•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Crnl blank kao interpunkcija

Crni blank se efektno može upotrebiti da bi razvojio kadrove ili scene. Efekat razdvajanja je potpun i svaka scena pogadja gledaoca neočekivano i sa punim emocionalnim dejstvom. Gledaoci očekuju da se pojavi slika, ali nikad nisu sigurni kad će se ona pojaviti. Ovo stvara odredjenu vrstu napetosti i svaki kadar ili grupa kadrova će biti spojeni sa velikom snagom.

Evo primera iz argentinskog filma "Vreme vatre" (La Hora De Los Hornos), reditelja Fernanda Solanasa i Oktavija Getinoa (Fernando Solanas,

Octavio Getino), iz 1968. godine.

Crni blank. Čuje se zvuk bubnja.

Iznenađa se pojavljuje ruka sa bakljom. Kratak švenk na

desno prati čoveka koji trči.

Crni blank, nastavlja se uđaranje bubnja.

Grupa policajaca sa automatima pojavljuje se trčeći noću sredinom ulice. Kratak švenk na desno sa policajcima. Crni blank, ponovo.

Jedan civil baca molotovljev koktel prema izlogu prodav- nice i on se razbija u plamenu. Crni blank, ponovo.

Jedan civil trči ulicom, s desna na levo, kamera ga prati u švenku. Policajac ga palicom udara po ledjima i čovek pada na kolena, drugi policajac ulazi s leva i nogom ga udara u ledja. Civil se previja od bolova, još uvek na kolenima, ulazi treči policajac, s leva, i divlje ga čizmom udara u lica i obara ga. Crni blank, ponovo.

Svi kadrovi koji su upotrebljeni za ovu scenu su uzeti iz žurnala o neredima u Buenos Airesu; film je opora i snažna optužba političke situacije tog vremena, kako su je videli dvojica filmskih autora. Ono što početak filma čini toliko uzbudljivim, jeste u stvari upotreba crnih blankova koji su montirani paralelno sa pojedinačnim kadrovima koji su izabrani za ovu scenu.

Kontinuirani zvuk, u ovom slučaju motiv oštrih udaraca bubnja doprinosi spajanju scene i pomaže povečanju vizuelnog dejstva. Ponekad se crni blank koristi sa zvukom koji se čuje, a iznenada se pojavi slika sa samim izvorom zvuka koji se maločas samo čuo. Bert Hanstra (Bert Haan- stra) u svom dokumentarnom filmu "The Rival World", počinje sa crnim blankom i zvukom muve u letu. Iznenada se pojavljuje slika - krupni plan nekog čoveka koji otvara oči i vidi muvu na svom nosu. To je zanimljiv početak filma.

Podeli:



Preporucujemo

VEČE AKCIJE UZ NASTAVAK KLASIKA- "TOP GAN: MAVERIK" 26....
Uloge u kojima ste voleli Benedikta Kamberbača
Održana beogradska premijera filma NE IGRAJ NA ENGLEZE
KADA JE BITKA, NEKA BUDE UMETNIČKA!
VEČE AKCIJE UZ NASTAVAK KLASIKA- "TOP GAN: MAVERIK" - 26....
Izložba Ivan Ivezić: Tihi obrt – Retrospektiva...
Otvorena izložba “Feministička avangarda 70-ih. Radovi...
Dodelom nagrada svečano zatvoren 15. Beldocs festival
Otvorena izložba „Nije za preprodaju“ u Prodajnoj...
Otvaranje izložbe „Nije za preprodaju“ 19. maja u...
Nišville sutra obeležava Noć Muzeja!
Imerzivna stvarnost Beldocs festivala u Bioskopu Balkan
Ekipa Bašta Festa očistila divlje deponije u Nacionalnom...
Najbolјi filmovi u 2021. godini
Pala prva klapa mediteranske komedije „Živi i zdravi“...
Specijalano TOP GUN VEČE u Cineplexx Niš bioskopu 25....