•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Christoph Waltz govori o filmu Django Unchained i zašto ne može da bude previše opušten sa Tarentinom

Četiri godine nakon što je dobio Oskara za ulogu Hansa Landa u filmu Inglorious Bastards, Christoph Waltz ponovo radi sa Quentin Tarantinom u novom ostvarenju Django Unchained. Ali iako priznaje da mu je ulazak u ovaj film bio '' lagan i divan '' proces, kaže da je lak i samouveren pristup ulozi u drugom Tarantinovom filmu u kome glumi, pogrešan pristup liku koji je komplikovan kao lik doktora Kinga Schultza.

Nemački lovac na nagrade koji se gnuša ropstva, ali nema ništa protiv da iskoristi sistem u svoju korist, Dr. Schultz, kupuje Djanga ( Jamie Foxx ) i oslobađa ga, i koristi njegovo znanje kako bi ušao u trag trojici begunaca koje je trebalo da ubije po zadatku. Njihovo partnerstvo postaje sve složenije, naročito kada Schultz odluči u trenutku emotivne slabosti da oslobodi i pomogne i Djangovoj ženi Broomhildi ( Kerry Washington ) koja je robinja na Candieland plantaži. Kao i u filmu Inglorious Bastards, Waltz je dobio veliki broj stranica sa dijalozima i scenama u kojima se ton lako i brzo menja. U ovom razgovoru sa njim saznaćete njegov pristup jednom ovakvom scenariju, šta je naučio o Zapadu jašući na konju kroz njega, i zašto se verzija koju je režiser pripremio verovatno neće uskoro naći pred publikom.

Izgleda sasvim jasno da je Quentin napiso ovu ulogu za tebe. Da li je to tačno?

Mislim da mogu slobodno da kažem da jeste. I način na koji mi je to saopštio bio je predivan, zato što je stavio stranice sa tekstom ispred mene i obratio mi se glumeći Dr Schultza. Mogao sam da vidim scenario dok ga je još pisao. I na neki način, to mi je bio nagoveštaj, kao da mi je govorio da ću ja dobiti ulogu tog lika, i dobio sam je. To je bilo pre otprilike godinu dana.

Da li ste vas dvojica razgovarali o ponovnom zajedničkom radu nakon filma Inglrious Bastards?

Ja to nikada ne radim. Ne želim nikoga da pritiskam. Ako su ljudi sa kojima radim ljudi od poverenja, i ako se osećam sigurno uz njih, uvek pomislim da će me oni pozvati u svoj film ukoliko u njemu ima nečega za mene. Ako me ne pozovu, znači da nema ničega za mene. To je čini mi se sasvim jasno.

Kako te je Quentin nagovorio da prihvatiš ulogu?

Pozvao me je u svoju kuću i pokazao mi je stranice. To se nikada nije dovodilo u pitanje. Sve je bilo brzo, jasno i sjajno.

Kada ti Quentin da te ogromne scene sa puno teksta, da li se za njih pripremaš kao što se pripremaš za pozorišnu predstavu? Kako se nosiš sa toliko mnogo teksta i pričanja?

Paralela ili analogija sa pozorištem uopšte nije pogrešna. Stvarno veoma mnogo pomaže rad u pozorištu, a ja sam puno radio u pozorištu, toliko da mi se pomalo i smučilo. Ali to iskustvo je od neprocenjivog značaja kada su u pitanju Quentinove scene i dijalozi. Voleo bih da možemo nekad da odradimo Quentinov film kao predstavu. Da počnemo sa prvom rečenicom na prvoj stranici i odigramo sve do kraja. Ali tehnička strana snimanja filma zahteva da se sve radi u manjim deonicama. Quentin ponekad pravi stvarno duge scene, iako mu nisu potrebne sve to vreme iz tog istog ugla. Ako imate puno da kažete, morate sve to stalno i stalno da ponavljate. Ako imate monolog od tri stranice, može da se desi da morate da ga odradite 20 ili 30 puta dnevno. To je posao glumaca u suštini.

Koliko pokušaja je bilo potrebno, na primer, za onu veoma dugu scenu za stolom u Candielandu? Koliko vremena si proveo sedići za tim stolom?

U ritam scene se uklopiš iz prvog puta. Posle se usavršavaš. Ali nije važan broj pokušaja prilikom jedne postavke, jer u stvari jednu celu scenu čine više postavki, snimanje iz više različitih uglova, pa zbog toga ima puno ponavljanja. Ali to je ono čime se mi bavimo. To je jedina razlika između profesionalnih glumaca i svih ostalih. Mi svi sve vreme glumimo, i ako uradiš scenu samo jednom, onda svako može da je uradi. Ali ako treba da je uradiš 30 puta, da je oblikuješ, skraćuješ, produžavaš, za to je potrebna veština.

U toj sceni ima mnogo različitih tonova. Da li ste je radili drugačije od kadra do kadra da vidite promenu atmosfere kako se scena odvija?

Naravno da smo to radili. Takođe smo i probali scenu pre nego što smo je snimili. Morate da donosite odluke tokom snimanja kojima smanjujete i ograničavate delove scena. Možete scene da radite na milion načina, pa ako hoćete da probate svaki način, može se desiti da jednu jedinu scenu snimate po nedelju i po dana, kao što je to radio Stanley Kubrick. Snimao je 85 puta jednu istu scenu. Najviše što sam ja radio bilo je tridesetak puta, i to je već bilo previše naporno. Mada ako radite polako i obraćate dosta pažnje, čak i trideset pokušaja može biti zabavno. Kada radite u pozorištu, radite istu predstavu svako veče, i ipak se nadate da će još dugo da se daje, jer vam je potreban posao. Ponekad me ljudi pitaju kako mogu da zapamtim sve te tekstove. To je kao da pitate violinistu kako ume da drži gudalo, ili mehaničara kako ume da zašrafi šraf. To je ono što mi radimo, naš posao.

S obzirom na to da si igrao Hana Landa i da si radio sa Tarantinom i ranije, da li si došao na ovaj film sa nekim dodatnim pouzdanjem, ili je bilo baš suprotno?

Potpuno suprotno, pa nisam ništa da uzimam zdravo za gotovo. Svaka priča je posebna. Kao vaša deca, ne možete da kažete '' moja deca''. Svako od njih je drugačije na svoj način, pa se tako morate i ponašati prema njima, i morate da obraćate pažnju na drugačije stvari kod različite dece.

Zbog čega je Django Unchained toliko drugačiji?

Zbog priče. Celokupna postavka je drugačija, konotacije su drugačije, likovi, moj lik je totalno drugačiji. Kada bih primenio ono što mi je bilo potrebno za lik u filmu Bastards, radio bih nešto sasvim pogrešno. Važno je da odredite šta nije pogrešno. Stvarno sam pokušao da mi izvor za sve šta radim bude samo priča ili scenario. Ljudi me pitaju da li sam se ugledao na nekog, ali ja nisam imitator, ja sam glumac. Ja imam scenario i ne menjam ništa u liku koji je stvorio pisac. Naročito ako je to pisac kao Quentin Tarantino. Sve što u stvari treba da uradite je da pokušate da ne promašite poentu.

Tvoj lik je autsajder u svetu američkog ropstva, pa i ti sam verovatno. Da li si morao malo da proučavaš i saznaš kako je sve funkcionisalo, kao što je to radio Schultz?

Naravno da jesam. Ja sam išao u dobru školu i imao sam istoriju, pa sam učio o svemu tome. Podela Amerike, Sever i Jug. Ali neke pojedinosti i detalje naravno nisam znao. Istorijske činjenice i detalji su potrebni, ali je mnogo važnije da ih stavite u kontekst koji sačinjava vašu priču, i da oni budu temelj vaše priče.

Pa koji je bio kontekst Quentinove priče i koje filmove je uzimao kao referencu?

Ja sam odrastao u vreme špageti vesterna, tako da su mi ti filmovi jako bliski. Odrastao sam u Austriji 60-ih godina. To je bilo vreme tih filmova, i ja sam znao većinu naslova, iako ih nisam sve gledao. Ali gledao sam dosta njih i bio sam dobro upoznat sa tim žanrom, mada nisam bio upoznat sa uticajem koji su imali, posledicama, niti kako su bili prihvaćeni na Zapadu, jer to je sasvim drugačiji ugao gledanja na stvari. Ja sam ih gledao kao italijansku verziju nečeg egzotičnog.

Jesi li učio o američkim vesternima dok si snimao na svim tim udaljenim lokacijama?

Snimali smo u Alabama Hillsu, koje je tradicionalno zapadnjačko selo. Ovde se snimaju vesterni još od doba nemih filmova. Mi smo bili u One Pineu, tu je filmski muzej, pa su napravili sada mesta i za Djanga.

Ima li nečeg naročitog što je izbačeno iz filma, a što ti jedva čekaš da vidiš u dužoj režiserevoj verziji?

Ima nekih stvari za koje mislim da bi bile odličan dodatak, ali film je dovoljno dug ovakav kakav je, a imali smo materijala još za dva sata. Nemoguće je, a Quentin je ovo odabrao za mene, on je želeo da završi tu priču, i onda ne možete da preopteretite ljude. Wagnerova opera, valjda Twilight of the Gods, traje nešto malo duže od pet sati, ali imate tri pauze, pa možete da izađete napolje, i možete da odvojite ceo jedan dan samo za gledanje te opere. Filmovi su drugačija vrsta iskustva. Ali u bioskopima žele da ih prikazuju što je više puta moguće dnevno, ali niko ne može da odvoji toliko vremena. Bilo bi dobro da se napravi jedan veliki epski film, od 4 sata, sa dve pauze. Onda možete da ga prikazujete samo jednom dnevno.

Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet
„Američka utopija” Dejvida Birna u režiji Spajka Lija...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 10. do 16....
The Virtuoso (2021) (2021)
Crna Gora - Podeljena zemlja (2021) - uskoro
Gordan Matić i delegacija FCS-a posetili snimanje igranog...
Ponovo obustavljeno snimanje Nemoguće misije 7
16 nominiranih serija za nagrade Srca Sarajeva za TV serije...
Otvorena izložba Eme Bregović „Don’t Worry” u...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 10. do 16. juna
VOLJENI DREZIK IZ KULTNE SERIJE „NESTAŠNE GODINE“ KAO...
Cineplexx pakleno veče 11. juna od 20 časova
Filmska čokolada voli zvuk klapera - Nevena Šarčević
Dženifer potpisala višegodišnji ugovor sa Netfliksom
Cruella (2021) (2021)
Izložba Eme Bregović „Don’t Worry” od 12. juna u...
DIZNIJEVA ANIMACIJA "LUKA" U BIOSKOPIMA OD ČETVRTKA 17....
Dragan Mićanović uz najnovije holivudske zvezde na Comedy...
Leto na Porodičnom danu u Cineplexx bioskopima
OBJAVLJEN PRVI TREJLER ANIMIRANOG FILMA „NEPOPRAVLJIVI...
Održan performans Svetlane Ninković „Tren u tak” u...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa za period od 17. do 23....
Dohvati nebo (2021) - uskoro
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 17. do 23. juna
Objavljen datum poslednje sezone serije ‘La casa de...
VEČE KOMEDIJE U BIOSKOPU CINE GRAND DELTA PLANET
Autentično liderstvo – Dvodnevni trening
Robin Vilijams je u crtanom filmu Aladin promenio 52...
UNESCO Međunarodni fond za kulturnu raznolikost podržao...
Austrijski kulturni forum - Boris Burić i Sangam Šarma u...