•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Fifty Shades Darker (2017)

Uprkos svom uspehu, serijal „Fifty Shades of Grey“ priča E.L. James suočavale su se sa kritikom iz više uglova: optuživane su da romantizuju nasilne veze, zatim da posramljuju nastranost – tj. da povezuju neobične seksualne ukuse sa psihološkom štetom – i da udovoljavaju regresivnim fantazijama o bogatstvu i moći.

Sam niz primedbi sugeriše da je moguće da se nešto prilično zanimljivo dešava u ovim knjigama, kao i u filmovima koji su proistekli iz njih. Definitivno postoji, barem u „Fifty Shades Darker“ Jamesa Foleya – odlučno poboljšanje u odnosu na prethodni, Sam Tailor-Johnsonov „Fifti Shades of Grey“.

Kao talentovani režiser koji se na velike ekrane vraća nakon decenije provedene na televiziji, Foley (za razliku od Taylor-Johnson) nikada nije načinio grešku i bio snishodljiv prema svom originalnom materijalu. Ne možemo ga kriviti ni za najveću slabost ovog filma, koja se ogleda u pogrešnom izboru glumca Jamiea Dornana za ulogu sadističnog milijardera Christiana Greya.

U prijemčivijem izdanju mladog Colina Firtha, Dornan ne deluje ubedljivo mučen, niti ima taj stav alfa-mužjaka – to uživanje u sopstvenoj moći – koje uloga koju glumi zahteva. Međutim, ovo je manje bitno nego što se misli: prava zvezda serijala je Dakota Johnson u ulozi Anastasiae Steele, naizgled slabašne pomoćnice izdavača koja otkriva svoju divlju stranu onda kada počne da se u potpunosti pokorava Christianu.

Od ključnog je značaja za koncepciju da Anastasia predstavlja rezervisanu mladu damu koja obožava knjige (njena prava smeđa kosa, sa šiškama, predstavlja definiciju onoga što zovemo knjiškim moljcem). Kao profesionalni čitač, ona Christiana prepoznaje kao književni arhetip – i svesno usvaja ulogu vrle heroine, koju on privlači uz dozu sofisticiranog oklevanja.

S obzirom na date okolnosti, Foley mudro režira scene seksa tako da je fokus u potpunosti na Anastasiainom zadovoljstvu i uzbuđenju. Njeno „potčinjavanje“ se dešava u velikoj meri pod njenim uslovima, skoro kao da Christian predstavlja ličnog trebera koji je vodi kroz novi, zahtevan režim vežbi.

Foley zadržava „elegantan“ izgled prvog filma – uglađene, tamne kompozicije definisane jakim vertikalama, kao što je i prikazano u dobro poznatoj slici svetala Sijetla koja se vide sa ogromnih prozora Christianovog penthausa. Međutim, on ubrizgava i novu vrstu sočne neizvesnosti, oslanjajući se na svoju režisersku pozadinu vezanu za ćudljive trilere kao što je „After Dark, My Sweet“.

Tamo gde je Anastasia nekada imala Christiana samo za sebe, on je sada okružen ženama koje polažu neka svoja prava na njega: tu je Marcia Gay Harden koja se pojavljuje kao njegova majka, Kim Basinger kao njegova prva ljubavnica, i Bella Heathcote – vampirska nevesta iz filma „Dark Shadows“ Tima Burtona – kao figura nalik utvari koja služi kao upozorenje na to šta bi Ana tek mogla da postane.

Kao srednji deo trilogije, „Fifty Shades Darker“ se završava dajući nam malo odgovora – međutim, ovo se može posmatrati i kao prednost, jer omogućuje da Foley i scenarista Niall Leonard istraže nedoumice koje su implicitno predstavljene u priči a da pritom izbegnu da daju lake odgovore.

Koja je razlika između dominacije i sadizma? Može li veza da se svede na igru sa jasno određenim pravilima? I da li je moguće povinovati se u spavaćoj sobi i istovremeno zadržati svoju autonomiju negde drugde? Iako je ocenjen kao šund, „Fifty Shades Darker“ nudi priličan broj tema za razmišljanje.

Žanr:drama, romansa
Godina:2017
Reziser:James Foley
Scenario:Niall Leonard, E.L. James
Uloge:Dakota Johnson, Jamie Dornan, Eric Johnson
Uzrast:R
Studio:Perfect World Pictures (Beijing), Universal Pictures
Zemlja:United States
Website:www.fiftyshadesmovie.com
Jezik:engleski
Trajanje:118 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Specijalnim mini koncertom gosta iznenađenja i...
Filmovi koje sutra možete pogledati na Beldocs festivalu
Snowpiercer (2013) (2013)
Međunarodni umetnički projekat “Remix Comix” podržan...
Elvis night događaj u Cineplexx Niš bioskopu
Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2022 - Izložba...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet Niš
Do sada najvise filmova na Ravno Selo festivalu -...
NASTUPOM DARKA RUNDEKA, BENDA S.T.R.A.H. I DODELOM NAGRADA...
Strip autori Anđela Janković i Leopold Pridon izabrani na...
Sutra na Beldocs festivalu Jackass Forever, Enio Morikone i...
Marta Bjelica, Dušan Kasalica i Lana Matić u žiriju 9....
Oni žive - Izložba „Svesvrstani“ Uroša Krčadinca u...
Sutra otvaranje izložbe „Svesvrstani“ Uroša...
Ekskluzivna pretpremijera filma ELVIS 22. juna i party sa...
FCS konkursi: Odluke u četiri kategorije
Ostrov (2006) (2006)
Perfetti sconosciuti (Perfect Strangers) (2016) (2016)
Memory (2022) (2022)
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 23. juna do 29. juna
Palić Film Festival - prva vest - Nikolaj Nikitin i Julija...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 23. do 29. juna
Nišvilu – 2, Love festu - 7 miliona!
Bašta Fest objavio muzički program
BINA - Otvorena izložba „Evropska nagrada za savremenu...
Premijera filma „Gligorićeva Mar del Plata – Kraljeva...
Serebryanye konki (Silver Skates) (2020) (2020)
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 23. do 29....
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 16. juna do 22. juna
BINA - Izložba „Nagrada Piranezi” na 17. Beogradskoj...