•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Ekipa filma 'Domaćin' priča o svojim utiscima sa snimanja

Stefani Mejer se vozila naizgled beskrajnom pustinjom koja se prostire od Feniksa do Solt Lejk Sitija i - dobila inspiraciju za roman Domaćin. Duge sate kratila je tako što je sama sebi pričala priče. Dobila je ideju o dve ličnosti u jednom telu, od kojih je svaka zaljubljena u nekoga - i tu dolazi do sukoba. Ona kaže: "Uživam u pobrkanim vezama. Čista zabava je pokušati da ih razmrsite. Uživam da istražujem ljubav - i to ne samo onu romantičnu. Ima tu majčinske ljubavi, koja je veliki deo mog života, ljubavi prema zajednici i ljudima kojima pripadate, pa se tu javlja i pitanje - šta sa izdajicom? Zatim pitanja šta sve činite zbog ljubavi, a šta inače nikad ne biste učinili… sve to stvara sukob i nered. Toliko toga uzimamo zdravo za gotovo. Vid, hod, ukus, sluh… U Sumraku se radi o romantičnoj ljubavi i osećanjima koji se javljaju kad vam je 17, 18 godina. Na svetu ne postoji ništa drugo. Za ljubav biste učinili sve. I to je jako zabavna tema. Ali, u priči Domaćin radi se o nalaženju ravnoteže u životu. Naravno da ima i romantike, ali priča je odraslija, realističnija, bez obzira na naučno-fantastične elemente."

Mejer opisuje: "U ovoj priči svet su uzurpirala Duše, miroljubiva, harmonična i homogena grupa. Rešavaju većinu problema našeg sveta. Nema više gladi, bolesti, straha ni nasilja. Niko ne laže, ne vara niti krade. Pomisao da bi vam stranac mogao nauditi više ne postoji. Mali broj onih koje nisu preuzeli razumljivo ne može sagledati lepotu utopije u kojoj je nestala većina njihovih voljenih. Izgubili su sve, uključujući najdraže. Ali, ovu priču donosimo iz perspektive Vande, što smo retko kad ranije imali priliku da osetimo."

Roman Domaćin objavljen je 2008. godine i 26 sedmica je bio na prvom mestu liste bestselera koji objavljuje The New York Times i 36 sedmica na listi bestselera koji objavljuje Los Angeles Times.

Producent Nik Veksler kaže: "Obožavam naučnu fantastiku, a ova tema, likovi i koncept knjige su me jednostavno obuzeli. Jedino što nam je trebalo bila je fantastična glumica."

Pola Me Švarz dodaje: "Odnos između Melani i Vande ispituje ljubav, ljubomoru i teškoće promene. Prisiljene da dele isto telo, svaka od njih dobija od one druge ponešto dok na kraju ne postanu boljim verzijama sebe samih."

Nikol napominje: "Naučna fantastika nudi suptilniji način prenošenja poruke gledaocima. Čak je jednostavnije nešto reći o današnjici prikazivanjem neke budućnosti. To je kao Trojanski konj. Gledaoci misle da se radi o budućnosti i da to nema veze sa njima - i onda im podmetnete svoju ideju."

Mejer, iskusna sa preradama sopstvenih romana, kaže: "Svaka adaptacija se sastoji od 95 % kompromisa i 5 % frustracije. A svi želimo samo najbolje. I nije nas briga za tržište ni za pozicioniranje… sve što nas zanima je način na koji ćemo prikazati priču…"

Prvi veliki izazov bio je sažeti 600 stranica knjige na 120 stranica scenarija. Nikol kaže: "Stefani ima čvrsto mišljenje, ali ga ne nameće. Brine, ali ne precenjuje sopstvene ideje. Prihvata promene i žrtve."

Vehsler kaže: "Kad smo razgovarali o dvojnoj ličnosti, bilo je to strogo pitanje izvođenja. Posle 20 minuta filma Hana kosa na potiljku mi se naježila, jer bilo je jasno - Saoar Ronan je ona prava. Melani je prepuna akcije, dok Vanda utemeljuje mirnoću koja zrači smirenost i blagost. Nismo imali plan B. Saoar je toliko iskrena i puna empatije, nismo mogli da zamislimo Nikog drugog."

Stiv Švarc dodaje: "Ne samo da je to vrhunski izvela, već sve izgleda super lagano."

Ronan, kojoj je bilo tek 17 kad je počelo snimanje filma Domaćin, karijeru je počela sa 9 godina. 2007. godine, kad joj je bilo tek 13, bila je nominovana za Oskara, Zlatni globus i nagradu BAFTA-e za ulogu Brioni Talis u filmu Atonement u kome glume i Keira Najtli i Džejms Mekavoj.

Ronan kaže: "Ne radi se baš o ljubavnom trouglu - više o kvadratu, jer tu je četvoro ljudi, od kojih su dve devojke, u istom telu i svaka je zaljubljena u nekoga drugog - što sve ukupno čini jako komplikovanim."

Nikol opisuje: "Saoar je Irkinja, a trebala je da glumi na dva različita američka naglaska - južnjačkom (Louisiana) i više kao književnim. Osim toga, Vanda je tek stigla i ne poznaje ni jezik ni planetu. U početku se izražava prilično formalno, ali kasnije od ljudske domaćice usvoji ironiju i sarkazam, pa čak i sposobnost laganja."

Ronan kaže: "Svaki lik se kreće drugačije - i to mi je bilo jako važno. Vanda je delikatna, kao da lebdi, dok je Melani čvrsta i vatrena. Pokušala sam to da iskažem kroz njihovo držanje, sve do najmanje pojedinosti, uključujući gestikulaciju."

Mejer o Ronan: "Nadam se da će je u ovoj ulozi videti što više ljudi. Uzbudljivo je pokušati zamisliti razvoj njene karijere posle ovog filma. Ne mogu dočekati njene sledeće filmove!"

Ronan nastavlja: "Dok smo tražili one u koje bi Melani i Vanda mogle da se zaljube, jednostavno sam uživala. Prvi put sam na filmu bila u ljubavnoj vezi i, srećom, sa dvojicom sa kojima uživam da se družim. Endrju i ja smo bili u Londonu kad je stigao Maks Ajrons (Jared) - i oduševila sam se jer sam ga već poznavala. Isto se dogodilo kad smo se našli sa Džejkom Abelom (Ian) s kojim sam sarađivala na filmu The Lovely Bones."

Ajrons kaže: "Da li bi Zemlja bila bolja bez Duša? Što više o njima spoznamo, time je očiglednije da, uprkos tome što su u stvari paraziti, njihove namere su daleko više. Jesmo li u stvari mi sami sebi najgori neprijatelji? Ako iko može to toliko uverljivo da opiše, to je sigurno Stefani."

Abel pak kaže: "Ian nema nimalo poverenja u Vandu i želeo bi da je se što pre reši. Ali, ipak se zaljubi u zakletog neprijatelja - ona je pretnja našim životima. I čim je bolje upozna, uviđa da u njoj ima više ljudskosti nego u ljudima. Njena nesebičnost, ljubav i blagost ga privuku, a istraživanje ljubavi među različitim vrstama je jako uzbudljivo."

Nikol tvrdi: "Džejk Abel je jedan od retkih mladih glumaca koji su uspeli da me uvere da su se zaljubili u vanzemaljku. Možete govoriti o zaljubljivanju u nečiju dušu, ali ovo je primer iz stvarnog života."

Mejer kaže: "Abel se menja - od opasnog antagoniste se pretvara u nesebičnog romantika - i to s gracioznošću. U knjizi je osećajan intelektualac, ali Endrju je verovao da taj lik može potpuno da preokrene i može da ga učini tipom koji padne na vanzemaljku, nastanjenu u ljudskom biću. To niko ne bi očekivao."

Jedan od glavnih likova priče je Tragačica), Duša koja traži ljude da bi u njihova tela uselila druge Duše. Glumi je Dajen Kruger, poznata po filmu Inglourious Basterds. Ona je svojevrsna anomalija, bez spokoja, karakterističnog za njenu vrstu. Izmučena i motivisana, opsednuta je otključavanjem sećanja koja se kriju u umu Melani i otkrivanjem lokacije njenih voljenih.

Producent Stiv Švarc kaže: "Dajen je rođena za ovu ulogu. Njena strastvena odlučnost je jednostavno hipnotizirajuća."

Mejer kaže: "Tragačica mora da se suprotstavi Saoar. Dajen zna da bude ledena, a da istovremeno bude topla. Može da isijava zlo, a bilo je predivno posmatrati te dve žene kao jin i jang, zastrašujuća i snažna."

Kruger, rođena Nemica i rođena plavuša, savršena je suparnica Melani-Vandi. Nikol kaže: "Čini mi se da Dajen nikad pre nije imala ulogu zle žene. Ali poseduje kompleksnost koju ova uloga zahteva. Istinski je zastrašujuća jer ubija - ljubazno. Kad se dočepa ljudskog bića, ona to doživljava samo kao intervenciju."

Glumica dodaje: "Vanzemaljci nisu nužno zločinci. Da, jesu izvršili invaziju i preuzeli ljudska tela, ali u stvari usavršavaju naš svet. Sa druge strane, ljudski um i duh toliko su snažni da ih čak ni oni ne mogu tako lako prevazići."

Ekscentrični pobunjenički vođa Džeb je Oskarom ovenčani Vilijam Hart. Nikol kaže: "On je nacionalno blago i temelj ovog filma. On nije u stanju da uradi ništa što nije iskreno."

Hart kaže: "Scenario je bio zanimljiv, prepun zanimljivih pojedinosti. Osim toga, prava privilegija je sarađivati sa toliko sjajnih mladih glumaca koji su toliki entuzijasti, toliko otvoreni, inteligentni, vešti i disciplinovani."

Poznat po svojim izuzetnim vizijama Endrju Nikol je za film Domaćin stvorio potpuno nov svet – u stvari, dva sveta. Lokacije snimanja – Luizijana i Nju Meksiko - omogućile su filmskoj ekipi istraživanje dubina i močvara kao i stena u pustinji i stvaranje jedinstvenog evokativnog fizičkog sveta.

Nikol kaže: "Iako se radnja odvija u budućnosti, želeo sam da je doživite ne kroz hardver, već kroz reč filozofije koju Duše donose. Oni ne menjaju svet - ovde su da ga iskuse i usavrše."

Scenograf Endi Nikolson, koji je sarađivao s velikim filmadžijama kao što su Tim Barton, Gaj Riči, Toni Skot, Volfgang Petersen i Pol Gringras, kaže da se divi rediteljevom osećaju za detalje: "Vrlo brzo vam postane jasno šta želi. Njegova jasnoća je osvežavajuća. Jedna od ideja sa kojima smo se poigravali jeste ta da kad Duše jedanput preuzmu kontrolu, kultura prestane da se razvija. Jednostavno - vreme stane. Oni imaju najnapredniju medicinu i tehnologiju, a ništa drugo više se ne razvija. Posao im je da očuvaju svoje najbolje nalaze. A njihova temeljna filozofija je prilično skromna. Odeća, domovi, vozila - ništa pomodno."

Izuzetak su Tragači. Nikol kaže: "Drugačiji su od ostalih. Njihova vozila, helikopteri, motori… sve su to besprekorni metalni predmeti koji u pustinji izgledaju kao fantastični odraz modrog neba i tla. Seksi Lotus Evora njihovo je omiljeno vozilo - izgleda kao da se njime Duše prevoze u drugi svet."

Kruger predstavlja srž elegancije i mekoće, dok idealizovan urbani svet Duša više sliči ljudskom, ultra-civilizovanom.

Ljudi koji su preživeli sakrili su se u niz podzemnih pećina, povezanih tunelima. Filmadžije su svoje utočište pronašli na severoistoku pustinje Novog Meksika, blizu spektakularnog Šiproka za koji Nikol tvrdi da je prva lokacija koja izgleda bolje no što je zamišljao i da su eksterijeri toliko predivni da će ljudi pretpostaviti da je za to zaslužan CGI.

Ali, bilo je teško snimati u pećinama, pa su u Celtic Studios (Baton Ruž) sagradili set veći od 80 x 40 m. Stene su nalik Šiproku, a visoke su 6 metara. Koordinator specijalnih efekata, Džek Linč, i vođa specijalnih efekata Rik Peri su osmislili cirkularni sistem kojim se 150.000 litara vode spušta niz brzake brzinom od oko 38.000 litara u minuti.

Posebno velik poduhvat je bila i sađenje ogromnog polja pšenice. Nikol kaže: "To je trajalo oko mesec dana. Pšenicu ne možete uzgajati u studiju. Više od 100.000 biljaka trebalo je posaditi rukom. Osim toga, želeo sam scenu da otvorim noćnim nebom, da ne bi izgledala previše klaustrofobično. Uvoz svitaca s Novog Zelanda sam iskoristio za simulaciju enterijera."

Mejer kaže: "Endrju je priči dao potpuno novu, svoju vizuelnu dimenziju. Svet se ne razlikuje mnogo od našeg, ali odmah osetite da se nalazite u ne baš sasvim poznatom svetu."

Millennium Film & Video
Podeli:



Preporucujemo

Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...