Efekat je mnogo češće u upotrebi u televiziji, kod direktnog prenosa, nego u filmu. Tehnika je jednostavna. Završna scena poslednjeg kadra izvodi se iz oštrine sve do potpunog gubitka jasne slike. Tada režemo na novu scenu koja isto tako počinje sa neoštrom slikom kolja se postepeno izoštrava. Nova slika je u drugom prostoru i drugom vremenu.
Mikelandjelo Antonioni je koristio drugu varijantu. Vatra i dim se vide neoštro na početku kadra. To je nejasna igra boje i oblika. Nešto kasnije u kadar ulaze bose ženske noge, krupno i u punoj oštrini. Kadar menja značenje. Scena se može završiti pomoću istog postupka. Ličnost u prednjem planu, izoštrena, izlazi iz kadra, a neoštra pozadina ostaje za trenutak. Na isti način koriste se neoštre pozadine za natpise u špicama. Neoštre akcije se često koriste da bi se naglasila aituacija.
Džon Hjuston (John Huston) u svom filmu "Mulen Ruž" (Moulin Rouge), upotrebio je takav efekat. Tuluz Lotrek se posvadjao sa svojom prijateljicom i ona
odlazi, zalupivši vrata za sobom. Sleđedi kadar pokazuje utučenog Lotreka u prednjem planu, licem okrenut kameri. Trenutak kasnije, vrata se u pozadini (potpuno neoštro) otvaraju, devojka se vraća, polako se približava u prednji plan iza slikara i postaje oštra.
Oštrina slike može biti i u pozadini. Dvoje Ijubavnika su oštri, počinju da se ljube i polako krenu napred, pri čemu se oštrina gubi do potpuno nejasnih obrisa. Neki filmski stvaraoci gubitak svesti sugerišu postepenim izvodjenjem iz oštrine. Suprotan efekat se primenjuje kada akter dolazi svesti.
Da bi se sugerisalo da ličnost ima probleme sa svojim vidom, subjektivni kadar onoga što ta ličnost vidi, slika se postepeno izvodi iz oštrine i ponovo uoštrava. Danas se dosta koristi, u dijaloškim scenama, oštar subjekat u prednjem planu, a kada okrene glavu prema pozadini, i oštrina se prenese sa njega na pozadinu, tako da on sam postane neoštar. Majk Nikols (Mike Nichols) koristio je ovo u filmu "The Graduate". U jednoj sceni devojka se nalazi kraj otškrinutih vrata svoje spavaće sobe. Vidimo je u prednjem planu. Iza nje se pojavi njena majka. Majka je mokra od kiše, kao i devojčin mladić koji stoji pred njom. Majka našto zatim islazi iz kadra a devojka polako postaje oštra, kako shvata šta se desilo i sada reaguje ljutito. Njen mentalni proues razumevanja situacije je jasan gledaocima pomoću zakasnelog izoštravanja.