Ovaj film je svojevrsrtan odgovor na pitanje: „Kako bi izgledali ’Osvetnici’ u Diznijevoj produkciji?” „Grad Heroja”, doduše, nema Ajronmena, Hulka, Tora ili Kapetana Ameriku, ali zato ima Hira i Bejmaksa i još nekolicinu manje bitnih likova. Ti „manje bitni likovi” nisu loše uraÄeni i kao sporedni likovi u filmu sasvim fino funkcionišu, ali šou ovog filma se vrti oko Hira, Bejmaksa i njihovog odnosa.
Hiro je Äetrnaestogodišnji genije za robotiku koji živi u San Franciskiju (kombinacija Tokija i San Franciska) kod svoje tetke, sa starijim bratom Tadašijem. Kako bi ušao u specijalnu školu koja okuplja talentovane studente zainteresovane za robotiku, meÄu kojima je i Tadaši, Hiro pravi gomilu nanobotova kojima može da se upravlja telekinetiÄki i mogu da se kombinuju u razno-razne oblike. Nakon što nanobotove ukrade Äovek sa Kabuki maskom grad je u opasnosti, a Hiro mora da pokuša da ga zaustavi uz pomoÄ velikog naduvanog robota Bejmaksa. Komedija, harizma i sveukupna simpatiÄnost koja okružuje Bejmaksa jedan je od najveÄih pluseva ovog filma, jer je, kada god su u centru pažnje Bejmaks i njegov odnos sa Hirom, ovaj film beskrajno zanimljiv i duhovit. Odnos Hira i Bejmaksa me je nekoliko puta podsetio na odnos Terminatora i Džona Konera u drugom delu „Terminatora”, gde je Džon humanizovao Terminatora razvijajuÄi prijateljstvo sa njim. Bejmaksa nije teško humanizovati zbog njegove simpatiÄnosti i programirane brižnosti (Bejmaks je programiran kao medicinska ispomoÄ), ali svakako u druženju sa Hiroom dodatno dobija na karakteru i ima dodatnu empatiju publike. PojedinaÄno, oba lika su zanimljiva i dobra, ali kao duo su fantastiÄni i odliÄno funkcionišu. Što bi rekle kolege – kritiÄari, ima hemije izmeÄu likova.
Kada poÄne da se gura i razvija koncepcija „Osvetnika” i kada se krene u razrešavanje glavnog zapleta, film postaje manje zanimljiv, pa na momente Äak i previše usporava. Dakle, ne postaje loš, veÄ samo manje interesantan u odnosu na postavku i delove kada se više fokusira na Hira i Bejmaksa. Ne samo zato što su ti likovi i njihov odnos, kao što sam veÄ napomenuo, najjaÄi elementi ovog filma, veÄ i zbog toga što je tada fokus više na komediji, što je meni više prijalo nego kasniji akcioni momenti. PriÄe kao što je ova zanimljivije u postavci nego u razrešenju, jer one koji su pogledali gomilu sliÄnih filmova malo šta može da iznenadi i manje-više sve ide po šablonu. Mada, moram priznati da su autori pokušali da tu šablon-priÄu zaÄine nekom krivinom i obrtom, tek toliko da se ništa previše ne zameri, ali imajte u vidu da u tom segmentu ovaj film ne rizikuje baš previše.
Animacija je odliÄna, akcione scene su odliÄno uraÄene za jednu animaciju, a Äovek sa Kabuki maskom deluje jezivo dok ga gomila nanobotova nosi na talasu kroz noÄ San Franciskija. Sasvim solidan negativac, mada mi se Äini da je mogao da bude još bolje iskorišÄen. Ali animacije imaju tu granicu; ne žele da budu previše strašne i optereÄujuÄe za decu. Šteta...
Ovo svakako nije film samo za ljubitelje Diznijevih animacija, ovo je savršen film za opuštanje uz jednu zabavnu avanturu kojoj Äete se puta navrata slatko nasmejati.
Ocena: 8/10
Autor: Nikola BoÄkor (Punjeni paprikaš)
Žanr: | animacija, akcija, avantura |
Godina: | 2014 |
Reziser: | Don Hall, Chris Williams |
Scenario: | Jordan Roberts, Daniel Gerson |
Uloge: | Ryan Potter, Scott Adsit, Jamie Chung |
Uzrast: | PG |
Award: | Oscar, 14 nagrada i 35 nominacija |
Box office: | 221.7M USD |
Studio: | Walt Disney Animation Studios, Walt Disney Pictures |
Zemlja: | United States |
Website: | www.disneyinternational.com |
Jezik: | engleski |
Trajanje: | 102 minuta |