•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Gangsterska tradicija... koja je pomahnitala

Za Martina Skorsezea priča Džordana Belforta je bila prilika da ode u novom smeru – u komične ekstreme stvarnog ljudskog ponašanja.

„Džordanova priča pripada američkoj fascinaciji usponom i padom osoba – gangsterskom tradicijom“, rekao je reditelj. „Međutim, Džordan je preuzeo gangstersku tradiciju i promenio je. Nije se krio od zakona, već je pokazivao svoje nezakonito stečeno bogatstvo na sve moguće načine – i praktično molio za kaznu koja će na kraju uništiti njegovo malo carstvo.“

Skorseze je u njegovoj priči pronašao priliku da istraži taj ciklus finansijske ekstaze, ludila i katastrofe koji se neprestano ponavlja u američkoj ekonomiji: „Kao ljubitelj istorije bio sam iznenađen što se iste stvari događaju iznova i iznova. Imate periode finansijskog procvata i euforije kad se čini da će se svi obogatiti – a kad se sve raspadne dođe do razumevanja da se samo nekolicina obogatila na račun drugih. To se dogodilo u kasnom devetnaestom veku, zatim 1929. i 1987, i ponovo početkom ovog veka i 2008. A može se opet uskoro dogoditi.“

Belfort je osim toga protagonista koji je Skorsezea privlačio tokom cele njegove karijere – jedan od muškaraca pun ambicija na privlačan i ljudski način, pun mana, muškarac koji je sam uspeo, ali na uštrb svoje moralnosti.

„Džordan je neko ko je vodio neplemeniti i sebičan život, ne zato što je hteo da našteti nekome, nego zato što je to naučio iz sveta u kojem živi,“ rekao je Skorseze. „To je nešto što me privlači i što mi je zanimljivo – osobe poput Džordana, Džejka Lamote ili Tomija, Pešijevog lika u Goodfellas. Pokušavamo da se distanciramo od takvih osoba: to je neko drugi, to nisam ja. Ali, zapravo, to smo mi. To smo ti i ja, i da smo se rodili u različitim uslovima, možda bismo napravili iste greške i izbore.“

Skorseze je sve to video u scenariju Terensa Vintera, poznatog po radu na serijama „The Sopranos“ i „Boardwalk Empire“, a koji je takođe radio za firmu „Meril Linč“ u osamdesetim i dobro je upoznat s finansijskim svetom. Započeo je svoje istraživanje za potrebe scenarija nalazeći se s Belfortom: „Nije ništa zadržao za sebe u romanu, ali uživo se još manje ustručava – ispričao je sve o drogama, orgijama i svojim odnosima s drugima. Zatim sam intervjuisao njegove roditelje, bivšu ženu, FBI agente koji su ga uhvatili, ljude s kojima je radio i neke od onih koje je prevario. Ono što je zanimljivo kod Džordana je da je privlačan – zabavan, pametan i šarmantan. To se odnosi i na ljude koji su radili s njim.“

Nastavio je: „Zanimljivo je što se na njegovom mestu mogao naći bili ko. Džordan je bio prosečan dečak iz Kvinsa, čiji roditelji su bili računovođe. Samo je hteo da bude uspešan. Bio je nadaren prodavac kojeg je korumpirao sistem. Pretvorio ga je u finansijsko čudovište.“

To čudovište je uskoro razvilo nezasitu žeđ za svakom igračkom i užitkom ikad viđenim. „Ovo nije priča samo o usponu i padu osobe koja je krala na Vol Stritu. Već i priča o muškarcu čiji život se pretvorio u niz mahnitih događaja izazvanih njegovom opsesijom seksom i drogama. Nema toga od čega nije bio zavisan. Samo je želeo više. Više droge. Više žena. Najveću jahtu. Vile po celom svetu. I onda je sve izmaklo kontroli. Bilo je zabavno preneti to ludilo na ekran.“

Vinter je to ludilo doživeo kao posebno zanimljivo, pogotovo danas, nakon svetske finansijske krize koja je otkrila koliko je rasprostranjena korupcija – i zauvek promenila doživljaj Vol Strita u javnosti.

Podeli:



Preporucujemo

Nova americka serija sa srpskim autorima na kanalu DIVA od...
Ladies night uz ovogodišnjeg dobitnika Oskara
FEST - Svečano otvoren 49. Međunarodni filmski festival...
Niz srpskih filmova i manjinskih srpskih koprodukcija u...
Selekcija FEST Fokus na 49. Međunarodnom filmskom...
FESTIVAL FESTIVALA „NAJBOLJI OD NAJBOLJIH“ OD 12. DO...
Sutra počinje 49. Međunarodni filmski festival – FEST
Pickbox TV kanal postaje deo SBB programske šeme
Premijera dokumentarnog filma Beskućnik Dendi u Bioskopu...
Mortal Kombat (2021) (2021)
Novi Džejms Bond u bioskopima od 30. septembra
Dekster se vraća na male ekrane
Od tvorca serije La Casa de Papel: Sky Rojo zaludela svet
BINA - Izložba „BETA_Enough is enough“ u Kolektivu...
Emilija Klark u Marvelovoj Tajnoj invaziji
Nagrada publike na 43. Moskovskom filmskom festivalu...
Iz Marvelovog filmskog univerzuma dolaze novi bioskopski...
365 Days (365 dni) (2020) (2020)
Spilbergova “Priča sa zapadne strane”: Objavljen prvi...
Legendarni Šrek napunio 20. godina
9. Međunarodni bijenale umetničkog dečjeg izraza –...
Patrik Dempsi o povratku u 'Uvod u anatomiju'
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 6. do 12. maja
U Sarajevu počelo snimanje novog filma Danisa Tanovića
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 6. do 12. maja
IZDVAJAMO SA FESTA: 5 FILMOVA SA RATNOM TEMATIKOM KOJE NE...
Porodica Kremenko ponovo stiže na male ekrane
Peta sezona Krune neizvesna, niko neće da glumi princa
FEST - Danilo Šerbedžija: Čestitam ekipi FEST-a na...
Gala program na 49. Međunarodnom filmskom festivalu - FEST