•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Baby Shower (2011)

Ovako.

Čemu ovaj film?

Ovo pitanje sve češće sebi postavljam gledajući naslove pridošle iz Sjedinjenih Američkih Država ali se iznenadim kada se isto zapitam nakon odgledanog filma, recimo iz Čilea. Doduše, slično sam pitanje sebi postavio i prošle godine nakon čileanske „Drame“ (2010.) Matias Lira, što je trebalo da uzmem kao naznaku da prag očekivanja treba malo spustiti. Beše tu i čileanski „Turistas“ (2009.) Alicie Scherson, ali da ne odlazim sada još i u 2008., već da napišem koju o „Baby Shower“ (2011.) Pabla Illanesa.

Film nespretnog tempa, neodređene dinamike, zbunjen samim sobom i onim što bi da bude. Da li da budem slešer ili torčer film strave i užasa? Nedovoljno vešt da bude prvo i nemaštovito vulgaran za drugo. Scenario i režiju je potpisao, na žalost, Pablo Illanes, kažem na žalost jer se režiser ne može ovog puta izvući na nečiji loš scenario i obrnuto. Ali, ali... glumci su ono što je „ukrasilo film“. Glumac može izvući loše napisane rečenice i ispraviti neukog režisera. Ovi ništa nisu mogli. Ingrid Isensee, u glavoj ulozi neuspešno dočarane napaćene protagonistkinje, ne zna gde će sa samom sobom iz scene u scene. Izrazi njenog lica varijarju od „šta ću ja ovde i ko su ovi ljudi oko mene?“ do „zar sam ja još uvek ovde i zašto su ovi ljudi i dalje oko mene?“. Nju treba žaliti, verujem da je tako osmišljen lik na papiru. Na nesreću, ostaje žalost samo prema glumici. Posebno je dragocena scena u kojoj je jednom od likova razneta glava pred njom, na šta je njeno lice odreagovalo kao da je neko iznenadio kucanjem na prozor. Claudia Burr u ulozi Olivie ostavlja utisak čuđenja kako je prošla audiciju uopšte, ako je nje i bilo. Kao i ostali likovi i ona sama ima problem sa kretanjem po sceni, kao i sa tim gde će sa rukama.

Pojavljivanje i nestajanje pojedinih likova, još jedan nesavladani izazov režisera, graniči se sa komedijom u pozorišnoj predstavi jer se upravo tako određeni junaci i nevaljalci pojavljuju. Na dve sam se nasmejao. Prva je u hodniku kada je oborena osoba teškim predmetom ustala kao da je umesto pada čučnula, a druga je pojavljivanje polu-junaka u šumi koji se odjednom, u tolikom prostoru, pojavio u kadru, bukvalno ni od kuda, čak bez imalo truda da nam izgleda zadihan.

Na moje početno pitanje „Čemu ovaj film?“ pokušao sam da pronađem odgovor jer nije u redu samo iznositi loše o nečemu. Glumci su odmah otpali, jer od njih nikakve koristi, scenarista zajedno sa njima, ali režiser, tu možda ima koristi, rekao sam sebi. Televizijski talenat, to je on, što i dokazuje njegov rad na tom mediju, kao i čitav ovaj film, ali ako je ovo pokušaj da preko ovog starog žanra odstupnice krene koracima velikih kasnijih imena, koji su takođe započeli stravom i užasom, onda njegov prvenac možda ima i smisla.

Na kraju i nešto lepo. Kuća gde se skupljaju drugarice, dvorište, prilaz i drvored koji vodi do nje, kao i šuma (doduše previše osvetljena za potrebe noćnih scena) izgledaju privlačno.

Tako.

Godina:2011
Podeli:



Preporucujemo

Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila