•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

I'm Thinking of Ending Things (2020)

Jedini ključ koji je potreban za gledanje ovog filma jeste ime Čarlija Kaufmana, pisca "Večitog sjaja besprekornog uma" i "Biti Džon Malkovič". Naoružan tom premisom, gledalac će lakše prokrčiti put kroz kriptični lavirint ovog filma koga pridev "čudan" i ne počinje da opisuje na pravi način.
Nastao prema literarnom predlošku koji je više psihološki triler, Kaufman je napravio film koji je, zapravo, klasična "kaufmanovština", šta god to značilo, i prekrstio ga u sumorni, hermetični egzistencijalni horor.

Na prvu loptu, prateći naraciju junakinje čije se ime kroz film makar nekoliko puta promeni, deluje da gledamo putovanje jednog para (spektakularni Džesi Plemons i Džesi Bakli) do farmske kuće njegovih roditelja na upoznavanje i večeru. Introspektivna naracija junakinje, za vreme monotonog puta, otkriva da je ta veza u svojevrsnom romantičnom ćorsokaku i da svedočimo njenoj laganoj dezintegraciji. Međutim, tek dolaskom u kuću njegovih roditelja, pred slutnju snežne mećave, kaufmanovština se razbokori u svom punom "sjaju", te bizarne situacije smenjuju jedna drugu. Film se skoro od tog momenta postavlja kao rebus koji se ne gleda već rešava, a tragovi toga šta zapravo gledamo počinju da se nižu iz sekunda u sekund, bilo kroz vizuelne refernce, bilo kroz dijaloge sa njegovim pomalo iščašenim roditeljima (sjajni Toni Kolet i Dejvid Tjulis). Likovi počinju da menjaju izgled i odeću, čak i godine, a realnost deluje kao propuštena kroz kaleidoskop kakvog košmara.

Suština je da, zapravo, ovaj film ne može i ne treba da se gleda kao linearna narativna struktura koja se odigrava u našoj relanosti. Njegovo poprište je pre svega psiha, um glavnog junaka ili glavne junakinje (ostaje na vama da otkrijete) koji se kroz konstrukciju realnosti psihički i emotivno razračunava sa prošlošću, njenim traumama, bolom, propuštenim životnim prilikama, željom za postignućem, emotivnom vezom koja je ili postojala ili je samo uobrazilja napaćenog uma. Likovi iako postoje i iako ih vidimo, zapravo su amalgam svih njihovih iskustava zajedno, jedan emotivni galimatijas koji se rastvara pred očima u vidu fragmenata sećanja, mašte, konstrukcije i dekonstrukcije prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

Otuda ovo nije film koji se gleda, ovo je film koji se rešava, kao zagonetka sa ponuđenim tragovima. Nekome takav pristup može delovati pretenciozno, i namerno oneobičeno zarad umetničkog efekta, ali svi oni koji cene dobru mozgolomku u kaufmanovsko stilu, naći će način da kroz interpretaciju ovog filma otkriju ponešto i o sebi.

Autor: Slobodan Novokmet (Helly Cherry)

Žanr:drama, triler
Godina:2020
Reziser:Charlie Kaufman
Scenario:Charlie Kaufman, Iain Reid
Uloge:Jesse Plemons, Jessie Buckley, Toni Collette
Uzrast:PG-13
Studio:Likely Story, Projective Testing Service
Website:www.netflix.com/rs/title/80211559
Jezik:engleski
Trajanje:134 minuta
Podeli:



Preporucujemo