•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Boyhood (2014)

Za ovaj film se najpre čulo zbog zanimljive metode snimanja koja je obuhvatila period od 11 godina, čak 12 ako se u obzir uzme i postprodukcija.

Naime, reditelj Ričard Linklater je 2002. godine počeo da snima film o odrastanju jednog sedmogodišnjeg dečaka Mejsona, kog tumači Elar Koltrejn, sve do punoletstva i odlaska na koledž. Uobičajna metoda u slučajevima kada treba da se zahvati duži vremenski period u životu nekog lika jeste da se koristi šminka koja bi dočarala efekat starenja, ili se, kada se radi o deci, jednostavno unajme drugi glumci koji tumače stariju verziju tog lika. Međutim, Linklater je odlučio da Mejsonovo odrastanje proprati Elarovim odrastanjem, čime se stvorio zanimljiv rezultat, jer su Linklater u toku snimanja i Elar u toku tumačenja Mejsona imali refleksiju na razvoj filma i lika iz jednog privilegovanog položaja i sa komforom koji nemaju autori na nekom petonedeljnom snimanju. Rezultat svega toga je izuzetno autentičan i uverljiv prikaz jednog odrastanja i posebna veza koju ovaj film uspostavlja sa publikom.

2 Dečaštvo

Dobija se osećaj da niste prisustvovali samo nekoj priči ili sudbini jednog lika, već da ste bili svedoci i deo jednog odrastanja i nečijeg života. Tom osećaju svakako pomaže Linklater koji je definitivno humanistički reditelj. On je, zahvatajući veoma dug period u životima likova i glumaca, dobio veličinu koja se svakako tiče vremenske dimenzije, a koju je uspeo da upakuje u jedan veoma human i intiman film. Linklater je i ranije pokazao, svojom triologijom Before, koliki značaj u njegovim filmovima ima vreme koje on zna da koristi na veoma zanimljiv način. To se najbolje vidi u ovom filmu. Težina i značaj vremena osećaju se u ovom filmu. Linklaterova filmska stanja se obaziru na ono pre; on sabirajući trenutke gužva vreme u jedan skup koji, kada se osvrnemo na njega, daje dojam celine, pa ta težina i veličina vremena daju ovom filmu nivo koji je inače teško dostižan. Premda je centralna figura mladi Mejson, zajedno sa njim vidimo i druge likove iz njegovog života koji se razvijaju zajedno sa njim, tako da vremenski raspon uključuje i jedan mali svet Mejsonovog detinjstva. Taj svet uključuje njegovog oca, kog tumači Linklaterova amajlija – Itan Hok, njegovu majku, koju tumači odlična Patriša Arket, i njegovu stariju sestru, koju tumači Linklaterova ćerka – Lorelaj Linklater. Svi oni doprinose stvaranju dubine ove priče i predstavljaju značajan element Mejsonovog lika, života i odrastanja, i pomoću odnosa sa tim likovima Mejson najviše uspeva da se predstavi publici i da se o njemu stekne osećaj.

3 Dečaštvo

Tempo je mogao da bude problem, uzevši u obzir trajanje od skoro tri sata i vemenski raspon u kom su ovi likovi obuhvaćeni, međutim, ovaj film je zadivljujuće gladak i tečan. Prelazi i skokovi na sledeći vremenski period urađeni su veoma suptilno i sa zanimljivim reperima koji označavaju doba i godinu u kojoj se likovi nalaze. To su obično reference na pop kulturu, tehnološki razvoj, a ponekad reditelj koristi najjednostavniju promenu frizure ili brade. Film ne pokušava da ispriča neku veliku priču u smislu zapleta, već nam umesto toga nudi zaista jedinstveno iskustvo života jedne porodice, njihove borbe i sve teškoće odrastanja jednog veoma simpatičnog dečaka, a sve to je predstavljeno na veoma neinvanzivan način. Film samog sebe fenomenalno sumira na kraju, kroz poslednje dijaloge Mejsona sa majkom i ocem i poslednjim dijalogom Mejsona i još jedne osobe koju sad neću otkrivati; nije obrt u pitanju, ali ne volim da u kritikama otkrivam ništa preko neophodnog.

Mislim da je ovo film koji će definitivno izdržati test vremena i koji će ući u filmske anale jer ima mnogo toga da ponudi, i verujem da mu se smeši i nekoliko nominacija za Oskara, a verovatno i poneka pobeda.

Ocena: 9/10

Autor: Nikola Bočkor (Punjeni paprikaš)

Žanr:drama
Godina:2014
Reziser:Richard Linklater
Scenario:Richard Linklater
Uloge:Ellar Coltrane, Patricia Arquette, Ethan Hawke
Uzrast:R
Award:Nominovan za 6 Oscara, 132 nagrade i 109 nominacija
Box office:25M USD
Studio:IFC Productions, Detour Filmproduction
Zemlja:United States
Website:boyhoodmovie.tumblr.com
Jezik:engleski
Trajanje:165 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Objavljen trejler za "House of Gucci"
Premijera prve dve epizode serije „Kljun” na zatvaranju...
Palić Film Festival - Izveštaj sa konferencije za medije...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet
Film „Vojvoda” Rodžera Mičela na zatvaranju Festivala...
U Beogradu počela izgradnja Trga Milene Dravić i Dragana...
Dragan V. Vidojković dobitnik priznanja „Petar...
Glumac Dino Bajrović voditelj ceremonije otvaranja 27....
Svečano zatvoren 28. Festival evropskog filma Palić
56 učesnika izabrano za Talents Sarajevo 2021
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa za period od 22. do 28....
Svetska premijera srpske koprodukcije „Elegija lovora”...
Film "Bilo jednom u Srbiji" na jesen u bioskopima
Svetska premijera „Nebesa“ Srđana Dragojevića u...
Cineplexx bioskop na otvorenom stiže u Lazarevac
27. Sarajevo Film Festival se otvara s dva filma: “Deset...
Milutin Petrović i “Nečista krv – greh predaka”:...
Cineplexx bioskop na otvorenom seli se u Vršac
The Ice Road (2021) (2021)
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 29. jula do 4. avgusta
28. Palić Film Festival – Gorki List nagrada publike...
Najiščekivanija regionalna TV ostvarenja u programu...
Porodični dan uz nove sinhronizovane avanture u Cineplexx...
„Nečista krv – greh predaka“ Milutina Petrovića i...
Novi "Predator" snimljen u tajnosti
Predstavljamo program Summer Screen 27. Sarajevo Film...
Premijere novih filmova Dragojevića, Grbe Singa i...
POTREBA ZA MRŽNJOM Filipa Čolovića na 27. SARAJEVO FILM...
Srbija u fokusu na 20. Međunarodnom filmskom festivalu...
Goethe-Institut - Velika izložba “Jozef Bojs i Mangelos...