazane su pripreme za let balonom sa krova crkve. Prvo poglavlje nosi naziv: „The Jester, Summer 1400“. U njemu monasi Andrei, Danil i Kiril lutaju u potrazi za poslom, a svaki od njih je razliÄiti kreativan lik. Naredno poglavlje je „Theophanes the Greek, Summer-Winter-Spring-Summer 1405-1406“ i u njemu Kiril stiže u grÄku radnju gde upoznaje Grka po imenu Theophanes koji radi na ikonama. On je kompleksan lik, umetnik, humanista ali i cinik. Sledeće poglavlje nosi naziv „The Passion According to Andrei, 1406“ i u njemu hodajući kroz šumu Andrei i Foma, njegov šegrt, razgovaraju o Foma-inim manama, a posebno o laganju. „The Feast, 1408“ je naredno poglavlje i Andrei u svojoj noćnoj šetnji nailazi na grupu nagih pagana koja proslava ukljuÄuje sezualnost i požudu, a Andrei je privuÄen ritualima koje je video. „The Last Judgement, Summer 1408“ govori o tome kako Andrei i Danil rade na dekorisanju crkve u Vladimir-u. Meseci prolaze, a rad ne napreduje, tako da Andrei poÄinje da sumnja u sebe, tako da poverava Danil-u da misli da neće moći da naslika „Last Judgement“. Sledeće poglavlje je „The Raid, Autumn 1408“. U njemu dok je veliki princ u Litvaniji, njegov brat i grupa Tatara vrše invaziju nad Vladimirom, a to sve ima za posledicu krvoproliće koje je detaljno prikazano. Naredno poglavlje je „The Silence, Winter 1412“ i u njemu je Andrei još jednom otišao u manastir Andonikov. „The Bell, Spring-Summer-Winter-Spring 1423-1424“ je sledeće poglavlje ovog filma u kome se Andrei-jev život menja kada on svedoÄi pravljenu zvona za velikog princa, a kada veliki majstor za pravljenje zvona umre, tu se javlja momak Boriska njegov sin koji je još jedan kreativan mladić.

U epilogu vidimo da je to jedini deo filma u boji i detaljno su prikazane ikone ANdrei-ja Rublev-a. One su prikazane sledećim redom: Enthroned Christ, Twelve Apostles, The Annunciation, Twelve Apostles, Jesus entering Jerusalem, Birth of Christ,Enthroned Christ, Transfiguration of Jesus, Resurrection of Lazarus, The Annunciation,Resurrection of Lazarus, Birth of Christ, Trinity, Archangel Michael, Paul the Apostle, The Redeemer. A završna scena se sa ikona premešta na Äetiri konja koji su pored reke dok pada kiša.

Ovo je kultno ostvarenje Tarkovsky-og koje jednostavno morate pogledati, a o njegovoj važnosti svedoÄi i podatak da je svrstano u 250 najboljih filmova svih vremena.

Žanr:biografski, drama, istorijski
Godina:1966
Reziser:Andrey Tarkovskiy
Scenario:Andrey Tarkovskiy, Andrey Konchalovskiy
Uloge:Anatoliy Solonitsyn, Ivan Lapikov, Nikolay Grinko
Uzrast:NC-17
Award:3 nominacije
Studio:Mosfilm
Zemlja:Rusija
Jezik:ruski
Trajanje:165 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Crunchyroll film "Suzume" 25. maja stiže u bioskope širom...
Anime night u Cineplexx bioskopima uz film "Suzume"
Festival-u-Opoziciji: Umetnost i politika improvizacije u...
PorodiÄni vikend 27. i 28. maja uz Malu sirenu
Top 10 filmova na temu kockanja i klađenja
VeÄe Stivena Kinga 31. maja
PorodiÄni dan u Cineplexx bioskopima uz film "Mala sirena"
Otvorena izložba slika Hanne Dujmović - ’’La Joie...
Sarajevo dobitnik inaguralne nagrade Global Production za...
Hrana i kuvanje kao inspiracija u filmskoj umetnosti