•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Deux jours, une nuit (2014)

Sandra, junakinja ove priče, dolazi u situaciju da njene kolege sa posla glasanjem biraju da li će ostati bez godišnjeg bonusa od 1000 evra ili nje kao kolege. Oni su većinom glasova izabrali bonus, ali Sandra uz pomoć prijateljice uspeva da nagovori šefa da se glasanje ponovi nakon vikenda. Tako ona ima dva dana da obiđe kolege sa posla i pokuša da ih ubedi da glasaju za njen ostanak na radnom mestu, a ne za bonus. Ovo je veoma depresivna situacija u kojoj se našla osoba koja se leči od depresije, ali Sandra pokušava da nađe snagu uz pomoć porodice, a u pohodu na glasove joj posebno pomaže muž.

Ovo je izrazito antikapitalistički film, jer prikazuje situaciju u kojoj su se našli Sandra i ostali radnici kao nametnutu, stvar sistema, višu silu poretka stvari. Radnici nisu sami izabrali da glasaju za pare ili za nju, Sandra ih nije dovela u tu situaciju, što tokom filma više puta i napominje. Isto tako, firma koja im je taj izbor nametnula je to uradila kako bi izdržala konkurenciju druge kineske kompanije. Ali glavni motiv u toj antikapitalističkoj tematici jeste motiv gubljenja i nestajanja čoveka i njegovog pretvaranja u proizvod, ili pak izjednačavanje sa njim. Sandra, koja se leči od depresije, oseća tu dehumanizaciju svoje egzistencije u sukobu sa korišću i profitom, i manjak empatije kod nekih. Ali, kako su radnici izabrali korist u odnosu na njen posao, tako i ona sada od njih pojedinačno traži žrtvu radi sopstvene koristi, pa se stvara sukob interesa na jednom nametnutom nivou. Ljudi se suočavaju sa gubitkom i teškim izborom nametnutim od strane neke više sile, te sa nevidljivim stvarnim uzrokom problema, i ostavljeni su, ni krivi ni dužni, da se okreću jedni protiv drugih. U razgovorima sa kolegama u vezi sa glasanjem Sandra nailazi na razne situacije i reagovanja koji ovaj film čine zanimljivim i napetim, posebno u iščekivanju glavnog ishoda, i u tim reakcijama se krije čitav jedan spektar u kom se očitavaju odnosi današnjeg društva.

Težak film, bez sumnje, posebno zato što Marion Kotijar čini da se veoma lako poistovetite sa njenim likom i saosećate sa njim, i tako osetite tu tešku dramu. Dakle, tu se možda i može uputiti manji prigovor braći Darden, rediteljima ovog filma koji su inače uradili odličan posao, da su mogli malo da rasterete film, nakratko prebacujući fokus sa Sandre s vremena na vreme, čisto da bi publika došla do daha od teške drame Sandrinog lika, koju je Marion, suptilnošću u svom performansu, veoma vešto uspela da učini prihvatljivom.

Odličnu ideju i veoma dobro napisan scenario kvare samo neki momenti koji su, po meni, prenaglašeni, ili su čak i višak. Ne smem da napišem na šta mislim, jer bi to bio spojler; reći ću samo da je na Sandrin lik bačeno previše toga da bi se taj sadržaj razradio i pravilno uspostavio u 90 minuta trajanja ovog filma. Razumeo sam poentu tog tereta, pa to ne uzimam previše za zlo, a i, ponovo, Marion je učinila taj lik veoma uverljivim, pa je tako izvukla neke neispeglane momente ovog generalno fenomenalnog filma.

Tematski, ovaj film vuče korene iz italijanskog neorealizma koji veoma volim i cenim, pa mislim da će nam ako je to i sa vama slučaj osećanja prema ovom ostvarenju biti slična.

Ocena: 8/10

Autor: Nikola Bočkor (Punjeni paprikaš)

Žanr:drama
Godina:2014
Reziser:Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Scenario:Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Uloge:Marion Cotillard, Fabrizio Rongione, Catherine Salée
Uzrast:PG-13
Award:Nominovan za Oscara, 36 nagrada i 59 nominacija
Studio:Les Films du Fleuve, Archipel 35, BIM Distribuzione
Zemlja:Belgium
Website:www.artificial-eye.com/film.php?cinema=2days1night&plugs&qt=false&wm=false
Trajanje:95 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Hristina Popović, Mladen Đorđević i Filip Đurić u...
Svečano zatvoren 27. Festival evropskog filma Palić
„Lukasfilm“ prikazao trejler za drugu sezonu...
Šejla Kamerić - Place to Stay
U Scream 5 se vraća Marley Shelton, još članova...
Sutra svečano zatvaranje i dodela nagrada 13. Beldocs...
Srpska premijera filma 'Koncentriši se, baba' sa Mirom...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 17. do 23. septembra
American Animals (2018) (2018)
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 10. do 15. septembra
Onlajn razgovor sa Želimirom Žilnikom
I'm Thinking of Ending Things (2020) (2020)
Beldocs Dodelom nagrada najboljim filmovima završen 13....
Preminula glumica Dajana Rig
Filmski festival LIFFE: Filmovi koje ne smete propustiti
Svetlana Bojković: Imala sam sreću da budem savremenik...
Svetlana Bojković na otvaranju izložbe posvećene...
Stvaralaštvo legendarnog Maka Sajka u fokusu četvrtog...
"She-Hulk" stiže u "Marvelov" univerzum: Tatjana Maslani...
Radni susreti sa Želimirom Žilnikom, Barbi Marković i...
Sutra počinje 27. Festival evropskog filma Palić
Filmski centar Srbije - Počinje obuka za asistente i...
Američki filmski institut uvrstio Gretu Garbo među pet...
2067 Trejler: Kodi Smit-McPhee i Ryan Kwanten se bore za...
Film "Dnevnik ratnog hirurga" nagrađen "Zlatnim vitezom"
Wesley Snipes preporučuje gledanje ‘Coming 2 America’...
Mira Banjac: Na palićkom festivalu osećam da sam deo...
Gorki list nagrada publike filmu "Ime naroda" Darka Bajića
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 24. do 30. septembra
Roberto Beninji u najnovijem filmu Matea Garоnea 'Pinokio'