•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Filmovi za Noć veštica

Ako ste već pogledali sve žive uobičajene horore za Noć veštica, predstavljamo vam nešto drugačije: filmove koji ne upadaju potpuno u žanrovsku matricu horora, ali svakako se poigravaju sa horor konvencijama.
Premda neki od njih više spadaju u domenu psiholoških trilera ili drama, budite sigurni da će vam ovi mračni filmovi uzburkati krv u žilama i ostaviti vas devastiranima.

THE VANISHING
The Vanishing – u holandskom originalu naslovljen Spoorloos – film je koji ne upada posve u žanrovsku matricu horora, već poprima odlike trilera, ali uprkos tome toliko će vas zaprepastiti i uopšte emotivno razneti na Noć veštica da ćete se na kraju osećati kao da ste prošli kroz posljednji krug pakla. Priča The Vanishinga počinje jednostavno: mladi holandski par, Rex (Gene Bervoets) i Saskia (Johanna ter Steege) putuju kroz Francusku. Tokom putovanja, njih dvoje uzimaju predah na benzinskoj pumpi, gde Saskia odlazi unutra kako bi im kupila piće. Međutim, Saskia se ne vraća u automobil, već nestaje na šok i nevericu svog izbezumljenog partnera.

Kako vam ne bismo otkrili puno, reći ćemo samo da ostatak filma prati Rexa koji godinama nakon Saskijina nestanka pokušava odgonetnuti što joj se dogodilo onog kobnog dana kod pumpe. U jednom trenutku on shvata da to i može otkriti – ali cena toga, blago rečeno, neopisivo je velika. Jednom kad Nestajanje završi, sigurno ćete biti izvan sebe zbog Rexove i Saskijine priče.

Ono što posebno pobuđuje napetost kod ovog filma jeste pomanjkanje klasičnih holivudskih konvencija na koje se ovaj žanr inače oslanja. Primera radi, u trenutku kad Saskia nestaje kod benzinske pumpe, od Hollywooda bismo mogli očekivati dramatičnu i pompoznu muziku, ili možda mahnito vrludanje kamere oko unezverenog Rexa. Međutim – ovde toga nema. Kamera ne luduje, muzike nema. Taj gotovo dokumentaristički pristup pruža The Vanishingu dozu realističnosti.


FUNNY GAMES
Ni Funny Games nije holivudski film, već austrijski, a takođe ni kao The Vaniishing ne spada u žanr horora (režiser Michael Haneke naglasio je kako mu namera nije bila snimiti horor), premda zbog svoje šokantnosti može biti prikladan izbor za nadolazeću Noć veštica. Ako ste skloni filmovima sa izrazito nasilnim scenama, ali i filmovima sa daškom postmodernizma, onda je Funny Games upravo za vas.

I ova je priča jednostavna. Dobroćudna porodica – suprug, supruga, njihov sinčić i njihov pas – stižu u vikendicu kraj austrijskog jezera na odmor. Ubrzo, na njihovom pragu pojavljuje se mladić Peter (Frank Giering) koji moli suprugu da mu udeli nešto jaja, a kasnije i njegov prijatelj Paul (Arno Frisch). Na prvu se čini da mladići samo trebaju kakvu uslugu, no brzo postaje očito da su čitavu obitelj uzeli kao taoce i počinju da se na njima iživljavaju.

Premda ovaj film istražuje prirodu nasilja, treba naglasiti da istovremeno ne pretenduje narativnom realizmu. Naprotiv, igrajući se s postmodernističkim postupcima, u njemu likovi manipuliraju vremenom pomoću daljinskog upravljača, ili pak u određenom trenutku ruše 4. zid. Stoga, pripremite se za nešto drugačije. Jedinstven, nekonvencionalan i sadistički – Funny Games film je koji će vam se zauvijek urezati u sećanje.


MARTYRYS
Ako vam nasilje u Funny Gamesu nije dovoljno, uvek vam preostaje novi talas francuskog horora za Noć veštica. Film Martyrys (2008.) prvenstveno je psihološki horor, ali u njemu prevladavaju mučne, šokantne scene ekstremnog nasilja, zbog čega je stekao status iznimno kontroverznog dela.

Premisa filma jest sljedeća: 1971. godine, mlada Lucie Jurin (Jessie Pham) beži iz okrutnog zatočeništva gde su je držali i mučili više od godinu dana. U sirotištu potom upoznaje Annu (Erika Scott), koja joj postaje bliska prijateljica. Petnaest godina posle, sad starija Lucie (Mylène Jampanoï) i Anna (Jessie Pham) odluče pronaći Luciene nekadašnje otmičare kako bi im se osvetile. No, one ubrzo shvaćaju da ih istraga vodi u smeru jedne mračne i beskrajno opasne organizacije…

Tokom gledanja ovog filma, postoji dobra šansa da ćete se zapitati zašto ste se uopće odlučili gledati ovakvo nešto, pritom kolutajući očima na scene ekstremnog nasilja. Međutim, jednom kad se priča privede kraju, a vas zabljesnu imena ljudi koji su radili na ovom djelu, osjećat ćete se preplavljeni zgražajućim užasom, podijeljeni između toga da ovaj film ocijenite jedinicom, ili desetkom.


MIENTRAS DUERMES
Iz Francuske ćemo se prebaciti u Španjolsku. Na neki način, ovaj psihološki triler na Noć veštica ostavit će vas gotovo jednako frapiranima kao da ste upravo završili gledanje Martyrys ili možda The Vanishing. Režiseri Jaume Balagueró 2011. izbacio je Dok spavaš, jedan od najpriželjkivanijih filmova na 44. po redu Sitges Film Festivalu, događaju na kojem se prikazuju filmovi fantastike i horori. Stoga, usprkos etiketi psihološkog trilera, ovaj film svakako funkcionira i kao horor prikladan za Noć veštica.

Središte priče zauzima muškarac imena César (Luis Tosar) koji pati od ekstremnog oblika sledećeg „poremećaja“: što god pokušao, on ne uspeva biti srećan. Istovremeno, César radi kao kućepazitelj u jednoj stambenoj zgradi u Barceloni, gde živi i stanarka Clara (Marta Etura). S obzirom na to da nikad ne uspeva okušati sreću, César odlučuje drugim stanarima zagorčati život, što mu lako polazi za rukom. Međutim, mlada i naočita Clara uporno pruža otpor, kao da ju je nemoguće slomiti. Stoga ona uskoro postaje metom Césarove fiksacije. Zlokobni kućepazitelj učinit će sve kako bi i njoj upropastio život – pa čak i ono nezamislivo.

Dok spavaš spada u kvalitetnu i hvaljenu modernu špansku kinematografiju. Napet, zastrašujući, vizualno hladan i provokativan, ostaviće vas pred nerazrešivom dilemom, a u vama pobuditi mučan osećaj nemoći zbog kojeg ćete uvrnutog Césara mrziti čitavom dušom.


ANGEL HEART
Napokon, jedan se holivudski film ipak mora staviti na listu. Angel Heart unikatan je film za Noć vještica koji spada u žanr neo-noir horora. Režirao ga je Alan Parker, britanski režiser koji je ostavio trag s biserima kao što su Mississippi u plamenu ili Ponoćni ekspres, a glavne uloge dodijeljene su vrhunskim glumcima poput Mickeyja Rourkea i Roberta De Nira.

Temeljen na knjizi Pali anđeo Williama Hjortsberga, ovaj film prikazuje priču o privatnom istražitelju Harryju Angelu (Rourke) koga tajanstveni muškarac zvan Louis Cyphre (De Niro) zatraži da pronađe nestalog pjevača Johnnyja Favoritea. Međutim, jednom kad Angel prihvati ponudu tajanstvenog muškarca – koji ujedno odiše demonskom osobnošću – njegova će ga istraga povesti u senovitom i opasnom smeru.

Posebnost ovog filma ističe se u mračnom neo-noir maniru, uspešnoj mešavini detektivskih i nadnaravnih žanrovskih elemenata, te netipičnoj i zastrašujućoj ulozi De Nira. Ako se odlučite za ovaj film za predstojeviću Noć veštica, budite sigurni da nećete zažaliti.

Sve u svemu, odlučite li se za bilo koji od ovih mračnih filmova kako biste si uzburkali emocije za ovogodišnju Noć vještica, možete biti sigurni u jedno: nećete zažaliti što ste ga pogledali.


Podeli:



Preporucujemo