•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Captain America: The Winter Soldier (2014)

Osvrt na najnoviji proizvod Marvelovog filmskog studija otpočeću stavom da je KA2 za sada najbolji film Marvelove produkcije, makar sa pripovedačkog stanovišta. Moglo bi se reći da je upravo ono što Kapetana Ameriku čini dosadnim superherojem – činjenica da je on „samo“ natčovek, u smislu da je jači, brži i izdržljiviji od prosečnog olimpijskog sportiste – Marvelovim filmotvorcima omogućila je da skroje daleko funkcionalniju priču nego što je to, recimo, bio slučaj sa poslednjim Ajron Menom. U tom smislu, Kapetan Amerika filmskog studija Marvel može da se posmatra kao pandan Foksovom Vulverinu, s tim izuzetkom što je vizuelno nezanimljiviji, budući da mu nedostaju svi buntovnički elementi koji Vulverina čine onako privlačnim.
U neku ruku, Kapetan Amerika i Vulverin sukobljeni su i van trenutnog bioskopskog bojišta. Kapetan je idealistički izdanak četrdesetih godina, brejnčajld mladih jevrejskih protogikova, u očajničkoj potrazi za alternativom za praškog golema. Vulverin je otelotvorenje razočarane Amerike, čiji su ideali raščerečeni u Vijetnamskom ratu i kojoj je nasilje umesto krajnjeg pribežišta postalo svakodnevica. Kapetan vlada samo štitom, jer je i zaštitnik. Vulverin, kao dete atomskog doba, ima kandže – jer on, baš kao SAD u postidealističkoj eri, sve probleme rešava bespoštednom agresijom, ne mareći za kolateralnu štetu. Napokon, jedna od njegovih mutantskih moći upravo je regenerativni faktor.
Novi Kapetan Amerika je povratak idealizmu njegovih tvoraca. Prvi deo filmske (verovatno) trilogije o ovom superheroju ostvario je sjajne rezultate po belosvetskim blagajnama nadasve zahvaljujući (neameričkoj) senzibilnosti za druge nacije i njihove sramote. Negativci nisu Nemci, pa čak ne ni nacisti, već Hidra – za potrebe Marvelovog filmskog univerzuma prepakovana u nadnacionalnu zločinačku organizaciju. Prvi film o Kapetanu je autoironičan i sprda se kako sam sa sobom, tako i sa Holivudom, ali i sa američkom potrebom za serijskim štancovanjem idola – koja je, na kraju krajeva, metastazirala u savremeni fenomen rijaliti šoua i selebritija. “Zimski vojnik” nije ništa manje kritičan. Štaviše, društvena kritika u središnjem delu kapetanske trilogije uzdignuta je na ozbiljniji nivo, ali je takođe aktuelna pošto za metu uzima savremeno društvo bezmalo totalne kontrole komunikacija i razvejavanja svake privatnosti. Boreći se protiv Hidre, Kapetan se zapravo bori protiv onoga u šta se Amerika pretvorila i njegov idealizam u savremenom svetu sivila i promenljivih moralnih načela ne može a da ne bude šarmantan u jednakoj meri u kojoj je anahron. Zanimljivo je što Marvel strogo pazi da ne ocrni Ruse – iako je naslovni negativac sovjetskih ruku delo – bez obzira na aktuelnu krizu u američko-ruskim odnosima, opet svaljujući krivicu za sve probleme na Hidru. Ovo bi se donekle i moglo smatrati kukavičlukom, ali ja na to pre gledam kao na sazrevanje holivudske – ili možda bolje reći Dizijeve – svesti o potrebi za ujedinjavanjem sveta, makar kulturnim, umesto razjedinjavanja. Dokaz da je ova teorija makar donekle na putu da bude tačna jeste i lokalizacija nekih sadržaja u filmu za određena tržišta, što je još jedan korak u kreiranju globalne savremene mitologije, pa makar i komercijalne.
“Zimski vojnik” je dramatična poruka u boci upućena ostatku čovečanstva da postoji i druga Amerika, kojoj svi mi možemo da pripadamo bez obzira na etničko ili versko poreklo, ali i da ipak postoji svet za sve koji se osećaju kao da ne pripadaju savremenoj potrošačkoj civilizaciji i prolaznim idejama.
Autor: Ivan Jovanović Nightflier (Helly Cherry)
Žanr:akcija, avantura, sf
Godina:2014
Reziser:Anthony Russo, Joe Russo
Scenario:Christopher Markus, Stephen McFeely
Uloge:Chris Evans, Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson
Uzrast:PG-13
Award:Nominovan za Oscara, 2 nagrade i 17 nominacija
Box office:259.7M USD
Studio:Marvel Entertainment, Marvel Studios, Perception
Zemlja:United States
Website:marvel.com/captainamerica
Jezik:engleski
Trajanje:136 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Festival evropskog filma Palić – izveštaj sa...
Stanley Jordan svira Hendrixa!
Festival evropskog filma Palić – izveštaj sa...
Svečano otvoren 28. Festival evropskog filma Palić
Žiri Takmičarskog programa – igrani film 27. Sarajevo...
Prateći program 28. Festivala evropskog filma Palić
Predstavljanje Filmskog centra Srbije na Festivalu...
Milutin Petrović i “Nečista krv – greh predaka”:...
„Prirodna svetlost” Deneša Nađa i „Čuvar brata...
Till Death (2021) (2021)
Beldocs - Počeo još jedan krug Evropskog filmskog izazova
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet
Horizon line (2020) - uskoro
Zrinko Ogresta: Kad ste pozvani na Palić, vaš film nešto...
Goranu Bregoviću nagrada “Šaban Bajramović”
Glumac Dino Bajrović voditelj ceremonije otvaranja 27....
„Oaza” Ivana Ikića najbolji domaći film po izboru...
Svečano zatvoren Treći somborski filmski festival
Završeno snimanje spotova 12 bendova za odjavnu špicu...
Austrijski kulturni forum - Igor Ripak i Valter Kratner u...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa za period od 22. do 28....
Ko će biti sledeći James Bond?
Beldocs na N1
Veče straha u bioskopu Vilin Grad
Black Widow (2021) (2021)
Palić Film Festival - Izveštaj sa konferencije za medije...
Cineplexx bioskop na otvorenom stiže u Čačak
„Nečista krv – greh predaka“ Milutina Petrovića i...
Cineplexx bioskop na otvorenom stiže u Smederevo
Sutra počinje 28. Festival evropskog filma Palić