•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Bedevilled (2010)

„Bedevilled“ je režiserski debi Jang Cheol-Soo-a, koji je radio kao pomoćnik režije Ki-Duk Kimu na filmu „Samaritan Girl.“ Iskustvo koje je pokupio sa tog filma dovelo je do ovog zaprepašujućeg filmskog dela.

Sama reč „bedevilled“ znači „nemilosrdno mučiti“, što i jeste sama suština priče, ali nikako ne treba ovu vrstu priče poistovećivati sa bljutavim maltretiranjem nezanimljivih protagonista francuskog mučnog talasa započetog 2003-e godine. Najvažnije je istaknuti da „Bedevilled“ nije osvetoljubiv film. To je, pre svega, film o dve prijateljice. Prijateljstvo je ostalo jednoj, oduzeto drugoj. Gledalac tokom filma postaje sve nestrpljiviji jer zna šta sleduje, ma koliko to sledovanje sporo dolazilo. Za sve vas koji ste išli u Divljane, to je kao da čekate u dugom redu sa metalnom šoljom u ruci, da dobijete mleko, ali znate dobro da se čekanje isplati jer na kraju dobijete šolju punu mleka.

Otvaranje filma pokazuje osnovnu razliku između sadržine ovog i ostalih filmova maltretiranja, a ta je da kriminal na ulicama Seula svako može prepoznati u svim ostalim gradovima, što čini priču univerzalnom.

„Bedevilled“ obrađuje mnoge mučne teme; nasilje u porodici, silovanje, incest, sa tonom koji se neverovatno prebacuje iz uznemiravajućeg preko potresnog, krajnje napetog, do bolesnog i gadnog. A opet, svi ti nagli prelazi savršeno su uklopljeni i prepliću se maestralnom režijom Janga, ali i vodećih glumica. Međutim, najneprijatnija scena je ona u kojoj nema ničega od maločas pomenutog, osim Bok-Namove, koja stoji u polju, dok se starci motaju daleko iza nje i smejulje, na prelepo osunčanom danu, scena u kojoj se ona umiri i iznenada zagleda u sunce. Predskazanje koje njeno lice nosi u tom kadru ostaje najupečatljiviji, i pored tragedije kroz koju je prošla, i kroz koju će tek proći, gledalac će zapamtiti to zamišljeno lice okrenuto suncu.

Film zadovoljava gledaoca serviranjem pravde, kako i treba da bude, ali ubrzo iznenađuje produžetkom radnje koja nije očekivana i koja... traje i dalje, što je i jedina scena izvan balansa predivnih boja, sa tom artičkom paletom kolora, koja izgleda kao naknadno umetnuta, iako nezamislivo efektna, sa utiskom da je nešto između isečeno od većeg značaja. Oko samog završetka može se pričati i sigurno je da će doći do podeljenih mišljenja. Ja nisam za njega, jer mi deluje iznuđeno i suvišno, sa osećajem da kalja ovako dirljiv film i odlazi u onu vrstu podžanra kojem nisam naklonjen, ali sam siguran da nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Upozoravam osetljivije da su suze moguće, kao i da su potrebni živci.

Poruka filma može se razmatrati iz više uglova, ali u suštini Yang je predstavio da smo odgovorni za svoje postupke i da treba reagovati. Važna je razlika da Bok-Nam nije doživela katarzu, već shvatanje; ukočena, hladna i ranjiva, kamera je u jednom trenutku prati dok leži na zemlji, da bi se scena prebacila na sledeći kadar u kojem vidimo udaljeno ostrvo koje podseća na njeno krhko telo, što je, iskreno, jedan od najsuptilnijih momenata u prošlogodišnjoj kinematografiji.

Još jedna bitna stvar filma je njegova lokacija; izolovano ostrvo, pod staloženim, toplim suncem, na predivnoj lokaciji koja podseća na raj, umirujućeg pejzažnog maženja, nastanjenog tek nekolicinom ljudi; savršeno mesto na koje bi svako poželeo da se izdvoji na neko vreme i razmisli o sebi i životu. Zato su i likovi na ostrvu u tolikoj oprečnosti sa njegovim smirajem, da od prvog trenutka gledalac ima problem kako da spoji ta dva osećanja. A ipak, primarni ner na koji film udara kod gledaoca je izuzetna iritantnost, savršeno izvedena od strane reditelja koji se poigravao sa nama gledaocima i bez prekida okidao iste prekidače u nama, ali sa sve izrazitijim intezitetom gneva. Ako bi ga poredio sa nekim, jedino bi mogao da nađem, površnu, sličnost sa filmovima Michael Haneka, s tom razlikom da je „Bedevilled“ za širu populaciju. Ukoliko ne volite ovakvu priču, ne bi trebalo da gledate film, ukoliko ste spremni da se poput mene i Miroslava kuvate od besa, nadajući se da što pre dođe do pozitivnog razrešenja po protaginstu, poklonite mu pažnju.

Jangov scenarijo nije nikako suptilan, u čemu je najveća razlika između Haneka i njega, ali brutalna nasilnost i mučnina koju izaziva može da se poistoveti sa tragedijom kroz šta je prošla porodica filma „Funny Games“, iako je „Bedevilled“ daleeeeko od njega.

Scena za scenom samo su pažljivo osmišljeni stepenici koji vode ka pomahnitalom završetku. Scenario jeste na trenutke preteran, na trenutke neverovatan, sa rečenicama: „Žena je jedino sretna kada ima kurac u ustima,“ ali sve je to sastavni deo priče. I pored propusta u scenariju, troje glumca, Ji Sung-won, naročito Yeong-hee u njenim brojnim, neverovatno, smirenim scenama i Park Jeong-hak u nezahvalnoj, ali briljantno izmanipulisanoj ulozi, čine svaku scenu krajnje efektnom, bez ijednog pogrešnog koraka ili propale mimike, te su zajedno sa rediteljem pohvalno odradili posao na izuzetno izbalansiranom radu, nikada ne gubeći sažaljenje publike, ali i ne zaboravljajući koliko je užasa uneto u njega.

Bez obzira na sve očite mane koji film nosi sa sobom, zajedno sa pomenutim završetkom, „Bedevilled“ je za mene jedan od najistaknutijih prošlogodišnjih filmova, bez obzira na žanr, i prvenac reditelja koji se samo može njime pohvaliti. Zahvaljujući njemu, ja već sa nestrpljenjem očekujem sledeći Jang Cheol-Soov rad.

Žanr:Drama, Strava i Užas, Triler
Godina:2010
Reziser:Jang Chul-Soo
Scenario:Choi Kwang-young
Uloge:Seo Yeong-hee, Ji Seong-won
Uzrast:R
Award:2010 Fantastic Fest, 2011 Festival international du film fantastique de Gérardmer, 2010 Puchon International Fantastic Film Festival , 2010 Grand Bell Awards, 2010 Korean Film Critics Association Award , 2010 Korean Film Awards, 2010 Directors' Cut Awards
Zemlja:Južna Korea
Jezik:Koreanski
Trajanje:115 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Repertoar Cineplexx Niš bioskopa za period od 10. do 16....
Cruella (2021) (2021)
Mark Volberg zvezda naučnofantastičnog filma Infinite
Ponovo obustavljeno snimanje Nemoguće misije 7
UNESCO Međunarodni fond za kulturnu raznolikost podržao...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 3. do 9. juna
30 godina Filmskog festivala u Beču
"Veče straha" u bioskopu Vilin Grad
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet
Emma Stone vs. Glenn Close: Ko je bolјa Cruella?
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 10. do 16....
Objavljen datum poslednje sezone serije ‘La casa de...
Kondor: 5 razloga da gledate opaku špijunsku triler-seriju
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 10. do 16. juna
OTVOREN 6. DOK’N’RITAM FESTIVAL U DOMU KULTURE...
Agata Kristi: Partneri u zločinu (Partners in Crime) –...
Specijalna projekcija filma POTREBA ZA MRŽNJOM
Lijam Nison pokušava da spasi zatrpane rudare
Veče za muškarce u bioskopu Cine Grand Delta Planet
Dženifer potpisala višegodišnji ugovor sa Netfliksom
Da se Tarantinu ispunila svaka želja, ekipa Petparačkih...
Cineplexx pakleno veče 11. juna od 20 časova
Otvoren konkurs za volontere Nišvila!
Robin Vilijams je u crtnom filmu Aladin promenio 52...
Održan performans Svetlane Ninković „Tren u tak” u...
Fast & Furious 9 (F9) (2021) (2021)
Porodični vikend u bioskopu Vilin Grad
Specijalna projekcija filma POTREBA ZA MRŽNJOM - DKC 9.6....
Omiljeni junaci iz porodice Kruds su se vratili
Branimir Popović glumi Blejka Karingtona u seriji Dinastija