•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Get Out (2017)

Opirući se dubokoj rasnoj analizi u svetlu filma „I Am Not Your Negro“ koji je nedavno izašao, horor komedija „Get Out“ majstora satire Jordana Peelea zahteva publiku koja je spremna da negoduje, zavija, viče i smeje se u toku filma. Velikim delom, njegov režiserski debi je pravi uspeh, retka studijska komedija/triler sa društvenom agendom na određenom površinskom nivou. Pravi test filma kao što je ovaj je zapravo jednostavan: da li se slažemo s filmom ili mu se opiremo? Odgovor je uglavnom slaganje, pa se „Get Out“ dosta zabavlja time što naše „pristrasno“ društvo prikazuje na satiričan način u svojevrsnoj horor komediji o društvu, iako se zapravo nikada ne hvata u koštac sa depresivnom stvarnošću ovog problema.

Daniel Kaluuya igra Chrisa, mladog crnca koji se viđa sa Rose (Allison Williams), belkinjom iz liberalne porodice višeg staleža. Ova porodica je, naime, toliko liberalna, da i Rose i njen otac Dean (Bradley Whitford) koriste svaku priliku da ga podsete da bi glasao za Obamu po treći put da je mogao – ili tako on kaže. Njegov krug prijatelja uključuje simboličnog crnca na večeri, dok osoblje u njegovom domaćinstvu uključuje kućepaziteljku Georginau (Betty Gabriel), koja neprijatno podseća na tetka Jemimau, i majstora Waltera (Marcus Henderson).

Roseina majka Missy (Catherine Keener) je psihijatar sa dugim spiskom klijenata, uključujući uspešno hipnotisanje Deana kako bi prestao da puši. Postaje očigledno da ovde ima više problematičnih stvari, i to prvo zbog suptilnih znakova kao što je Georgina koja isključuje njegov telefon sa punjenja, puštajući ga da se potpuno isprazni, kao i mnogo otvorenijih kao što je Walterovo bizarno robotsko ponoćno džogiranje. Navodeći svog prijatelja Waltera (Marcus Henderson) iz TSA-a (podsećanje na skeč Keya i Peelea) da proveri tajanstveni par na zabavi, ova porodica mu postaje sve sumnjivija.

Naravno, znaci za uzbunu su se pojavili mnogo ranije zahvaljujući Roseinom bratu (Caleb Landry Jones) koji je na poseban način neuravnotežen, kao i Stephenu Rootu, pretećem slepom trgovcu umetnošću čiji uspeh deluje kao posledica njegovog ludila, ili je možda obrnuto. Očigledno, kao što je to naučio još u najranijem dobu, privilegije belaca imaju svoje granice, pa je potreban talenat, a ne samo naporan rad, kako bi se napredovalo u tom svetu.

„Get Out“ prerasta u efikasan i zastrašujuć satirični triler za publiku koja petkom posećuje velike bioskope. Daleko od suptilnosti, rasna politika u ovom filmu i strah od „drugih“ nalaze se u centru zbivanja, bez ikakve alegorije. Ovo je i deo problema u filmu „Get Out“, kao i deo njegove radosti: ovo je delo koje vas tera na razmišljanje, iako pozajmljuje neke žanrovske preporuke od filmova kao što su „Guess Who’s Coming to Dinner“, „The Stepford Wives“ i „Being John Malkovich“.

Pisac-režiser Jordan Peele je veoma pametno stvorio horor komediju koja ne deluje kao serija skečeva iz njegove emisije: ceo film predstavlja jednu koherentnu epizodu, dok su individualne scene majstorski i suptilno napravljene pomoću promena u tonu koje zaista rade svoj posao. „Get Out“ je efikasan koliko to može da bude neka mejnstrim komedija, bez skretanja na istinski revolucionarnu teritoriju. Kao Chris, film ima za cilj da apeluje na sve, a kao komedija društva, „Get Out“ predstavlja redak film koji će možda u tome i uspeti.

Godina:2017
Podeli:



Preporucujemo

Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 16. juna do 22. juna
Sutra na Beldocs festivalu Jackass Forever, Enio Morikone i...
Dodeljena sredstva za sufinansiranje projekata u...
Strastvena sonata zatvara sezonu Kolarac tvoj svet muzike
Do sada najvise filmova na Ravno Selo festivalu -...
Specijalnim mini koncertom gosta iznenađenja i...
Bašta Fest objavio muzički program
The Man Who Sold His Skin (2020) (2020)
NASTUPOM DARKA RUNDEKA, BENDA S.T.R.A.H. I DODELOM NAGRADA...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 16. do 22. juna
Ekskluzivna pretpremijera filma ELVIS 22. juna i party sa...
Serebryanye konki (Silver Skates) (2020) (2020)
BINA - Otvorena izložba „Evropska nagrada za savremenu...
Film „Posle zime“ zatvara deveti Bašta Fest
Otvaranje izložbe skulptura Konstantinosa Patelis...
Strip autori Anđela Janković i Leopold Pridon izabrani na...
FCS konkursi: Odluke u četiri kategorije
Ostrov (2006) (2006)
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 23. do 29....
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet Niš
„Sewn Mouth“ otvara „Slaughter Heavy Metal...
Otvoren je 7. Dok’N’Ritam festival u Domu kulture...
Marta Bjelica, Dušan Kasalica i Lana Matić u žiriju 9....
The Machinist (2004) (2004)
Memory (2022) (2022)
Perfetti sconosciuti (Perfect Strangers) (2016) (2016)
Palić Film Festival - prva vest - Nikolaj Nikitin i Julija...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 23. do 29. juna
Contratiempo (The Invisible Guest) (2016) (2016)
Oni žive - Izložba „Svesvrstani“ Uroša Krčadinca u...