•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Dumbo (2019)

Napad “žive akcije” Disney-vih adaptacija njihovih animiranih filmova je zbunjujuća na mnogo načina. Izgleda da su posvećeni preradi samo svojih najpopularnijih filmova, koje lјudi već vole i koji su u nekim slučajevima trajali generacijama. Ovo može garantovati promet na početku vikenda, ali i rizik od narušavanja ili razvodnjavanja brenda. Međutim, najviše je zbunjujuće nedosledna vernost ovih adaptacija. Neki od filmova su naizgled pobeđeni u ritmovima s dodanim pesmama ili pozadinskom pričom (Beauty and the Beast). Drugi su mršaviji, nepoznatije reimaginacije koje održavaju osnovnu premisu i luk originala dok se osećaju slobodnim da budu više kao novi aranžman nego stvarna repriza (Jungle Book).

Zatim, tu su besmislene adaptacije koje nisu ni remake niti reimaginacije. Čini se da ove čudne zveri ne samo da zanemaruju svoje animirane progenitore, već ih i aktivno preziru, postojeći pre svega da unište ono što je bilo pre. Maleficent je bio jedno od tih nezgrapnih, preterano dizajniranih čudovišta, iako je sakrio svoje zle dizajne pod drugačijim imenom, i tako je sebi priuštio neko poricanje. Dumbo nema takvog pokrića za svoje mnogobrojne i raznovrsne grehe.

Originalni Dumbo je klasična čak problematična priča o cirkuskom mladunčetu slona sa velikim ušima koji gubi svoju majku nakon što je plјusnula dečaka koji se rugao njenom detetu. Mladunče, po imenu Dumbo da bi se rugao njegovoj nevolјi, mora da se brine za sebe u cirkusu samo uz pomoć miša dobrog srca koji je uz njega. Na kraju, Dumbo saznaje da mu uši pomažu da leti, a njegova slava mu pomaže u oslobađanju njegove majke i sticanju određenog nivoa poštovanja i nezavisnosti. Ovaj remake, režirao je Tim Burton i napisao ga Ehren Kruger, oslobađa se većine najpoznatijih originalnih trenutaka i likova i pesama i zamenjuje ih blagim lјudima, osnovnim floskulama i neuverlјivim CGI-em.

Colin Farrell je Holt Farrier, veteran koji se tek vratio iz Velikog rata, izgubivši ruku na bojnom polјu i svoju ženu kod kuće. On i njegova supruga bili su duo cirkuskih izvođača, grubih jahača. Sada mu je preostalo da se brine o slonovima sa svoja dva deteta - svako od njih jedva da ima po jednu karakternu osobinu da bi bilo dovoljno za priču. Joe (Finley Hobbins) je energičan i avanturistički mladić. Nјegova starija sestra Milly (Nico Parker) voli nauku. Nema posebne grane ili koncentracije, samo opšti koncept nauke. Oboje će, ponekad, naglas izjaviti da im nedostaje njihova mrtva majka. Kada se mali Dumbo rodio, oba deteta su prva koja vide i neguju njegov neverovatan dar za letenje.

Nedostaje miš koji govori a služi kao Dumbov prijatelј i osoba za uzbuđenja. Šarmantna i profesionalna roda koja isporučuje Dumbo-a kao paket. Savijač koji rezultira u lovu na Pink Elephants sekvenci. Srceparajući trenutak kada ga Dumbo-ova majka ga drži u njenoj surli. Srce, duša, sam zvuk originala je nestao, a na njegovom mestu su dve lutke mrtvih očiju koje melјu film do zastoja sa svojom ozbilјnom, ali ukočenom isporukom. Čak i Danny DeVito, koji bi trebalo da bude u stanju da odigra ulogu svog vođe sreće u snu, ne može da sačuva trenutke filma koji nosi, trošeći pola filma koji se tetura kao čovek koji ima potres mozga. Michael Keaton bi trebao da ima glavnu reč kao beskrupulozni zabavni tajkun, ali izgleda da je zbunjen oko toga gde bi trebao da stoji, a kamoli kako bi trebao da odigra svoj karakter. Eva Green čak uspeva da izvede najneverovatniji preokret u svojoj karijeri tako što je potpuno neupućena u svoju dosadnu ulogu umetnika na trapezu.

U međuvremenu, prividna prednost ovog filma, naslovni karakter, je malo više od šifre. Sa svojim velikim, izrazito plavim očima i velikim visećim ušima, Dumbo stvara divnu figuru. Međutim, u skladu sa ostatkom tretmana filma o životinjskim suzvezdama, on nema osobenost. On je, naizgled, znatiželјan i uplašen, i izgleda da jedva ima svoju vlastitu predstavu o sebi. Teško je odrediti njegov karakter jer je njegova priča žrtvovana da služi lјudskim likovima. Nekako je scenarista ovog filma odlučio da Dumbo ne treba da bude glavni lik Dumboa, pretvarajući ga u uređaj za radnju više od aktivnog učesnika u priči.

Problem sa Dumbom, iznad pomenutog krvoprolića, nadahnut je da bi se stvorio hladan, mrtav narativni leš koji obuhvata prvi čin ovog filma, je određivanje ritma. Film jedva da je uveo imena lica pre nego što pravedno prebacuje njihovo bogatstvo, a status quo se nikada ne uspostavlјa pre nego što se podigne. Ovaj film bi mogao da dobije velike beneficije od montaže ili dve, neke vrste intersticijalnog trenutka kako bi omogućio osećaj rasta i evolucije. Umesto toga, on jednostavno prelazi sa jedne scene na drugu, bez utvrđivanja koliko je vremena prošlo ili što je novo normalno. Dumbo leti jednom, onda se Keaton pojavljuje da kupi cirkus, a zatim je krajnje vreme za prvi nastup Dumbove nove tačke. Colin Farrell i Eva Green, oboje bi mogli da imaju hemiju sa posebno dobro skraćenim drvetom ako se to od njih zatraži, sastanu se, ponovo se sastanu, a onda se sastanu treći put, a čak ni jednom se ne čini da čak ne zauzimaju isti prostor, a kamoli zaljubljuju jedno u drugo.

Tim Burton radi svoju uobičajenu stvar ovde, stvarajući besmislen i vizualno siv svet koji je istovremeno predizajniran do te mere da je impresivan. Rane scene u pastoralnom okruženju su dobrodošla promena tempa od onoga što se može očekivati od Burton-a, ali čim je cirkus doveden u New York, sve crne spirale i čudne, krivudave uglove koje ste ikada mogli poželeti su izloženi. Da budemo iskreni prema njemu, pretpostavlјa se da je to ono za šta je on bio angažovan, i ne može se smatrati odgovornim za bezvoljni scenario i užasnu ideju.

Dumbo je film o cirkusima koje je producirao Disney koji, izgleda, mrzi i cirkuse i Disney-a. I dok ovo može biti subverzivno zabavno, ono se pojavlјuje kao neiskreno i licemerno. Manje kao da je Burton uspeo da ubaci jednu od plišanih košulјa u njihove kancelarije sa visokim plafonima, a više kao da je umorno klimnuo glavom kad su ga zamolili da nosi njihovu vodu. Barem, čini se, nije trošio previše kreativnog napora u službi njihovih dvoličnih dizajna.

Žanr:avantura, porodični, fantazija
Godina:2019
Reziser:Tim Burton
Scenario:Ehren Kruger, Helen Aberson
Uloge:Colin Farrell, Michael Keaton, Danny DeVito
Uzrast:PG
Box office:103.8M USD
Studio:Walt Disney Pictures, Tim Burton Productions, Infinite Detective
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:112 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Tajvanski film "Sunce" tretira krivicu i iskupljenje kroz...
Najveća čudovišta na velikom platnu Cineplexx bioskopa
Festival animiranog filma Tricky Women 2021
Netflix najavio dokumentarni film o američkom reperu The...
Ljubav ispod zlatnog bora - nova serija na Superstar TV
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 25. februara do 3....
Još sedam dana do kraja konkursa za Ukrštene umetničke...
Delegacija Filmskog centra Srbije na snimanju filma „Prvi...
Učestvuj u konkursu: Šta tvoju dušu čini srećnom
Tozovac: Život Tome Zdravkovića bio dosadan, nema...
Martin Scorsese: Stranice poput Netflixa su obezvredile...
Merlinka festival dobitnik nagrade Međunarodne lezbejske i...
Bioskop Vilin Grad - Repertoar od 25. februara do 3. marta
Kultni filmovi svetske kinematografije ponovo na FEST-u